J. Allisonas įvardijo pilotų pasitraukimo priežastis

J.  Allisonas įvardijo pilotų pasitraukimo priežastis
logo 2018 Liepos 05 d. 14:11, Daimler

Austrijos GP etapas buvo tragiškas „Mercedes“ komandai – Valtteri Bottas ir Lewisas Hamiltonas nefinišavo dėl problemų su mašinomis. Komandos technikos direktorius Jamesas Allisonas papasakojo, kokios buvo pilotų pasitraukimo priežastys.

  • Kodėl Lewisas neatliko sustojimo, kai buvo paskelbtas virtualaus saugos automobilio VSC režimas?
  • Aš pradėsiu nuo to, kad tuo metu mes padarėme klaidą, nepakviesdami jo į boksus. Bet aš paaiškinsiu, kaip mes mąstėme ir kokia dilema buvo iškilusi prieš mūsų strategus. Strategija yra vienas iš tų keistų dalykų, kur jau po to, kai įvykis įvyko, tampa aišku, ką jūs turėjote padaryti. Net mano mama priimtų teisingą sprendimą, jei ji turėtų tą informaciją, kurią turėjome mes po to, kai visa tai jau įvyko. Tačiau strategui yra iškelta dilema, dar didesnę dilemą prieš save turi lenktynių lyderis, kadangi klaidos atveju jis labai daug gali prarasti. Jūs nenorite būti vienintelis, kuris atliko sustojimą, bet vėliau pasirodo, kad visi paskui jus važiuojantys atliko sustojimą ir situacija klostosi visai ne taip, kaip jūs tikėjotės. Mes galvojome, kad VSC režimas užtruks ilgiau nei vienas ratas, todėl nutarėme pažiūrėti, ką veiks kiti pilotai – pasikeis padangas ar ne, o antrame rate ramiai priimti sprendimą. Tačiau VSC režimas užtruko vos vieną ratą visi paskui mus pasikeitė padangas, o mes daug praradome, praleisdami galimybę atlikti sustojimą prarandant mažiau laiko. Tai buvo didelė klaida, už kurią mes brangiai sumokėjome, jei vėliau nebūtumėme pasitraukę.
  • Įprastai mes negirdime radijo pokalbių, kuriuose dalyvauja strategas Jamesas Vowlesas. Kodėl jis išėjo į eterį Austrijoje?
  • Kartais vis dėl to jūs jį girdite, bet tai įvyksta neįprastomis aplinkybėmis, kai jam tenka pakalbėti su pilotu lenktynių inžinieriaus vaidmenyje. Įprastinis komunikacijos procesas būna toks: strategas perduoda pranešimą lenktynininkui per lenktynių inžinierių. Tačiau kartais norima išvengti vadinamojo „sugedusio telefono“ efekto, jei kažkas labai svarbaus ir asmeniško. Šiuo konkrečiu atveju Jamesas prisiėmė sau visą kaltę ir pasakė Lewisui, kad tai buvo jo klaida. Tai yra būdinga Jamesui ir parodo, kaip dirba visa komanda. Mūsų darbuotojai pripažįsta klaidas, kadangi žino, kad komanda tai sveikina – mes mokomės iš savo klaidų, o ne ieškome kaltininkų ir nerengiame polemikų komandos viduje. Tai buvo stiprios Vowleso lyderystės pavyzdys, kai jis pabandė paaiškinti Lewisui, kas atsitiko ir tai padarė tiesiogiai, o ne per lenktynių inžinierių.
  • Ar Lewiso ir Valtteri bolidų gedimai buvo vienodi ir susiję su jėgainės modernizacijos procesu?
  • Problemos visiškai skirtingos. Valtteri mašinoje iškilo problemų su vairo stiprintuvo hidraulika, kuri privedė prie to, kad tapo nebeįmanoma perjunginėti pavaras, dėl to jis buvo priverstas sustoti. Lewisas pasitraukė dėl degalų siurblio gedimo – degalai nustojo tekėti į variklį. Problemos visiškai skirtingos ir nė viena jų nesusijusi su naujo jėgos agregato atsiradimu.
  • Ar jūs laukiate baudų Silverstoune?
  • Mes manome, kad pasitraukimų priežastims pašalinti mums nereikės liesti užplombuotų mašinos mazgų, kas įprastai priveda prie baudų. Aš sakau, kad tikiuosi, nes kai mašina pasitraukia dėl netikėtų priežasčių, mes nebūname iki galo įsitikinę iki to momento, kol visko nuodugniai nepatikriname. Mums reikia įsitikinti, kad kitos detalės nebuvo pažeistos po nenumatyto sustojimo. Kol kas mes manome, kad Silverstoune pas mus viskas bus tvarkoje.
  • Kodėl galinė kairioji padanga smarkiai pūslėjosi?
  • Austrijoje daugelis komandų susidūrė su padangų pūslėjimusi. Tą dieną buvo labai karšta, o šioje trasoje didelė terminė apkrova padangoms. Kodėl vienose mašinose padangos pūslėjosi, o kitose – ne? Viskas priklauso nuo to, kiek stipriai apkrauni mašiną. Kvalifikacijoje ratą pilotai pravažiuodavo maždaug per 1 minutę 3 sekundes, o per lenktynes – 1 min. 9 sek.. Skirtumas paaiškinamas dviem priežastimis – degalų kiekiu ir būtinybe saugoti padangas. Svarbu, kad pilotai nereikalautų iš padangų labai daug. Jei labai greitai pravažiuoji ratus, padangos gali perkaisti ir pūslėtis, o tai atsilieps tolimesnėse jūsų lenktynėse. Tokiu būdu, lenktynėse pilotai važiuoja žemiau bolido galimybių, kad padangos išlaikytų iki finišo. Mums gi teko atakuoti, kad kompensuotumėme klaidos, padarytos VSC režimo metu, pasekmes. Pirmojoje atkarpoje mes neturėjome jokių problemų su padangomis, mes kontroliavome situaciją ir buvome greitesni už tuos, kam teko atsilošinėti. Bet jei tenka smarkiai atakuoti, padangos dirba ant ribos ir jos pradeda pūslėtis. Tokiu būdu, padangų būklė priklauso nuo to, kaip stipriai jūs atakuojate, ar karštas oras ir kokios apkrovos veikia padangas konkrečioje trasoje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983