Ką įdiegs 2018 metais – „Shield“ ar „Halo“

Ką įdiegs 2018 metais – „Shield“ ar „Halo“
logo 2017 Liepos 19 d. 06:00, FIA

Sistemos „Shield“ bandymai, kuriuose Silverstoune dalyvavo Sebastinas Vettelis, užtruko mažiau nei vieną ratą: „Ferrari“ lenktynininkui ji nepatiko, nes smarkiai riboja matomumą ir iškraipo realų vaizdą. Bandymai bus pratęsti po vasaros pertraukos ir kokie bus jų rezultatai kol kas neaišku, bet kaip rašo vokiečių „Auto Motor und Sport“ , rugpjūtį sugrįžti prie senosios piloto galvos apsaugos sistemos, t.y. „Halo“ bus jau per vėlu.

Pagal leidinio informaciją, italų kompanija „Isoclima“ pagamino „Ferrari“ du bandomuosius pavyzdžius, skirtus blogo matomumo sąlygoms, bet darbas ties jais buvo užbaigtas likus praktiškai kelioms dienoms iki Didžiosios Britanijos GP savaitgalio ir nespėta sistemos padengti specialia danga nuo atspindžių.

Viena iš šių sistemų sveria 4 kg, kita – 6 kg. Prie to dar reikia pridėti sistemos tvirtinimo prie mašinos korpuso svorį – tai dar 3 kg. Galiausiai išeina, kad „Shield“ sistema yra nė kiek nelengvesnė nei „Halo“, kuri buvo išbandyta praėjusiais metais.

Silverstoune „Ferrari“ mašinoje buvo sumontuota lengvesnė „Shiled“ versija. Iš pat pradžių buvo baiminamasi, kad storesnis stiklas dar labiau iškraipys vaizdą ir dar labiau apsunkins matomumą. Bet kokiu atveju, sistemos versija, išbandyta Vettelio, skiriasi nuo eskizų, sukurtų kompiuterinės grafikos priemonėmis ir kurią FIA demonstravo anksčiau.

Aviacijoje lakūno kabinos stiklas yra vaidinamas „žibintu“ – „Auto Motor und Sport“ tekste vartojamas būtent šis terminas: lyginat su pirmaisiais eskizais, dabar žibinto forma tapo kitokia, jis gerokai padidėjo dydžiu, tapo mažiau grakštus ir primena pernykštę „Aeroscreen“ sistemą, siūlytą „Red Bull“ komandos.

Neįvardinto vienos komandos inžinieriaus žodžiais, žibinto formą teko pakeisti, kadangi priminės jo formos buvo neįmanoma integruoti į 2017 metų F-1 bolido važiuoklę: „Jei mes jį pastūmėsime taip toli į priekį kaip buvo rodyta kompiuteriniuose eskizuose, tai tvirtinimas atsidurs srityje, kur pakabos elementai tvirtinami prie važiuoklės. Ten montuoti žibinto jau negalima. Todėl jį teko pastūmėti atgal dėl to nuolydis tapo dar aštresnis“.

Kadangi 2018 metų mašinų monokokai dabar yra projektavimo stadijoje, kitame sezone „Shield“ turėtų atrodyti kaip prototipas, išbandytas Vettelio. Mažiau išgaubtą ir organiškesnę sistemos versiją bus galima paruošti tik 2019 metams.

„Dabar mes turime surinkti ir išanalizuoti visų pilotų nuomones ir galvoti, kaip išspręsti problemą,“ - aiškino FIA atstovas. Kiti bandymai gali įvykti tik po vasaros pertraukos, tikriausiai tai atsitiks Monzoje ir Singapūre, kur su „Shield“ sistema dirbs kelios komandos.

FIA lenktynių direktorius Charlie Whitingas įspėjo: „Kokia nors kokpito apsaugos sistema vis tiek bus įdiegta. Jei ne „Shield“, tai „Halo“.

Tačiau „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris tokią perspektyvą vertina skeptiškai: „ su tuo reikėjo apsispręsti prieš du mėnesius. Ypač „Shield“ sistema reikalauja patobulinimo, juk po bandymų Sebastinas Vettelis sakė, kad dėl oro srautų jo galva krypo į priekį. Ši sistema iš esmės veikia aerodinamiką. Net „Red Bull“ prireiks daug laiko, kad deramai pasiruoštų panašių sistemų įdiegimui, o ką kalbėti apie komandas su kur kas kuklesniais resursais ir galimybėmis“.

Force India“ mano, kad su galvos apsaugos sistema reikėtų apsispręsti iki liepos pabaigos.

„Halo“ pareikalautų esminio važiuoklės ir aerodinamikos peržiūrėjimo. „Halo tvirtinimo taškuose bus būtina stiprinti kokpitą. Važiuoklės konstrukcija turi būti patvirtinta iš anksto, dar iki šio mėnesio pabaigos, po to reikės pradėti jų gamybą. Mes negalime ilgiau laukti“ – sakė „Force India“ technikos direktorius Andrewas Greenas.

Tokiu būdu prieš FIA yra išlikusi dilema: jei tęsti „Shiled“ bandymus, gali būti per vėlu pereiti prie „Halo“. Kadangi, Vettelio žodžiais, žibinto prototipas trukdo matomumui net sausu oru, tai kas bus per lietų ar nakties sąlygomis? Atsakymas į paskutinė klausimą gali būti gautas jau Singapūre.

Iš kitos pusės, nors pernai visos komandos nubalsavo už piloto galvos apsaugos sistemos įdiegimą, jos baiminasi dėl negatyvios sirgalių reakcijos, kadangi „Formulė-1“ pagal savo esmę yra mašinų lenktynės su atvirais kokpitais.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983