J. Sawardas: gandų daugiau kaip niekada

J. Sawardas: gandų daugiau kaip niekada
logo 2017 Rugsėjo 10 d. 07:38, McLaren

Britų žurnalistas Joe Sawardas atkreipė dėmesį į tai, kad įvairaus lygio gandų ir versijų šioje „Formulės-1“ sezono fazėje kur kas daugiau nei ankstesniais metais: jam susiklostė įspūdis, kad beveik kiekvieną F-1 lenktynininką perša beveik visoms komandoms. Tačiau vien pilotų perėjimais gandų kaleidoskopas neužsibaigia.

Iki kitų metų tikrai laukia visa eilė rimtų permainų. Atrodo, kad Sergio Perezas atsidurs „Renault“, Pascalis Wehrleinas – „Force India“, jei komandą pavyks įtikinti pasirašyti sutartį su juo, o Charlies Leclercas debiutuos „Sauber“ komandoje. „Williams“ sudėtis tikriausiai nepasikeis, jei tik komanda nesuras kito piloto, kuriam daugiau kaip 25 metai ir jis yra geresnis už Felipe Massą.

Jei „McLaren“ išsiskirs su „Honda“, tai Fernando Alonso pasiliks šioje komandoje. Vargu ar artimiausiais metais jis ruošiasi tapti „Honda“ dileriu, bet taip pat mažiai tikėtina, kad japonų kompanija pakvies ispaną pratęsti jo pasirodymų patirtį „IndyCar“.

Kas atsitiks su „Honda“ koncernu „Formulėje-1“ kol kas neaišku. Joe Sawardas turi savo teoriją šiuo klausimu. „Honda“ yra vieša kompanija, kurios akcijos yra kotiruojamos biržoje. Ji turi laikytis tam tikrų taisyklių, o vertybinių popierių rinkos reguliuotojai būna nepatenkinti, kai kokie nors sprendimai priimami, bet nėra viešinami. Dar šios savaitės pradžioje turėjo susirinkti „Honda“ direktorių taryba, kad aptartų situaciją „Formulėje-1“, bet nuo to laiko jau praėjo kelios dienos – tikriausiai kompanijos valdyba priėmė tokį sprendimą, kurio kol kas geriau neviešinti.

Logiška spėti, kad „Honda“ greičiausiai nuspręs pasilikti „Formulėje-1“ nei išeiti. Galbūt ir ne, bet viešos kompanijos įprastai labai greitai praneša apie priimtus panašius sprendimus... Bet kokių pareiškimų nebuvimas perša mintį, kad „Honda“ neišeina ir dabar vyksta darbas derybose su „Red Bull“ dėl jėgainių tiekimo „Toro Rosso“ komandai nuo 2018 metų ir „Red Bull“ komandai nuo 2019 metų. Suprantama, jei pirmų metų bendradarbiavimo su „Toro Rosso“ patirtis bus teigiama.

Finansine prasme abi komandos tik laimės – kitais žodžiais, kontraktas su „Honda“ leis „Red Bull“ kompanija sutaupyti daug pinigų. Pagal susitarimą su „Formule-1“ Dietrichas Mateschitzas turi tęsti abiejų komandų dalyvavimą F-1 pasaulio čempionate iki 2020 metų pabaigos, kadangi ankstesnis išėjimas iš F-1 būtų siejamas su labai rimtomis finansinėmis sankcijomis, kurios būtų vertinamos šimtais milijonų dolerių. Todėl geriausia strategija šioje situacijoje – pasilikti „Formulėje-1“, stengtis uždirbti kuo daugiau prizinių pinigų ir maksimaliai sumažinti savo išlaidas, įskaitant vienokius ar kitokius kontraktus per likusius trejus metus.

Vienas iš tokių kontraktų – sandoris su TAG-Heuer“ dėl „Renault“ jėgainių, kurios sumontuotos „Red Bull“ mašinose, prekinio ženklo pavadinimo. O štai bendradarbiavimas su „Aston Martin“ greičiau yra atsarginis variantas, jei bus pasitraukta iš „Formulės-1“: įmanoma, kad ateityje britų sportinių modelių gamintojas išpirks komandą. Dabar pinigų tam „Aston Martin“ neturi, tačiau formaliai gali pasilikti rėmėju ir pirmus trejus metus nieko nemokėti, todėl finansiniai klausimai vienaip ar kitaip gali būti sureguliuoti.

Gali būti, jog su tuo yra siejama Christiano Hornerio pozicija, kuris itin aistringai pasisako už išlaidų mažinimą ir perėjimą prie labiau prieinamų variklių: galima nuspėti, kad ateityje jis perims vadovavimą gamyklinei „Aston Martin“ komandai „Formulėje-1“, o taip pat tapti jos akcininku. Kitu jos bendrasavininkiu galėtų tapti Adrianas Newey. Ir jei „Honda“ jėgainės taps labiau efektyvios, o komanda gaus japonų kompanijos finansinę paramą, tai „Red Bull“ visai normaliai galiu praleisti 2019-2020 metų sezonus, kartu smarkiai sumažinusi savi išlaidas.

Jei kalbėsime apie antrąją „Red Bull“ komandą – „Toro Rosso“, tai jau yra aišku, kad ji yra parduodama. Beveik pusė jos gamybinės veiklos jau dabar veikia Didžiojoje Britanijoje; komanda pasirašė sutartį su Jamesu Key, o tai sustiprina jos pozicijas. Jei „Toro Rosso“ gaus „Honda“ jėgaines artimiausiems trims sezonams, tai komanda bus aktyvi iki komercinio susitarimo su „Formule-1“ pabaigos, o nuo 2021 metų čempionate prasidės nauja era.

Partnerystė su „Honda“ bus labai rimtu argumentu nepriklausomai nuo to, kas tuo momentu bus „Toro Rosso“ šeimininkas, o jei japoniškos jėgainės taps konkurencingomis, komanda dėl to, be abejo, tik laimės.

Sėkmingai visų šių scenarijų realizacijai svarbu, kad pradedant nuo 2021 metų „Formulėje-1“ įsigaliotų naujos taisyklės, numatančios išlaidų mažinimą, bet atrodo, kad darbas kuriant naujas taisykles jau vyksta. Jei pavyktų sumažinti išlaidas, o komandų pajamos išaugtų, tuomet į „Formulę-1“ ateitų nauji automobilių gamintojai – būtent su tuo yra susijusios istorijos, kad dalyvavimu čempionate domisi tokios bendrovės kai „Porsche“ ir „Alfa Romeo“. Bet paskui jas gali pasekti ir kiti.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983