IRL. Indianapolis 500

IRL. Indianapolis 500
logo 2006 Gegužės 29 d. 15:05
Samas Hornishas Jaunesnysis, dukart IRL serijos čempionas, iki šiol Indianapolyje buvo startavęs šešis kartus, tačiau finišo nepasiekė ne vienu bandymu. Šiemet jam galų gale pavyko tai padaryti, ir ne bet kur, o pirmojoje vietoje. Tačiau kova buvo ypač sunki, kadangi trasos temperatūra siekė beveik 50°C, o bolidai sunkiai klausė pilotų.
Ratas 2 - pirmasis incidentas
Nuo Indianapolis 500 starto nespėjo praeiti nei minutė, kai „Hemelgarn Racing“ komandai teko susipakuoti daiktus, nes abu šios komandos nariai P.J.Chessonas ir Jeffas Bucknumas nepasidalino erdvės antrajame ovalo posūkyje ir užbaigė lenktynes išorinėje sienoje. Per interviu P.J.Chessonas smarkiai užsipuolė savo laikinąjį komandos draugą, pasirašiusį kontraktą tik „Indianapolis 500“ lenktynėms: „Šiaip aš tai pavadinčiau visiško naujoko klaida, bet dabar išvis nežinau. Atrodo, kad jis tiesiog užvažiavo už baltos linijos ir tiesiog prarado kontrolę, nes Važiavo kaip be galvos."
Savo ruožtu J.Bucknumas teigė, kad nesupranta, kodėl įvyko avarija. „Bolidas tiesiog apsisuko. Negaliu pasakyti, kas nutiko",- teigė jis.
Ratas 67 - sužeisti žiūrovai
Išvažiuodamas į starto-finišo tiesiąją, Tomasas Scheckteris nesuvaldė bolido, ir šis rėžėsi pirmiausiai į išorinę sieną, o tada nučiuožė tiesiai į sienelę, skiriančią techninio aptarnavimo zoną nuo trasos, pažerdamas daugybę šiukšlių po visą trasą. Vieną iš jų, pagal viską sprendžiant, dalį galinio sparno, pervažiavo Jacquesas Lazieris. Detalė subyrėjo į smulkius šipulius, kurie per aptvarus nulėkė į tribūną. Du žiūrovai buvo sužeisti nuolaužų, dar trys - mėgindami jų išvengti. Traumos nebuvo labai rimtos, daugiausiai nubrozdinimai, todėl visi nukentėjusieji buvo apžiūrėti trasos medicinos centre ir paleisti gydytis ambulatoriškai.
"Trasos stebėtojas man net neužsiminė, kad ant trasos guli detalės. Aš pats jų irgi nepamačiau. Tikiuosi, kad tiems žiūrovams nenutiko nieko blogo",- buvo susirūpinęs J.Lazieris.
Ratas 110 - Buddy Rice'o ir Helio Castroneveso susidūrimas
Apmaudžiame incidente ketvirtajame posūkyje sudalyvavo du realūs pretendentai į pergalę: Buddy Rice'as ir Helio Castronevesas. Pastarasis mėgino prasmukti vidine trajektorija į priekį, tačiau B.Rice'as jo nepastebėjo galinio vaizdo veidrodėliuose, ir bolidai susidūrė. Smūgiai į išorinę sieną užtikrino, kad jie abu lenktynių nebetęs.
"Aš Helio visiškai nemačiau. Paskutinę akimirką mano trasos stebėtojas pasakė: „Viduje", bet jau buvo per vėlu, aš nebespėjau pasukti į posūkio išorę. Mes susilietėm ratais, ir dar atrodė, kad išsilaikysiu trasoje, bet Helio prarado sukibimą su trasa ir nusitempė mane į sieną.
Ratas 150 - problemos boksuose
Po Alo Unserio Jaunesniojo avarijos didžioji dalis lenktynininkų pasuko į boksus. Samo Hornisho komanda nusprendė, kad verta surizikuoti ir pripildyti kuro baką sklidinai. Deja, lenktynininkui pritrūko kantrybės ir jis pajudėjo iš boksų su vis dar prijungta kuro žarna, pervažiuodamas vienam mechanikui koją, aplaistydamas jį kuru ir papildomai užsidirbdamas pravažiavimo pro boksus baudą iš IRL teisėjų už nesaugų važiavimą techninio aptarnavimo zonoje. Saugos automobilio fazė užsitęsė net trylika ratų, kadangi 155 rate Jeffas Simmonsas, važiuodamas rikiuotėje, pervažiavo per nuolaužas ir įsirėmė į sieną.
