J. Munseris - žmogus, atsakingas už F-1 pilotų šalmų išdažymus

J. Munseris - žmogus, atsakingas už F-1 pilotų šalmų išdažymus
logo 2020 Balandžio 03 d. 12:21, Ferrari

Ką veikia lenktynininkai, turėdami laisvo laiko? Turbūt skambina Jensui Munseriui.

Kadangi šiemet buvo panaikinta taisyklė, iki šiol draudusi dažnai keisti šalmų išdažymus, minėtasis J. Munseris turėjo sulaukti nemažai skambučių.

Būtent šis vokietis kartu su savo komanda sportininkams iš viso pasaulio per metus sukuria iki 500 skirtingų šalmų išdažymų.

Klientų sąrašas ilgas. Bet jame galima rasti tokias F-1 pilotų pavardes kaip Lando Norriso, Daniilo Kvyato ir vieno iš svarbiausių vokiečio klientų - Sebastiano Vettelio.

„Red Bull“ laikais S. Vettelis pagarsėjo ne tik iškovotais keturiais čempiono titulais, bet ir tuo, jog per tą laikotarpį sugebėjo panaudoti net 96 skirtingus šalmų išdažymus. Nenuostabu, jog po to atsirado taisyklė, draudžianti dažnai keisti išdažymus.

„Sebastianas toks pilotas, kuriam pasiūlęs idėją dažniausiai sulaukiu atsakymo: „Tinka, darom“. Jis kitoks nei tie pilotai, kurie nelinkę dažnai keisti šalmo išdažymo. Malonu turėti žmogų, kuris tavo idėjomis pasidalina su milijonais žmonių. Su Sebastianu viskas paprasta. Jis atsako tiesiog „Taip“, „Ne“, „Turiu kitokią idėją“. Jis ne iš tų, kuris dvejoja. Jo atsakymai trumpi ir aiškūs. Tad su juo man dirbti yra daug lengviau“, - pasakojo J. Munseris.

Vokietis atskleidė, kad idėjas su sportininku aptaria sezonui dar neprasidėjus, dažniausiai tuo metu kai vyksta priešsezoniniai F-1 bandymai.

„Susitinkame prieš sezono pradžią, dažniausiai Barselonoje. Tuomet aptariame idėjas. Kartais jų būna 10 ar 20. Pasiūlau jam sako idėjas, tada jis atsako „Tinka“, „Netinka“, „Dar pagalvosiu“, „Šitą galime patobulinti“. Tai normalu mūsų susitikimų metu. Vėliau susitinkame dar kelis kartus. Aš peržiūriu savo užrašus, atlieku korekcijas ir laukiu jo patvirtinimo. Tada prasideda idėjos įgyvendinimas.“

Perėjus į „Ferrari“ komandą S. Vettelis pradėjo naudoti gana paprastą šalmo išdažymą, kartais pakeisdamas tik kelis jo elementus. J. Munseris abejoja, jog nelikus taisyklei, iki šiol draudusiai dažnai keisti išdažymus, S. Vettelis vėl ims dažnai ir kardinaliai keisti šalmų išdažymus.

„Nemanau, kad grįš „Red Bull“ laikai, kai Sebastianas į kiekvienas lenktynes atvykdavo su vis kitaip išdažytu šalmu. Taip, suteikta laisvė yra gerai, bet nemanau, kad pilotai puls dažnai keisti išdažymus. Na, galbūt Lando. Bet nemanau, kad išdažymai bus keičiami dažniau nei tai buvo daroma iki šiol. Su Sebastianu atliekame tik nedidelius pakeitimus. Nemanau, kad imsimės didesnių pokyčių.“

J. Munseris neslepia, kad mėgstamiausias jo kūrinys - 2012 m. Singapūro GP lenktynėms S. Vetteliui sukurtas šalmo išdažymas su LED apšvietimu.

