JJ Lehto: keista, kad F-1 yra taupoma ant stabdžių (8)

JJ Lehto: keista, kad F-1 yra taupoma ant stabdžių
logo 2019 Gruodžio 15 d. 09:58, Pirelli

Buvo skelbta, kad naujas 2021 metų reglamentas apribos priekinių ir galinių stabdžių komplektus, kuriuos bus galima panaudoti sezono eigoje. Apribojimai atitinka etapų tvarkaraštyje skaičių, o tai leis lenktynininkams kiekvienoje kvalifikacijoje ir lenktynėse naudoti naujus stabdžių diskus ir trinkeles, o penktadieniais naudoti jau panaudotas.

Bet jei kuri nors komanda viršys nustatytą stabdžių komplektų skaičių, jai bus skiriama bauda.

Iš vienos pusės, tokia priemonė bus nukreipta į tolesnį išlaidų mažinimą, iš kitos – atsiranda logiškų klausimų: ar tai nekenkia bekompromisiam požiūriui į saugumą, kuriuo išsiskiria šiuolaikinė „Formulė-1“?

„Palaukite, o kaip su saugumu? Suprantama, tai pirma, kas ateina į galvą, - svarsto buvęs F-1 pilotas JJ Lehto, lenktyniavęs tokiose komandose kaip „Onyx“, „Scuderia Italia“, „Sauber“ ir „Benetton“, suomių laikraščio „Iltalehti“ puslapiuose. – Reikia prisiminti, kad kalba eina apie „Formulę-1“, kur saugumas visuomet buvo prioritetu.

Nė viena komanda niekada neleistų lenktynininkui išvažiuoti į trasą, jei nebus įsitikinusi, kad mašina visiškai atitinka saugumo reikalavimus. Asmeniškai aš niekada neturėjau situacijos, kai man atrodytų, jog turiu nepamatuotai rizikuoti.

O po to – apie kokį taupymą eina kalba? Gali būti, kad 2021 metais ir pavyks kažkiek sutaupyti ant stabdžių, bet stabdžių trinkelių komplektų ribojimas – tai neteisingas žingsnis.

Visada egzistuoja rizika, kad su stabdžiais bus kas nors ne taip. Stabdžių diskas gali bet kada sulūžti: arba medžiaga, iš kurios jis padarytas, neišlaikys apkrovų, arba gali įsikišti žmogiškasis faktorius. Asmeniškai man atrodo keista, kai F-1 pradeda taupyti ant stabdžių trinkelių. Beje, aš netikiu, kad pilotų saugumo klausimuose kas nors yra pasiruošęs eiti į rimtus kompromisus“.


Komentarai (8)
bmw v8
| 12/15 14:19 Atsakyti
Kas čia per nesąmonė? Jeigu yra biudžeto lubos, tai kam tokios nesąmonės? Pati komanda tegu sprendžia kur jiems leist tuos pinigus...
tribeca
| 12/15 15:25 Atsakyti
FIA nori priversti gamintojus pagaminti patikimensnes stabdziu sistemas, argi tai nesamone, tas pats buvo su varikliais kai pirma karta uzdejo limitus, visi cype nepatenkinti. Plius tokiu budu gal bus kiek sumazintas stabdziu efektyvumas kas mums kaip ziurovams butu tik i nauda.
ddt
| 12/15 21:11 Atsakyti
tribeca
12/15 15:25

FIA nori priversti gamintojus pagaminti patikimensnes stabdziu sistemas, argi tai nesamone, tas pats buvo su varikliais kai pirma karta uzdejo limitus, visi cype nepatenkinti. Plius tokiu budu gal bus kiek sumazintas stabdziu efektyvumas kas mums kaip ziurovams butu tik i nauda.

O stabdziai daznai genda? Lehto manau i tai ir apeliuoja. Kad variklis suges i savo resurso pabaiga, tai simtas metu. Bet jei suges resursa baigiantys atidirbti stabdziai...
tribeca
| 12/16 12:14 Atsakyti
ddt
12/15 21:11

O stabdziai daznai genda? Lehto manau i tai ir apeliuoja. Kad variklis suges i savo resurso pabaiga, tai simtas metu. Bet jei suges resursa baigiantys atidirbti stabdziai...

Tai tame ir esme, bus priversti pagaminti tokius stabdzius kuriu resursas nepasibaigs po kiekvieno GP. Niekas juk neliepia juos pagaminti taip kad i reikalavima panaudoti ribota kieki per sezona reiketu juos atidirbti iki pat ju resurso pabaigos, tegul pagamina su dvigubai ilgesniu resursu ir ismeta atidirbus puse planuoto resurso.
ddt
| 12/16 19:01 Atsakyti
tribeca
12/16 12:14

Tai tame ir esme, bus priversti pagaminti tokius stabdzius kuriu resursas nepasibaigs po kiekvieno GP. Niekas juk neliepia juos pagaminti taip kad i reikalavima panaudoti ribota kieki per sezona reiketu juos atidirbti iki pat ju resurso pabaigos, tegul pagamina su dvigubai ilgesniu resursu ir ismeta atidirbus puse planuoto resurso.

Tai gal ir oro pagalves pasiulyti daryti is perdirbtu laikrasciu? Pigiau gi? Koks tikslas taupyt ant saugumo?
maxpower
| 12/16 19:33 Atsakyti
ddt
12/16 19:01

Tai gal ir oro pagalves pasiulyti daryti is perdirbtu laikrasciu? Pigiau gi? Koks tikslas taupyt ant saugumo?

Nemanau kad gausis taupymas ant saugumo. Is carbono kaip medziagos turbut daugiau neispaus nieko tai turbut iseis kad didesni ir sunkesni stabdziai = ilgesnis resursas
maxpower
| 12/16 19:40 Atsakyti
maxpower
12/16 19:33

Nemanau kad gausis taupymas ant saugumo. Is carbono kaip medziagos turbut daugiau neispaus nieko tai turbut iseis kad didesni ir sunkesni stabdziai = ilgesnis resursas

Nebent cia bus atvejis duodam n stabdziu komplektus o toliau darykit ka norit
ddt
| 12/16 22:34 Atsakyti
maxpower
12/16 19:40

Nebent cia bus atvejis duodam n stabdziu komplektus o toliau darykit ka norit

O tai kaip tu kitaip įsivaizduoji? Čia jau taupymas ant degtukų saugumo sąskaita.
×

TOP naujienos