Prieš artėjančias lenktynes Budapešto Hungaroringe britų žurnalistas Jamesas Allenas svarsto apie galimas komandų strategijas Vengrijos GP etape...
Artėjantį savaitgalį mūsų laukia Vengrijos GP etapas – lenktynės trasoje, kurioje pastaraisiais metais F-1 čempionate dominuojant „Mercedes“, šios ekipos pranašumas būna ne toks ryškus. Per du su puse metų, perėjus prie hibridinių jėgos agregatų, ši komanda jau laimėjo 41 etapą, bet Vengrijoje jiems sutrukdydavo bolido patikimumo bei kitos problemos.
2014 m. pergalė atiteko „Red Bull“ komandai, o 2015 m. – „Ferrari“. Yra didelė tikimybė, kad šiais metais realiausi pretendentai pergalei čia bus „Red Bull“ pilotai – dėl labai efektyvios jų važiuoklės ir atnaujintos „Renault“ jėgainės, kuri, kaip spėjama, šiuo metu „Mercedes“ nusileidžia tik 15 AG.
Šios trasos ypatumas yra tas, kad 12 iš 14-kos posūkių čia yra įveikiami vidutiniu 200 km/h greičiu, o tai reikalauja mašinos aerodinamikos optimalus balanso, gero sukibimo su trasa ir efektyvių įsibėgėjimų, o „Red Bull“ šiose srityse turi pranašumą. Abu ekipos pilotai puikiai pasirodė Vengrijoje – 2014 m. Danielis Ricciardo čia nugalėjo, o Maxas Verstappenas „Toro Rosso“ sudėtyje pernai finišavo 4 vietoje.
Abu šie pilotai kovos dėl pergalės ir šį savaitgalį, kur kvalifikacija turi labai svarbią reikšmę. Silverstone Verstappenas pirmą kartą aplenkė Danielį kvalifikacijoje ir atvažiuoja į Budapeštą pasitikėdamas savomis jėgomis. D. Ricciardo jau praėjo jausti 18-mečio jaunuolio spaudimą kovoje dėl lyderio pozicijos „Red Bull“ komandoje.
Visi žino, kad Vengrijoje nėra lengva lenkti varžovą. Pernai šioje trasoje mes matėme tik 9 „normalius“ ir 16 lenkimų DRS pagalba 900 metrų ilgio tiesiojoje, kur, kaip spėjama, šiemet bolidai įsibėgės iki 320 km/h greičio. Geras padangų darbas yra labai svarbus lenkimams Vengrijoje. Mes jau matėme, kad „Red Bull“ bei „Mercedes“ turi skirtingus požiūrius į darbą su padangomis, todėl šis faktorius gali tapti esminiu.
„Pirelli“ į Hungaroringą atveža superminkštųjų, minkštųjų ir vidutinių padangų sudėtis. Pačios minkščiausios, kaip spėjama, už minkštąsiais bus greitesnės 0,6 sek. Pernai su tuščiais degalų bakais minkštosios padangos už vidutinės buvo greitesnės 2,1 sek. , o su pilnai bakais – 1,6 sek.
Minkštosios padangos turėtų išlikti geromis nuvažiuojant apie 25 ratus, todėl jos turėtų būti pagrindinėmis šiose lenktynėse, o pirmąjį ruožą komandos važiuos su kvalifikacinėmis superminkštosiomis. „Red Bull“ ir „Mercedes“ komandoms turėtų užtekti dviejų komplektų minkštųjų, norint nuvažiuoti visus 70 varžybų ratų, o kitoms ekipoms jų gali prireikti daugiau.
Vengrijoje didžiausios apkrovos tenka galinei kairiai padangai, o tai komandos bando kompensuoti reguliuodamos bolidus mažesniam pasukamumui, bet Hungaroringe dėl to bus prarandamas laikas. Šį savaitgalį pilotams bus nelengva saugoti padangų resursą ir reikės stengtis kiekviename rate prarasti kuo mažiau laiko dėl specifinio mašinos reguliavimo.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).