Kai kurios sezono išvados pagal „Blick“

Kai kurios sezono išvados pagal „Blick“
logo 2023 Lapkričio 29 d. 17:10, FIA

Pasibaigus 74-tajam „Formulės-1“ pasaulio čempionatui, Šveicarijos laikraštis „Blick“ paskelbė savo išvadas apie čempionatą, tarp kurių žurnalistai atrado ir įdomių dalykų.

Metų problema

Trasos ribos 2023 metais tapo vos ne keiksmažodžiu. Vien tik Spielberge buvo užfiksuota daugiau nei tūkstantis trasos ribų pažeidimų ir 150 ratų įveikimo laikai buvo anuliuoti. Dėl šios priežasties kvalifikacijos ir lenktynių rezultatai ne kartą buvo peržiūrėti, Pavyzdžiui, Saudo Arabijoje Guanyu Zhou finišo liniją kirto tik 12-tas, tačiau tuoj pat protokole buvo įrašytas devintu ir gavo 2 taškus. Visa tai atsitiko dėl to, kad Sergio Perezas, Lance Strollas ir Pierre'as Gasly gavo po 5 sek., baudos už trasos ribų nepaisymą.

Metų nonsensas

Felipe Massa – brazilas, buvęs „Frormulės-1“ lenktynininkas pareiškė pretenzijas dėl čempiono titulo 2008 metais. Tada pergalę, kuri atiteko Lewisui Hamiltonui, jis prarado, kai Lewisas, tuo metu lenktyniavęs „McLaren“, priešpaskutiniame posūkyje San Paulo trasoje aplenkė Tomo Glocką ir finišavo 5-tas.

Bet esmė ne tame. Massa nori, kad būtų anuliuoti Singapūro GP rezultatai. Bernie Ecclestone, tada vadovavęs „Formulei-1“, po daugelio metų prisipažino, kad tuo metu rezultatai specialiai buvo sukurpti „Renault“ (sąmoninga Nelsono Piquet'o avarija sukėlė geltonas vėliavas ir pergalė atiteko Fernando Alonso). Po 15 metų Massa kreipėsi į teisininkus ir FIA pareiškė pretenzijas, tačiau jo užmačios buvo nevaisingos.

Metų išsiskyrimas

Franzas Tostas – mažai kas iš „Formulės-1“ komandų vadovų yra taip atsidavęs reikalui kaip jis. „Išeiginių nebūna, o atostogos – tai prabanga“, - kalbėjo austrų specialistas. Franzas „Toro Rosso“ komandai pradėjo vadovauti 2006 metais; metais anksčiau Christianas Horneris tapo „Red Bull“ komandos vadovu. Tostui teko dirbti su 17 pilotų, iš kurių geriausiais tapo Sebastianas Vettelis (2008 metais Faenzoje komandai atnešęs pirmą pergalę), Danielis Ricciardo, Maxas Verstappenas ir Carlosas Sainzas.

Metų konfliktas

„Andretti“ paraiška dalyvauti pasaulio čempionate – jų pageidavimas jau buvo patenkintas FIA ir leido į F-1 ateiti 11-tai komandai. Galiausiai tarp visų konkurse dalyvavusių ekipų buvo patenkinta tik „Andretti Cadillac“ paraiška. Tačiau „Formulės-1“ vadovybė ir F-1 komandos yra prieš 11-to dalyvio atsiradimą, kadangi nenori dalintis prizinių pinigų pyrago iš milijardo dolerių į 11 dalių. „Andretti“ yra pasiruošusi sumokėti 200 mln. stojamąjį mokestį, nes nuo 2026 metų šis mokestis padidės iki 600 mln. „General Motors“ taip pat spaudžia „Formulę-1“ ir FIA jau užsiregistravo kaip savarankiškas jėgos agregatų gamintojas, kuriuos žada gaminti nuo 2028 metų.

Metų kalbėtojai

„Mercedes“ yra vienintelė maloni išimtis kitų komandų fone, kurių pranešimų spaudai turinys nebūna vertas net popieriaus lapo, ant kurio jie būna parašyti. Toto Wolffas ir pilotai visada kalba tiksliai ir suprantamai, visada pripažįsta savo klaidas ir pan. Nesėkmių atvejais jie nieko nepagražina, o sako tiesiai. Todėl „Mercedes“ spaudos tarnyba – absoliutus šios nominacijos laimėtojas.

