Interviu su J.Villeneuve‘u

Interviu su J.Villeneuve‘u
logo 2005 Birželio 09 d. 15:44, www.motorsportpressebild.com
Prieš savo namų lenktynes, 1997 metų čempionas prisėdo ir davė interviu žiniasklaidai apie šio savaitgalio Kanados GP, gyvenimą „Sauber“ komandoje, „Indianapolis 500“ lenktynes, savo ateitį ir „Ferrari“.
K: Kas daro šias lenktynes kitokias nei įprastai?
A: Tai yra mano namai. Aš gimęs šioje šalyje, taigi tai yra labai ypatinga vieta man.
K: Šiuo metu sezone, ar jūs esate ten, kur jūs galvojote būti, turint omenyje, ko iš jūsų buvo tikimasi.
A: Tikrai ne. Aš mačiau, kokie pajėgūs kautis buvo pernai ir kokį progresą jie padarė sezono metu. Aš numaniau apie skirtumus tarp padangų ir nujaučiau, kur komanda galėjo būti, jei būtų važiavusi su „Michelin“. Kai gavome padangas, su pernai metų bolidų mes buvome neįtikėtinai greiti, tai buvo ženklus pagerėjimas, palyginus su tuo, kas iki šiol buvo nutikę „Sauber“ komandai. Tad mes visi buvom labai nustebinti ir nusivylę, kai pagaminome naująjį bolidą ir jis nebebuvo toks konkurentabilus. Jis nėra sunkiai suvaldomas, jis tiesiog yra lėtas ratų laikų požiūriu, ir sunku pasakyti, kodėl.
K: Pakalbėkime apie padangas. Jūsų nuomone, strateginiu ir saugumo aspektu, ar praeitais metais nebuvo geriau?
A: Ne, tikrai ne. Aš manau, šiemet jūs tikrai matėte žymiai geresnių lenktynių nei pernai. Kalbant apie saugumą, kodėl tai turėtų būti nesaugu? Aš jau esu sakęs anksčiau, vienintelė priežastis, sukėlusi praeitose lenktynėse (Europos GP – red. past.) problemų, buvo rato blokavimas ir vibracijos stabdant. Tai galėjo nutikti ir pernai. Lygiai taip pat jūs būtumėt nevažiavę į boksus ir stengęsi ištempti iki lenktynių pabaigos jeigu lyderiautumėt lenktynėse. Tiesiog toks yra lenktyniavimas, tad naujosios taisyklės iš esmės niekuo dėtos. Tarkim, jūs galėtumėt pažeisti priekinį sparną arba pakabą po kontakto su kuo nors, bet vis tiek bandytumėt išsilaikyti trasoje iki pabaigos arba kol sparnas ar pakaba galutinai sulūžtų. Tad naujosios taisyklės tikrai turėjo minimalų efektą šioje situacijoje.
K: Dabar apie kvalifikaciją. Ar jūs patenkintas, kad ji buvo sugrąžinta į vieną dieną.
A: Man nepatiko kvalifikacija sekmadienį, bet man patiko tas faktas, kad bent viena kvalifikacija vyko su apytuščiais kuro bakais. Dabar viskas vėl grįžo prie pilnų kuro bakų, ir iš tikrųjų neįmanoma nuspėti, kas bus greitas, o kas ne. Kvalifikacijos laikas yra nuspręstas pagal tai, kiek kuro nuspręsi prisipilti į bakus, tad tai nėra kvalifikacija grynąja to žodžio prasme. Tai yra dalis lenktynių, gryna strategija. Aš nesu labai didelis to fanas.
K: Koks skirtumas tarp to, kaip jaučiatės šiandien ir prieš du metus, savo paskutinėse lenktynėse čia (Kanadoje – red. past.)?
A: Aš jaučiuosi žymiai geriau dabar nei prieš du metus. Paskutiniai du metai BAR komandoje buvo pragaras, tad bet kas yra geriau negu tai. Esmė ne bolide ar žmonėse, ne inžinieriuose ar mechanikuose. Viskas buvo dėl vieno žmogaus, kuris buvo labai susikoncentravęs ties mano diskreditavimu. Tai labai apsunkino mano gyvenimą. Metų pertrauka leido man atsipūsti, apsižiūrėti, kas vyksta, atsipalaiduoti, grįžti ir tapti nepažeidžiamu tokių dalykų atžvilgiu.
