Interviu su FIA prezidentu M.Mosley

Interviu su FIA prezidentu M.Mosley
logo 2005 Liepos 11 d. 20:32, WHO
Lenktynių savaitgalio Silverstone įkarštyje interviu davė vienas iš įtakingiausių dabartinės „Formulės-1“ veikėjų. Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Maxas Mosley atsakė į aštrius, karščiausias temas aptariančius, klausimus. Be to savo pastebėjimus pateikė ir kiti „Formulės-1“ veikėjai.
Tedas Kravitzas: Sveiki, aišku pirmasis klausimas apie Indianapolį, arba lenktynes, kurių taip ir neišvydome. Ar jaučiate nuoskaudą, kad nepavyko rasti protingo sprendimo?
Maxas Mosley: Tiesiog, iš mūsų pusės negalėjo būti net kalbos apie papildomą viražą, kurį komandos įnirtingai kišo. Teisininkai niekada nebūtų leidę mums jo įrengti, jau nekalbant apie sąžiningo sporto principų paminimą.
Paprasčiausiai toks klausimas net nebuvo įtrauktas į mūsų dienotvarkę. Iš tikro visą šią košę užvirė komandos, po to kai suprato S formos posūkio beviltiškumą, turėjo susirinkti jų vadovai – ne savininkai, ar kiti atstovai, o vadovai, jie yra tikri savo srities profesionalai ir kontroliuoja ekipas – jie privalėjo susėsti kartu su varžybų direktoriumi Charliu Whitingu ir rasti abiem pusėm priimtiną išeitį.
Nelaimei, šis pasitarimas niekada neįvyko, nes komandos kaip maži vaikai įsikabino į viražo idėją, visiškai nekreipdamos dėmesio, kad mes buvome bejėgiai jį įrengti – net ir jeigu būtume pritarę šiam pageidavimui, vis tiek mūsų rankos buvo surištos.
Tedas: Ir kaip jūs reaguojate į faktą, kad kai kurios įtakingos asmenybės vis dar kaltina jus dėl žlugusių varžybų?
Maxas: Manau, tai net labai natūralu. Jeigu vadovauji automobilių sporto karalienę kontroliuojančiai institucijai ir žlunga vienas iš etapų, žmonės pirmiausia ieškos atpirkimo ožio tarp vadovų.
Kaltę už šį fiasko turėtų prisiimti... didžiausia atsakomybė tenka komandoms už nesugebėjimą suvokti, kad sakydami „negali būti jokio viražo“, mes kalbėjome absoliučiai rimtai. Tai buvo esminė klaida. Tačiau aš puikiai suprantu sirgalius rėžiančius man tiesiai į akis: „Iškilo problema ir tu privalai ją išspręsti“.
Tedas: Tęsiant pokalbį ta pačia tema. Maksai, gal galiu užduoti kelių atsitiktinai parinktų su „Formule-1“ susijusių asmenybių klausimus?
(Komandos atstovas) Susidaro įspūdis, kad mūsų sportas jums su Bernie Ecclestonu virto politinių žaidimų aikštele. Ko mes iš tikro siekiame, yra lenktynių ratas prie rato, tokių pat kaip kažkada Hangar tiesiojoje pešėsi Ayrtonas Senna su Nigelu Mansellu.
Maxas: Jis visiškai teisus. Deja, šiuo metu mus stipriai varžo Konkordo sutartis, todėl daugeliui pakeitimų turime gauti ekipų pritarimą. Tačiau 2008 metais ji neteks galios ir tuomet mes (FIA) galėsime kurti taisykles savaip, ką šiuo metu ir ruošiamės daryti ,– tada jis galės stebėti ratas prie rato kovojančius pilotus, kadangi komandos negalės tam sutrukdyti ir įsikišti.
Tedas: Kokią Jūs turite ateities „Formulės-1“ viziją? Ką norėsite pakeisti?
Maxas: Daugiau lenkimų, įtemptos lenktynes, 24 bolidai trasoje vietoj dabartinių 20, pastoviai didėjantis saugumas, ir begalo įdomūs bolidai bei technologinės naujovės – visą tai, apie ką svajoja paprasti automobilių sporto karalienės gerbėjai.
Ir mes tikrai priversime pilotus kovoti, važiuojant ratas prie rato.