Ratas 190 - paskutinieji sustojimai
Samo Hornisho strategija atnešė vaisius, kai buvo paskelbta paskutinioji saugos fazė po to, kai Felippe Giaffone grybštelėjo sieną antrajame posūkyje. Tony Kanaanas ir Dario Franchittis pasuko į boksus keliems litrams kuro, palikdami Marco ir Michaelą Andretti bei Samą Hornishą pirmauti.
"Aš nežinau, kiek kartų šiandien aš kabinau sieną. Bolidas visiškai nesilaikė trasoje ir elgėsi kaip norėjo. Tai tikrai buvo sunkios lenktynės tiek man, tiek visai komandai",- prisipažino F.Giaffone. Beje, jis buvo toli gražu ne vienintelis, kurį kamavo jo paties bolidas. Po lenktynių Vitoras Meira, finišavęs dešimtas, žurnalisto paklaustas apie jaudinančią lenktynių pabaigą tarp Andretti šeimos ir S.Hornisho, atsakė: „Nieko nežinau, aš buvau užsiėmęs mėginimu neužsimušti, žmogau."
Ratas 199 - lenkimas finišo tiesiojoje
Samas Hornishas Jaunesnysis pamėgino laimę priešpaskutinio rato trečiajame posūkyje, tačiau serijos naujokas Marcas Andrettis meistriškai užtvėrė vidinę trajektoriją. Nors atrodė, kad tuo buvo padėtas taškas, S.Hornishas nenusileido, ir per vieną ratą vėl priartėjo prie priešininko. Išvažiuojant iš paskutiniojo lenktynių posūkio, S.Hornishas įvairavo savo bolidą į išretintą orą už M.Andretti ir susikrovęs šiokią tokią greičio persvarą tiesiojoje nėrė į vidų. Neįtikėtina, tačiau garsųjį plytų jardą S.Hornishas sugebėjo kirsti pirmas, vos 0,0635 sekundės prieš visus nustebinusį serijos naujoką.
"Aš buvau šventai įsitikinęs, kad viskas baigta, kai nepavyko aplenkti Marco trečiajame posūkyje. Neįsivaizduoju, kaip mums vėl pavyko jį prisivyti ir aplenkti. Man būtinai reikės pažiūrėti vaizdo įrašą",- susijaudinęs kalbėjo Samas Hornishas.
M.Andretti, savo ruožtu, nebuvo patenkintas finišu antroje vietoje. „Mes turėjome pergalę savo rankose. Tai tikrai sunku, kai ji taip išslysta."
Marco tėvas Michaelas Andretti, finišavęs iškart už jų, džiaugėsi: „Aš po finišo iškėliau rankas į viršų, nes buvau įsitikinęs, jog jis laimėjo. Neįtikėtina, kaip Samas sugebėjo padaryti tai, ką padarė. Atrodė, tarsi jis spūstelėjo kažkokį mygtuką, toks greitas jis buvo paskutiniame rate. Be abejo, po kelių dienų tikriausiai mano sūnui ateis tas jausmas 'Ei, žmogau, juk tu vos nelaimėjai vienų iš didžiausių pasaulio lenktynių iš pirmo karto', bet kol kas suprantama, jog jis nusivylęs."
Finišo rikiuotė
1. Samas Hornishas Jaunesnysis
2. Marcas Andrettis
3. Michaelas Andrettis
4. Danas Wheldonas
5. Tony Kanaanas
6. Scottas Dixonas
7. Dario Franchittis
8. Danica Patrick
9. Scottas Sharpas
10. Vitoras Meira
Čempionato įskaita (4 etapai iš 14)
1. Helio Castronevesas - 156
2. Samas Hornishas - 144
3. Danas Wheldonas - 139
4. Scottas Dixonas - 120
5. Tony Kanaanas - 119
6. Kosukė Marsūra - 95
7. Dario Franshittis - 89
8. Brianas Herta - 89
9. Marcas Andrettis - 88
10. Vitoras Meira - 84


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140