K: Peteris Sauberis yra pasisakęs, kad jūs esate lėtesnis, nei buvo tikimasi. Kaip jūs reaguojate?
A: Nenoriu niekaip reaguoti. Tokie komentarai gali tikrai įsiutinti ir turėti neigiamą poveikį tavo vairavimui, tad man žymiai geriau yra tiesiog nekreipti dėmesio ir priimti kaip nevykusį pokštą. Kuo mažiau tokių dalykų paklius į viešumą, tuo geriau bus. Visokie panašūs dalykai, patenkantys į viešumą, tik parodo komandos silpnumą. Tai tikrai nėra konstruktyvi pagalba mūsų pasirodymams lenktynėse.
K: Kas virė jūsų galvoje per Kanados GP praeitais metais?
A: Susinervinau, kad nebuvau ten polenktyniniame vakarėlyje! Buvo gerai šiek tiek atitrūkti nuo lenktyniavimo, bet, be jokios abejonės, man trūko buvimo ten. Tai visada yra ypatingas savaitgalis dėl atmosferos jame, žmonės, sirgaliai... Tikrai buvo nesmagu tame nedalyvauti.
K: Kai jūs pradėjote dirbti su nauja komanda, viskas prasidėjo nesklandžiai. Ar dabar jūs esate patogesnėje situacijoje ar vis dar jaučiate spaudimą?
A: Be abejo aš nepatenkintas. Buvo Imola, kurioje pasirodėme gerai, ir Monake mes galėjome kautis, tačiau, nepaisant to, mes esame lėčiausia komanda su Michelin šiuo metu, ir tai tikrai nėra puiki vieta būti. Neskaitant pakabos reguliavimo, mes nelabai ką daugiau tekeičiame bolide, ir tai, iš to požiūrio taško, iš kurio aš mėgstu dirbti su bolidu, tikrai nėra labai patenkinama. Bet yra kaip yra ir aš privalau stengtis iš to išspausti maksimumą.
K: Jūs senstate, kiek metų dar žadate užsiimti visu šituo?
A: Na, kiekvieni metai reiškia vis daugiau patirties, tad tai yra tik pliusai. Reikia dirbti tol, kol jauti alkį kautis, tau patinka darbas ir lenktynės, peržengti ribas, spręsti problemas, su kuriomis susiduri. Darbas su lenktynine mašina - tai ne tik jos vairavimas, bet ir mąstymas, ką būtų galima pakeisti, kad galėtum ją vairuoti dar greičiau. Tai yra smagu, bet tam reikia finansų, kad komanda galėtų išbandyti bolidą daugybe aspektų. Šiuo metu mūsų finansai yra vargani, ir to sau leisti mes negalima.
K: Be abejo, jūs norėtumėt laimėti lenktynes, tačiau koks rezultatas šį savaitgalį jus tenkintų?
A: Penktadienį galėsiu tiksliai pasakyti, į kurią vietą taikysiuos. Finišavimas be taškų namų lenktynėse būtų tikrai skaudu. Už septintą ir aštuntą vietą jau skiriami taškai, bet rimti taškai prasideda tik nuo šeštos, bent jau toks jausmas yra, kadangi taip buvo pagal senąją taškų sistemą. Septinta ir aštunta taip pat neblogai, bet jos nesukelia tokio džiaugsmo.
K: Ar žiūrėjote „Indianapolis 500“ lenktynes ir ką jūs galvojate apie Danicą Patrick?
A: Ji puikiai padirbėjo. Įdomu tai, kad jos klaida leido jai būti lydere lenktynėse, tad būtų šiek tiek nesąžininga, jei ji būtų laimėjusi. Tai tiek. Bet kokiu atveju, ji puikiai padirbėjo ir ji tikrai yra labai stipri lenktynininkė.
K: Su tinkama įranga, ar jūs vis dar galvojate, kad esate vienas iš greičiausių pasaulio lenktynininkų?
