Kaip FIA neleido C. Hertos į „Formulę-1“

Kaip FIA neleido C. Hertos į „Formulę-1“
logo 2023 Sausio 22 d. 12:40, McLaren F1

Praėjusią vasarą amerikiečių lenktynininkas Coltonas Herta buvo laikomas vienas realiausių kandidatų pateikti į „AlphaTauri“ komandą, tačiau jam sutrukdė balų trūkumas superlicencijai gauti.

Dabar šį istorija yra kiek primiršta, bet dar prieš pusmetį F-1 verslo klube buvo aktyviai svarstomas Coltono Hertos patekimas iš „IndyCar“ į „Formulės-1“ pasaulio čempionatą. Jaunojo sportininko talentas sudomino „Red Bull“, kuri kaip tik ieškojo pamainos Pierre'ui Gasly, kuris nutarė pereiti į „Alpine“.

Tačiau ši istorija buvo labai trumpa. Nežiūrint į septynias pergales pagrindinėje Šiaurės Amerikos formulių serijoje ir neįtikėtiną talentą, Coltonas turėjo nepakankamai daug balų superlicencijai gauti.

„Red Bull“ konsultantas Helmutas Marko prašė FIA padaryti išimtį ir įvertinti šio amerikiečių sportininko meistriškumą, tačiau kitos komandos pradėjo kalbėti, kad negalima pažeidinėti superlicencijų gavimo taisyklių.

Galiausiai rugsėjo viduryje „AlphaTauri“ galutinai atsisakė idėjos prie „AlphaTauri“ vairo pasodinti C. Hertą – juolab, kad horizonte pasirodė Nyckas de Vriesas, kuris vėliau pasirašė kontraktą su italų ekipa.

Dabar tapo žinomos kai kurios šios istorijos smulkmenos. Paaiškėjo, kad Hertos pusė taip pat stengėsi užtikrinti Coltono perėjimą į F-1. Paprasčiausiu variantu 22 metų sportininkui būtų lenktynės kurioje nors kitoje serijoje, kur būtų galima uždirbti trūkstamus balus.

Idėja buvo tokia, kad lygiagrečiai su startu „Andretti Autosport“ komandoje „IndyCar“, būtų dar ir dalyvavimas kurioje nors „jaunesnėje“ amerikiečių serijoje.

Apie šios istorijos detales papasakojo Scottas Goodyearas – 2000 metų „IndyCar“ vicečempionas, kuris dabar vadovauja Šiaurės Amerikos F3 ir F4 čempionatams.

„Mūsų serijose lenktynininkai gali uždirbti balus superlicencijai, - aiškino buvęs lenktynininkas.- Pergalės atveju jų galima gauti net daugiau nei „Indy Lights“ (pagrindinė Amerikos jaunimo serija).

Liepos mėnesį su manimi susisiekė Coltono Hertos tėvas Bryanas. Jis paklausė, ar gali Coltonas važiuoti pas mus F3, nes jam labai reikia balų superlicencijai.

Mes neprieštaravome, tačiau FIA neleido jam lenktyniauti pas mus“.

S. Goodyearo žodžiais, federacija pamanė, kad tokio lygio pilotas bus nelygus konkurentas jauniems sportininkams, tuo tarpu net patys šios serijos sportininkai neprieštaravo, kad Herta važiuotų pas juos.

„Žinoma, kad jauniesiems sportininkams būtų buvę sunkiau, - aiškino Goodyearas. - Bet visos komandos ir lenktynininkai buvo pasiruošę būti itin lankstūs. Visi supratom, kad jų serijoje pasirodžius Hertai, visiems atsirastų šansas parodyti savo meistriškumą ir varžytis su vienu iš geriausių JAV sportininkų.“

Išvados – FIA atsisakė pagelbėti C. Hertai ir leisti jam dalyvauti „Formulėje-1“ be pakankamo balų skaičiaus superlicencijai gauti, tačiau kartu ir neleido lenktyniauti F3, kadangi jo lygis yra gerokai per aukštas šiai lenktynių serijai, nors ten galima uždirbti nemažai balų...

Praėjusį rudenį C. Herta dalyvavo „Formulės-1“ bolidų bandymuose su „McLaren“ komanda, o šiais metais vėl važiuos „Andretti Autosport“ sudėtyje „IndyCar“ čempionate. Prisimenant Michaelio Andretti ambicijas patekti į „Formulę-1“, šioje istorijoje taškas dar nepadėtas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983