Buvo skelbta, kad naujas 2021 metų reglamentas apribos priekinių ir galinių stabdžių komplektus, kuriuos bus galima panaudoti sezono eigoje. Apribojimai atitinka etapų tvarkaraštyje skaičių, o tai leis lenktynininkams kiekvienoje kvalifikacijoje ir lenktynėse naudoti naujus stabdžių diskus ir trinkeles, o penktadieniais naudoti jau panaudotas.
Bet jei kuri nors komanda viršys nustatytą stabdžių komplektų skaičių, jai bus skiriama bauda.
Iš vienos pusės, tokia priemonė bus nukreipta į tolesnį išlaidų mažinimą, iš kitos – atsiranda logiškų klausimų: ar tai nekenkia bekompromisiam požiūriui į saugumą, kuriuo išsiskiria šiuolaikinė „Formulė-1“?
„Palaukite, o kaip su saugumu? Suprantama, tai pirma, kas ateina į galvą, - svarsto buvęs F-1 pilotas JJ Lehto, lenktyniavęs tokiose komandose kaip „Onyx“, „Scuderia Italia“, „Sauber“ ir „Benetton“, suomių laikraščio „Iltalehti“ puslapiuose. – Reikia prisiminti, kad kalba eina apie „Formulę-1“, kur saugumas visuomet buvo prioritetu.
Nė viena komanda niekada neleistų lenktynininkui išvažiuoti į trasą, jei nebus įsitikinusi, kad mašina visiškai atitinka saugumo reikalavimus. Asmeniškai aš niekada neturėjau situacijos, kai man atrodytų, jog turiu nepamatuotai rizikuoti.
O po to – apie kokį taupymą eina kalba? Gali būti, kad 2021 metais ir pavyks kažkiek sutaupyti ant stabdžių, bet stabdžių trinkelių komplektų ribojimas – tai neteisingas žingsnis.
Visada egzistuoja rizika, kad su stabdžiais bus kas nors ne taip. Stabdžių diskas gali bet kada sulūžti: arba medžiaga, iš kurios jis padarytas, neišlaikys apkrovų, arba gali įsikišti žmogiškasis faktorius. Asmeniškai man atrodo keista, kai F-1 pradeda taupyti ant stabdžių trinkelių. Beje, aš netikiu, kad pilotų saugumo klausimuose kas nors yra pasiruošęs eiti į rimtus kompromisus“.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | Tadux15 | 565 |
2. | ramasgo | 556 |
3. | Dainius Bendikas | 556 |
4. | mantioras | 554 |
5. | Kęstutis Šimkus | 553 |