A: Be abejo, antraip aš nebūčiau sugrįžęs į lenktynes, jei netikėčiau, kad galiu kažką pasiekti.
K: Šiuo metu pažiūrėję į čempionato įskaitą matome dominuojantį Fernando Alonso ir smarkiai atsilikusį Michaelį Schumacherį. Kas jus labiausiai tame stebina?
A: Dar prieš pradedant žiemos testus aš kalbėjausi su keliais žmonėmis, ir aš tikrai netikėjau, kad mūsų konkurentai padangų atžvilgiu sugebės padengti tą tarpą iki „Michelin.“ Bet tuo metu atrodė, kad aš buvau vienintelis taip mąstantis ir niekas kitas manimi netikėjo. Nuo pat sezono pradžios buvo taip, kaip aš sakiau, tad aš esu visiškai nenustebintas. Tiesa, aš tuikėjausi, kad „McLaren“ lyderiaus, o ne „Renault“, ir Kimis tikrai turi žymiai greitesnę techniką, bet jiems tiesiog kelis kartus nepavyko parsivežti taškų, todėl Alonso ir atitrūko taip toli. Kai esi tokioje pozicijoje, tikrai sunku prašauti pro čempiono titulą. Jis dabar tikriausiai jaučia, kad jie gali pralaimėti čempionate tik pridarę kvailysčių. Tai tiek.
K: Lenktyniaudamas silpnoje komandoje, ar jūs jau praradote visas viltis pakliūti į stipresnę?
A: Tai, kaip einasi šis sezonas, man tikrai neleis būti stipriam derybose su stipresnėm komandom, kurios laimi lenktynes. Bet aš ganėtinai patenkintas darbu su komanda netgi jei mes nesame priekyje, svarbiausia, kad einame pirmyn. Iš esmės viskas priklauso nuo to, ką komanda norės nuveikti kitame sezone. Jei komanda norės progresuoti ir šuoliuoti priekin, aš būsiu labai patenkintas toliau su jais darbuodamasis.
K: „Ferrari“ visada turėjo svajonių apie Jacquesą Villeneuve‘ą savo bolide. Jei Schumacheris išeis į pensiją, ar jums yra galimybių?
A: Niekas neparodė, kad tokia galimybė yra, tad aš tikrai nesiruošiu kažko komentuoti.
K: Kaip jus sutinka sirgaliai sugrįžusį į Kanadą?
A: Kai susitinki su žmonėmis, jautiesi kaip šalies dalis. Ir tai stiprėja su kiekvienais praeinančiais metais. Pradžioje, kadangi aš užaugau Europoje, jiems buvo sunku tai priimti, bet su laiku jie jaučia vis daugiau ir daugiau pagarbos.
K: Yra spėliojimų, kad Andrew Rangeris gali būti pasiruošęs įžengti į „Formulę 1“ verčiau anksčiau negu vėliau. Ką jūs galėtumėte jam patarti?
A: Neperlenkti lazdos. Jis vis dar labai jaunas ir dar turi išmokti labai daug. Jis tikrai turi nemažai talento, bet labai sunku žinoti, kas vyksta, kai esi Europoje - aš stengiuosi pamatyti kaip galima daugiau. Daugybė dalykų gali atsitikti psichologiškai kai lenktyniauji, ir tai dažniausiai turi didesnį efektą tavo tolimesnei karjerai nei grynas talentas. Pergalės ir avarijos gali smarkiai paveikti tai, kaip tu važiuoji. Aš manau, labai svarbu yra nepatekti į „Formulę-1“ per anksti, nors kai tik tau papuola galimybė, ja reikia būtinai pasinaudoti.
K: Pažiūrėjus į jūsų pagrindinius konkurentus, jie visi atrodo kaip vaikai. Paskutiniais metais vis daugiau ir daugiau charakteringų asmenybių palieka šį sportą. Ar jums atrodo, kad jaunesni lenktynininkai turi talento, bet yra robotai?
