J. Allenas: ar “Ferrari” pajėgi įveikti “Mercedes” komandą

J. Allenas: ar “Ferrari” pajėgi įveikti “Mercedes” komandą
logo 2017 Kovo 14 d. 06:50, Pirelli
Bandymai Barselonoje užsibaigė labai svarbaus įvykio „Ferrari“ istorijoje išvakarėse: sukako 70 metų nuo tos dienos, kai pirmoji mašina, pagaminta šios markės vardu, išriedėjo per Enzo Ferrari gamyklos vartus. Šiemet Katalonijos trasoje toną pasiūlė taip pat italų F-1 komanda, bet gal būt tai buvo klaidingas įspūdis?
Britų ekspertas ir žurnalistas Jamesas Allenas mano, kad iš „Ferrari“ šiais metais galima laukti daug ko. Barselonoje ekspertai dėmesį atkreipė net ne į geriausią laiką, parodytą Kimio Raikkoneno – 1:18.634 sek., bet įspūdį padarė kitkas. Rezultatams, kuriuos parodo pilotai bandymuose, dirbdami kvalifikaciniu režimu, neverta skirti labai daug dėmesio. „Mercedes“ Barselonoje kaip tik stengėsi paslėpti savo galimybes, bet užtat šeštadieniais ir lenktynių dienomis, kai rezultatas išties būna labai svarbus, savo jėgaines „atsuka“ maksimaliam režimui ir tuomet „sidabrinių strėlių” mašinoms nebūna lygių pagal greitį.
Bet ar tikrai 2017 metais „Ferrari“ bus pajėgi įveikti „Mercedes“?
Kur kas realesnį „Ferrari“ lenktynių tempą parodo ilgų ratų serijų analizė. Komandos pradeda lenktynių imitaciją, pilnai užpildydami degalų bakus ir tuomet ratų įveikimo dinamika, bakams tuštėjant ir bolidui tampant vis lengvesniam, leidžia paskaičiuoti, kad ko yra vertas.
Tarkime, „Mercedes“ savo jėgainę nustato taupymo režimu, bet net atsižvelgiant į tai, ilgose ratų serijose „Ferrari“ mašina šiemet buvo maždaug 0,3 sek. greitesnė nei „Mercedes“. O štai „Red Bull“ kol kas atsilieka: skaičiavimai rodo, kad jų mašina „Mercedes“ kol kas nusileidžia maždaug 0,4 sek. kiekviename rate.
Beje, ilgųjų ratų serijų statistika leidžia daryti išvadas ir apie tai, kuris iš pilotų su tuo susitvarko geriau. Pavyzdžiui, Lewisas Hamiltonas yra truputį greitesnis už Valtteri Bottą, Maxas Verstappneas lenkia Danielį RIcciardo, o Sebastianas Vettelis kol kas rodo geresnį lenktynininį tempą nei Kimis Raikkonenas.
Jei sulyginsime pernykščių bandymų rezultatus su šiųmetiniais, tai ilgose serijose nėra aiškiai matomas „Mercedes“ pranašumas ir tolesni rezultatai tai patvirtino.
Taip pat įdomu atlikti vidutinio pajėgumo komandų palyginimą, pavyzdžiui, sulyginti „Williams“ su „Force India“. Ratų įveikimo tempo analizė leidžia padaryti išvadą, kad VJM10 mašina pagal lenktynių tempą mažai kuo nusileidžia FW40 mašinai. Į tai nebuvo atkreiptas didelis dėmesys, kadangi skirtingai nuo kitų komandų, „Force India“ visai nedirbo trasoje su tuščiais degalų bakais. Beje, „Williams“ atrodo šiek tiek pajėgesnė, nors buvo aišku, kad po dviejų avarijų per pirmąją bandymų savaitę Lance Strollui teko vykdyti komandos instrukcijas ir ratus įveikti kur kas ramesniu tempu. Todėl jis ne atakavo, o dirbo ties stabilumu, įgaudamas patirties.
Spręsti apie „Renault“ komandos greitį yra sunku, bet jis yra maždaug „Toro Rosso“ ir „Haas“ komandų lygio. Lyginant su jais „Sauber“ greitis pasirodė esantis mažesnis, o „McLaren“ apskritai pateikė siurprizą: jų MCL32 nuvažiavo tris kartus mažesnį atstumą nei „Mercedes W08“ ir greičiu taip pat nepasižymėjo.
Vidutiniškai „McLaren“ tempas buvo 2 sek, prastesnis už „Williams“, iš visų vidutinės grupės komandų atrodančiai geriausiai. Iš esmės visos „McLaren“ problemos yra susijusios su „Honda“ jėgaine, kuri pasirodė esanti neefektyvi ir nepatikima, ir greitai panaikinti skirtumą japonų motoristams vargu a pavyks. Išeitų, kad „McLaren“ šiemet laukia labai sudėtingas sezonas.
Pasibaigus testams, galima daryti išvadą, kad „Ferrari“ sukūrė labai greitą mašiną, kuri išsiskiria visa krūva inovacinių sprendimų. Priekinės pakabos trikampės trauklės išdėstytos labai žemai, o šoninių pontonų oro paėmimo angos – labai aukštai, todėl bendras aerodinaminis vaizdas atrodo gana gerai ir veikia itin efektyviai. Be to, italų variklių gamintojams pavyko pasiekti didelės pažangos ir „Ferrari“ jėgainė dabar yra viena iš geriausių.
SF70-H greitis viename greitame rate atrodo gana neblogai, nors iki šiol pagal šį rodiklį „Ferrrai“ atsilikdavo. Bet kokiu atveju pilną vaizdą bus galima susidaryti tik po pirmųjų trijų- keturių sezono lenktynių kvalifikacijų.
„Red Bull“ komandai taip pat teks išspręsti visą eilę problemų, bet ji gerokai progresuos sezono eigoje, todėl visai tikėtina, kad visos trys „top“ komandos galės kovoti dėl pergalių. „Mercedes“ ir „Red Bull“ komandos dabar įdėmiai ištyrinės, ką naujo šiame sezone pateikė „Ferrari“ ir „Mercedes“, kuri čia turės pranašumą, kadangi jos technikos direktoriumi tapo Jamesas Allisonas, kuris iki pernai liepos šefavo SF70-H bolido kūrimo darbus. Ir jau visai kitas klausimas, ar įmanoma bus nukopijuoti koncepciją, kuri yra įdėta į raudonąją mašiną.
Būtent taip atrodo bendras F-1“ vaizdas pasibaigus bandymams, bet Melburnui komandos dar paruoš pirmuosius atnaujinimus, kurie galės įtakoti bendrą jėgų išsidėstymą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140