Metų atleidimas

Otmaras Szafnaueris prieš pat vasaros pertrauką buvo atleistas iš „Alpine“ vadovo pareigų. Tai buvo pavėluota reakcija į Fernando Alonso praradimą (kuris perėjo į „Aston Martin“) ir Oscaro Piastrio netekimą, kuris dabar sėkmingai lenktyniauja „McLaren“. Sporto direktoriui Alainui Permane'ui ir technikos direktoriui Patui Fry taip pat teko išeiti.

Komandos vadovo pareigos dabar yra užkrautos Brunui Faminui, kurio niekas gerai nepažįsta. „Alpine“ čempionatą užbaigė 6 vietoje Konstruktorių taurėje. Szafnaueriui yra uždrausta dirbti „Formulėje-1“ iki kitų metų balandžio.

Metų stresas

Trejos lenktynės paeiliui – kai tarp lenktynių būna tik savaitės pertrauka sukelia milžinišką įtampą ir beprotiškus logistikos sunkumus. Pirmosios suplanuotos šiais metais serijos nebuvo, kai dėl gamtos kataklizmų buvo atšauktos lenktynės Imoloje.

Antroji serija visiems sukėlė didelių rūpesčių: 2500 žmonių skrido iš Ostino Teksaso valstijoje į Meksikos sostinę, o iš ten – į San Paulą. Sezono finalas buvo ne ką geresnis: norint pasiekti Abu Dabį, peletonui teko nuskristi 13500 kilometrų – iš Las Vegaso į Yas Marina autodromą.

Suprantama, kad daug žmonių atsisako dirbti pagal tokius grafikus ir komandos bus priverstos organizuoti lenktynių brigadų rotaciją. 2024 metais yra suplanuotos dvi serijos po trejas lenktynes paeiliui.

Metų kylančios žvaigždės

„McLaren“, iš komandos išėjus Andrea Seidlui (kuris tapo „Sauber“ generaliniu direktoriumi), per pirmąsias aštuonias lenktynes uždirbo tik 17 taškų. Tada „McLaren“ užgriuvo kritikos škvalas. Bet tenka pripažinti, kad Lando Norrisas ir jo naujasis partneris Oscaras Piastris, pilotas su ryškiais čempioniškais bruožais, tapo bene geriausiu lenktynininkų duetu šiame sezone.

Komanda, kuriai dabar vadovauja Andrea Stella, kuris kažkada dirbo Alonso inžinieriumi „Ferrari“ sudėtyje, Austrijos etapui parengė daug techninių atnaujinimų ir tas etapas tapo lūžio tašku. Vėliau Norrisas 7 kartus lipo ant podiumo, Piastriui tai pavyko padaryti du kartus, be to, Katare jis laimėjo sprintą. O „McLaren“ užėmė 4 vietą Konstruktorių įskaitoje.

Metų bolidas

„Red Bull RB19“ - kai reikalo imasi Adrianas Newey, pats sėkmingiausias bolidų konstruktorius „Formulės-1“ istorijoje, o prie vairo jūs pasodinate Maxą Verstappeną, geriausią čempionato sportininką, varžovai būna pasmerkti ir apie titulą tegali tik pasvajoti. Galima pasakyti, kad laimei, šis bolidas su „Honda“ jėgaine ne per geriausiai pasirodė Singapūro gatvėse ir tik dėl to „Red Bull“ nesugebėjo laimėti šiemet absoliučiai visų lenktynių. Verstappenas iškovojo 19 pergalių (dar laimėjo 4 sprintus), pirmavo lenktynėse 1003 ratus ir pagerino ne vieną F-1 rekordą, kurie, atrodo, išsilaikys gana ilgai.

Jei kalbėsime apie Newey, tai jo sėkmių sąrašas tapo dar ilgesnis: jo sukurtos mašinos laimėjo daugiau kaip 200 GP etapų, jis turėjo tiesioginę įtaką 13-kai čempiono titulų, kuriuos laimėjo su „Williams“, „McLaren“ ir „Red Bull“ komandomis.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Valode 3483
2. Tadas Misevičius 3442
3. 147 3436
4. fandom 3433
5. D27 3425