A: Šiais laikais labai sunku spręsti apie talentą, nes boliduose yra tiek daug pagalbinės elektronikos, kad bet koks geras lenktynininkas tikrai sugebėtų vairuoti Formulėje 1. Tu tiesiog spaudi stabdį iki dugno, pasuki vairą tinkama kryptimi ir spaudi akseleratorių iki dugno, viskuo kitu pasirūpins pats bolidas. Naujokui yra žymiai lengviau prisitaikyti prie tokio elgesio nei žmogui, kuris Formulėje jau yra praleidęs nemažai laiko. Jei lenktynininkas pakliūna į „Formulę-1“ be patirties, tada jiems, be abejo, yra žymiai sunkiau išreikšti save. Jie yra 19 ar 20 metų, ir jie tiesiog yra laimingi, kad jie yra čia. Jie turi kokį nors didžiulį remėją ar didžiulį komandos vadovą, kuris pats nori būti žvaigždė, o ne turėti vairuotoją žvaigždę. Taigi, lenktynininkas yra tiesiog laimingas, kad gali vairuoti bolidą, ir viskas taip išsivystė. Iš dalies tai ir žiniasklaidos kaltė, o ne komandos vadovų. Taip yra dėl to, kad jie tyčia ištraukia komentarus iš konteksto, taip užversdami ant lenktynininkų pečių visą komandos ar remėjo marketingo politiką. Taigi, visi iš esmės yra dėl to kalti. Žiniasklaida iškelia ir žlugdo herojus šiais laikais, tad jei jie ir toliau gamins iš žmonių be charakterio herojus, jie ir toliau gaus tokius rezultatus.
K: Ar jūs jau apsisprendėte, ką darysite po 2006 metų sezono?
A: Neturiu supratimo. Jei viskas ir toliau tęsis kaip šiame sezone, didelio pasirinkimo tikriausiai nebus.
K: Ar žiniasklaida nebuvo per daug arši Jacqueso Villeneuve‘o atžvilgiu?
A: Ne, viskas gerai. Aš galiu tai ištverti. Žiniasklaida yra arši tik dėl to, kad tikimasi buvo žymiai daugiau. Jei nebūčiau nugalėjęs praeityje, jokios kritikos nesulaukčiau. Aš galiu priimti kritiką, jei ji tik dėl to, kad kažkada esu laimėjęs. Juk už nieką nieko nebūna. Visada reikia sumokėti tam tikrą kainą už kiekvieną savo veiksmą.
K: Kokie jūsų santykiai su Felippe Massa?
A: Neįtikėtinai geri. Kai jis pirmą kartą pasirodė „Formulėje-1“, jis tikrai neįsitraukė į tai labai pukiai, kadangi jis atvyko labai jaunas ir darė daugybę klaidų. Nuo to laiko jis žymiai patobulėjo ir žymiai subrendo. Jis praleido vienus metus kaip Ferrari testpilotas ir tapo tikrai stipriu lenktynininku. Jis žymiai ramesnis, negu anksčiau, jis suvaldė savo Lotynų Amerikos kraują ir dėl to yra žymiai stipresnis. Tarp mūsų yra abipusė pagarba ir mes puikiai sutariame. Mes dirbame ta pačia linkme, tad tai tikrai palengvina gyvenimą mums abiems.
K: Po konferencijos jūs eisite į prekybos centrą dalinti autografų. Ar jums vis dar patinka tai, ką darote prieš lenktynes?
A: Sėdėjimas prekybos centre ir pasirašinėjimas tikrai nėra pats smagiausias dalykas pasaulyje, ką jūs galite daryti! Tai tiesiog dalis įprastinio savaitgalio beprotnamio.
K: Dar šiek tiek apie padangas. Kaip ši trasa reaguoja su padangomis, kadangi čia yra labai greitos tiesiosios ir labai lėti posūkiai, taigi, daug stabdymo? Kaip, jūs manote, savaitgalio metu veiks padangos?
A: Tiesiosios labai apkrauna padangas, tad jos turi būti kietos, bet, priklausomai nuo to, kaip veiks pakaba, ant jų gali susidaryti nelygumai. Kita vertus, reikia ir minkštų padangų, nes posūkiai labai lėti ir nėra pakankamai prispaudžiamosios jėgos, kuri laikytų bolidą prie žemės. Tad tenka rinktis arba tai, arba tai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983