Jei sezonas startuos Bahreine, logiška ir bandymus rengti ten pat

Jei sezonas startuos Bahreine, logiška ir bandymus rengti ten pat
logo 2021 Sausio 09 d. 18:10, Toro Rosso/Getty Images

Kadangi Australijos GP, pirmasis 2021 m. sezono etapas greičiausiai bus perkeltas vėlesnei datai, tokioje situacijoje atsidūrusioms komandoms reikia kuo protingiau suplanuoti žiemos bandymus.

Iš pradžių priešsezoniniai bandymai buvo numatyti kovo 2-4 dienoms Barselonoje, bet šiuos planus tikriausiai reikės peržiūrėti ir bandymai pirmą kartą nuo 2014 m. gali įvykti Bahreine. Toks scenarijus buvo svarstomas ir praėjusio sezono pabaigoje, bet kaip visada, daugiausiai dėl praktinių sumetimų, tokio varianto buvo atsisakyta, kadangi rengti bandymus Katalonijos žiede yra daug pigiau.

Buvęs „Formulės-1“ konstruktorius, dabar dirbantis interneto leidinio „The Race“ ekspertu Gary Andersonas svarsto apie tai, kad jei sezonas prasidės Bahreine, tai ir žiemos bandymus būtų logiškiausia surengti Sakhiro autodrome.

Jei FIA bus priimtas toks  sprendimas, tai „Formulės-1“ komandoms reikės viską kuo tiksliau suplanuoti ir pasirengti įvairaus pobūdžio netikėtumams. Turint galvoje, kad žiemos bandymai šiais metais truks tik tris dienas, į Bahreiną reikės nuvežti pakankamą kiekį atsarginių detalių, juk jei to nepadarysi, tai bet koks gedimas gali atimti didelę dalį brangus laiko.

Nėra abejonių, kad Bahreino atveju transportavimo išlaidos gerokai padidės lyginant su bandymais Barselonoje, tačiau oras Bahreine net ir žiemą yra vasariškas, tuo tarpu kai Europos pietuose kovo pradžioje gali būti dar sniego.

Taip pat verta pažymėti, kad pilnavertiškam darbui per bandymus padės ir tai, kad komandos yra sukaupusios pakankamai daug informacijos apie Sakhiro trasą ir bolidų elgesį joje. Šie duomenys yra visai nauji, nes dvejos lenktynės Bahreine įvyko praėjusio sezono pabaigoje.

Kadangi Bahreino GP etapas yra suplanuotas kovo 28 d. ir jei bandymai tikrai įvyks šioje trasoje, yra prasmė ir perkelti bandymų datą vėlesniam laikui. Tai leis ekipoms ilgiau padirbėti su ruošiamais 2021 m. automobiliais. Beje, neaišku, ar toks siūlymas bus palaikytas visų komandų, nes kai kurios norės išsaugoti senas datas – kovo 2-4 d., kaip buvo suplanuota anksčiau, kad galėtų kuo anksčiau išsiaiškinti silpnąsias bolidų vietas ir suspėti jas likviduoti iki pirmųjų lenktynių.

Barselona yra laikoma vis ne idealia trasa bandymams rengti, kadangi joje daug įvairios konfigūracijos posūkių, kurie reikalauja skirtingų jų įveikimo greičių. Sakhiras gi yra laikomas vidutinio greičio trasa, kur prispaudžiamąją jėgą reikia kiek sumažinti.

Bet tai komandos gali kompensuoti intensyviai dirbdamos su simuliatoriais, nes šio darbo metu galima surasti visus bazinius mašinų nustatymus turint galvoje Bahreino trasos ypatumus. Beje, jau pačioje trasoje viską dar kartą tektų pakoreguoti, nes reikės pasiekti optimalaus bolido darbo, pavyzdžiui, kokiame diapazone keisti prošvaisą, kaip nustatyti  priekinių ir galinių sparnų atakos kampus, kokio kietumo turi būti priekinė ir galinė pakabos ir pan.

Bet kokiu atveju visiškai įvykdyti bandymų programą ir gerai pasiruošti sezonui per tris dienas – sudėtinga užduotis, pareikalausianti itin didelių pastangų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794