Tedas: Jūs tai galite garantuoti?
Maxas: O taip, be jokios abejonės.
(Žiniasklaida) Maxai, prieš metus ir savaitę Jūs garsiai prabilote apie atsistatydinimą. Tačiau dabar įsiveliate į vieną po kito sekančius skandalus. O gal jūs tiesiog tik taip mokate linksmai leisti laiką? Ar nepagalvojate, kad jums reikėjo iš tikro pasitraukti?
Maxas: Praeitą vasarą aš ketinau palikti užimamas pareigas, nes mane jau pykino nuo gausybės nuolatinių susitikimų „Formulės-1“ komisijoje.
Vieną rytą atsibudęs imi ir pagalvoji: „Kam aš visą tai darau“? Jūs gerai žinote, kad tai nėra pelningas darbas. Darai tai tik dėl to, kad sporte nori kažką pakeisti į gerąją pusę.
Vis dėl to, ilgainiui atsiranda dalykų, kuriuos tiesiog privalai padaryti ir negali niekur trauktis.
Tedas: Bet pastaruoju metu, bet koks jūsų veiksmas ar pareiškimas sulaukia didžiulės kritikos bangos. Ar tai Jūsų negąsdina?
Maxas: Su visa derama pagarba, man visiškai vienodai, ką kalba arba mano komandos. Ne jie mane išrinko, be to jie prisijungė prie „Formulės-1“ čempionato – kurį mes, FIA, įkūrėme prieš penketą dešimtmečių - nes jis jiems tiko.
Ir jeigu jiems kas nors nepatinka, niekas netrukdo išeiti ir įkurti privačią seriją. Mes jiems tikrai leisime ir stengsimės nekliudyti.
Tačiau jeigu jie nori likti „Formulėje-1“, privalo įsisamoninti visiems laikams – tai FIA „Formulės-1“ čempionatas, ir jis tikrai nepriklauso ekipoms. Taigi jie privalės žaisti pagal taisykles, kurias diktuos FIA.
(Mergina rikiuotėje) Sveikas, Maxai, ar tu kada nors išeini į lauką ir stebi varžybas iš tribūnos, kaip kad dabar daugelis žinomų asmenybių Silverstone?
Maxas: Aš seku jas per televizorių, kaip eilinis sirgalius, bet tikrai meluočiau sakydamas, kad nežiūrėjau jų gyvai nuo aštuoniasdešimtųjų – tiesiog tik pastaruoju metu aš nesilankau tribūnose. Vis dėl to, beveik visus etapus stebiu per televizorių.
Be jokios abejonės, idealiausia vieta gyvai sekti varžybas yra JAV. Mane žavi jų šimtatūkstantinės tribūnos ir visą tai gali gauti vos už 15 dol., – visai prieinama kaina.
(Rubensas Barrichello) Aš nuo šešerių metų laksčiau kartingais, todėl visą laiką su nostalgija svajojau apie „Formulės-1“ bolidą, apmautą „slick“ tipo padangomis...
Maxas: 2008 mes į „Formulės-1“ trasas gražinsime „slick“ padangas, tačiau prieš tai privalome ženkliai sumažinti prispaudžiamąją jėgą. Mes norime „slick“ padangų, mes dieviname plačias padangas ir mums visiškai nereikia prispaudžiamosios jėgos.
Tačiau jeigu mes sujungsime prispaudžiamąją jėga ir „slick“ tipo padangas, galėsime varžytis su garsu. Taigi, ko mums reikia: svarbiausia atsikratyti prispaudžiamąja jėga, po to leisime naudoti „slick“ padangas ir pagaliau gėrėsimės įtemptomis varžybomis su gausybe lenkimų.
Tedas: Maxai, dėkui, kad radote laiko pasidalinti savo idėjomis su mumis, be to, kiek teko girdėti, sekmadienį visa trasa nuščius vienai tylos minutei?
Maxas: Tai yra pasaulinio lygio sporto renginys, stebimas atokiausiame žemės kampelyje, o šiuo metu visi yra priblokšti kraupių Londono įvykių.
Manau, mažiausia ką galime padaryti, yra pagerbti aukas ir prisidėti prie užuojautos jų šeimoms ir artimiesiems. Tai tikrai viskas, ką mes galime padaryti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983