„Mano geriausias prisiminimas - LED šalmas, skirtas Singapūro lenktynėms, su apšvietimu viršuje. Su tuo šalmu turėjome atlikti nemažai bandymų, kad įsitikintumėme, jog važiavimų metu nebus trukdžių radijo ryšiui. Tad visų pirma sukūrėme bandymams skirtą šalmą, kurį jie išbandė su radijo ryšiu.“

„Tai buvo elektronika iš vaikiško žaislo. Panaudojome plokščią LED apšvietimą. Žmonės klausinėjo manęs kaip aš tai padariau. Jie mano, kad aš išgręžiau skyles šalme, bet jie klysta. Viskas buvo ant šalmo. LED buvo sujungti tam tikra elektronika. Buvo specialus sidabras. Sidabras buvo lyg laidas ant šalmo. Po tų lenktynių FIA mums pasakė, kad tokie dalykai nebus leidžiami naudoti.“

„Tai buvo graži trumpa istorija. Man tai buvo svarbiausias šalmas, nes buvo visiškai kitoks nei kiti. Buvo spalvos, efektai, bet su LED apšvietimu tas šalmas buvo ypatingas.“

Kūrybiniame darbe pasitaiko ir iš anksto nesuplanuotų darbų. Taip nutiko ir pernai, kuomet prieš Monako GP mirė F-1 čempionas Niki Lauda.

J. Munserio teigimu, artėjant Monako GP savaitgaliui, jis turėjo sukurti visiškai naują šalmo išdažymą per mažiau nei 24 valandas.

„Gavau žinutę penktą valandą ryte. Šalmas jau buvo paruoštas išsiųsti į Monaką. Manau tai buvo antradienis. Tada pasidomėjau Sebastiano ko jis norėtų. Tuomet išsirinkome raudoną šalmo variantą. Manau tuomet idėją aptarinėjome gal 50 minučių. Buvo aišku, kad darysime kažką panašaus į Niki Laudos šalmą. Buvo viskas paruošta: spalvos, logotipai. Darbą pradėjau ryte. UPS šalmo atvyko paimti devintą valandą vakare. Tai buvo greičiausiai paruoštas šalmas mano gyvenime.“

J. Munseris mano, kad kuo šalmo išdažymas paprastesnis, tuo lengviau žmonės jį įsimena.

„Man patinka ant šalmų didesni elementai. Matau, kad dabar madinga ant šalmo naudoti daug linijų, milijoną linijų. Kai pamatau kartingais važinėjančių sportininkų šalmus, sunkiai juos suprantu. Manau, kad daugelis jaunų sportininkų karjerą pradeda naudodami įvairiausius išdažymus. Jie mato daug idėjų, bet viską bando sudėti ant vieno šalmo. Štai kur problema.“

„Jei parodyčiau kai kuriuos pavyzdžius ir po 10 metų ant popieriaus lapo paprašyčiau juos atkartoti, nemanau, jog pavyktų tai padaryti. Kai pasižiūriu į kai kurių sportininkų, lenktyniaujančių kartingais, šalmus, daugumos jų po kurio laiko tiesiog neprisimenu. Bet su metais išdažymai paprastėja, tad juos galima lengviau atpažinti.“

„Pavyzdžiui Daniilo Kvyato šalmo išdažymas. Jis labai paprastas. Pernai Nico Hulkenbergo šalmo išdažymas buvo paprastas. Sakyčiau labiau modernus, bet pastebimas. Kai kurie šalmai, pavyzdžiui Romaino Grosjeano, yra labai spalvoti ir pilni linijų. Tai kitoks dizainas. Man labiau patinka paprastesni variantai.“

Viena iš problemų, su kuria susiduria J. Munseris, tai rėmėjų logotipai.

„Komandų rėmėjų logotipai yra tie elementai, dėl kurių nekyla jokių klausimų. Ant Sebastiano šalmo yra „Kaspersky“ logotipas. Dėl to nekyla jokių klausimų. Šiuo atveju pilotas negali pasakyti: „Nenoriu šio logotipo ant savo šalmo“.“

„Pamenu BMW laikais teko ruošti šalmą Nickui Heidfeldui. Tuo metu buvo tiek daug rėmėjų, jog visų pirma sudėliojome visus rėmėjų logotipus ant šalmo ir tik po to pradėjome kurti linijas bei išdažymą.“

Kadangi dabar pasaulyje nėra rengiamos jokios lenktynės, visiems belieka tik laukti. Bet kai sezonai prasidės, J. Munseris ir jo komanda bus pasiruošusi.

„Šiuo metu mes toliau dirbame su savo produkcija. Bet kol kas nežinome kada pilotams prireiks šalmų. Tikimės, kad sezonas prasidės birželį. Tuo metu viskas bus paruošta.“



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983