Kaip tai veikia: ribojimai bolidų atnaujinimui

Kaip tai veikia: ribojimai bolidų atnaujinimui
logo 2020 Birželio 19 d. 10:49, Racing Point

Taupydama lėšas, FIA įvedė „Formulės-1“ komandoms apribojimus atnaujinant mašinas – visi privalo homologuoti 2020 metų bolidus ir naudoti juos 2021 metais. Po homologacijos inžinieriai galės modernizuoti tik aerodinamiką ir ne daugiau kaip du iš 77 leidžiamų bolido komponentų.

Ar tai reiškia, kad jei 2020 m. mašina bus nesėkminga, tai ir 2021 metais teks padėti kryžių? Ne visai, nes galimybės šiokiems tokiems manevrams vis dėlto lieka.

Techninio reglamento 22 paragrafas smulkiai aprašo, kokius komponentus galima tobulinti po homologacijos. Ten yra įvardyti 77 komponentai iš 14 skirtingų sričių ir parašyta, kiek sąlyginių balų bus „nurašyta“ nuo komandos sąskaitos, jei ji nuspręs modernizuoti vieną ar kitą komponentą.

Komponentų „kaina“ skiriasi ir kiekvienai komandai leidžiamų balų kiekio turėtų pakakti modernizuoti du nedidelius mašinos elementus arba vieną didesnį.

Bet šioje taisyklėje yra ir išimčių. Visų pirma, komandos-klientės ne visais atvejais turės galimybę savarankiškai spręsti,  kur panaudoti sąlyginius tobulinimo balus. Pavyzdžiui, jei „Ferrari“ nutars savo balus išeikvoti 2020 metų pavyzdžio pavarų dėžės modernizacijai, tai ir iš „Haas“ sąskaitos bus nurašyti šie balai, kadangi ši komanda taip pat naudos atnaujintą pavarų dėžę. Ir nieko nejaudins tai, jog „Haas“ norės savo sąlyginius balus panaudoti kito komponento tobulinimui.

Tačiau ši taisyklė turi landų, kurią jau naudoja „Racing Point“. Šiame sezone šios komandos mašinose yra montuojamos 2019 metų „Mercedes“ pavarų dėžės bei galinės pakabos elementai ir šie elementai nepatenka tarp homologuoti būtinų mazgų. Tokiu būdu, jei 2021 m. „Racing Point“ norės naudoti 2020 m. pavyzdžio „Mercedes“ pavarų dėžes ir galinės pakabos elementus, komanda galės tai padaryti nesunaudodama nė vieno sąlyginio balo, kadangi šie mazgai jau bus homologuoti šiemet. Ir tik naudojant 2021 m. pavarų dėžę, bus „nurašyti“ sąlyginiai balai.

„Taisyklės yra tiek sudėtingos, kad mes tik dabar pradedame suprasti, ką mes galime daryti, o ko – ne, - sako „Racing Point“ technikos direktorius Andrew Greenas. – Didelis kiekis techninių dokumentų aprašo, kokias detales mes apskritai galime tobulinti homologacijos rėmuose.

Apribojimai yra griežti, bet tie, kas turi proto ir daug pinigų, jau dabar gali vystyti 2021 metų bolidus. Pavyzdžiui, mes perkame dalį pakabos ir pavarų dėžę iš kito gamintojo ir galime modernizuoti šias detales, nes atsiliekame vieneriais metais“.

Kita problema, kurią teks išspręsti inžinieriams – išrinkti elementus, kuriuos bus galima modernizuoti. Pagal reglamentą, po 14 dienų atnaujinus darbą yra privaloma FIA pranešti savo pasirinkimą. Faktiškai tai reikia padaryti iki etapo Austrijoje. Prie sąlygų, kai komandos tedirbo tik 6 dienas per bandymus Barselonoje, yra rizika, kad tik pirmosiose varžybose išryškės silpnosios bolidų vietos, kurių inžinieriai net neįtaria ir ištaisyti jas bus nerealu. Tačiau ir šios taisyklės turi išimčių.

Jei kyla problema su mašinos patikimumu, tai su FIA leidimu mes galime patobulinti šį komponentą, - tęsė A. Greenas. - Ir tai mums nekainuos sąlyginių balų. Kartu mes galime laisvai tobulinti aerodinamiką. Sąlyginiai balai bus taikomi važiuoklės detalėms, pavarų dėžėms, pakaboms, degalų sistemoms, elektrikai ir pan. Šie apribojimai neleis komandoms rimtai įsikišti į dabartinę bolidų koncepciją, bet nesėkminga mašina 2020 metais dar nereikš, kad ji tokia pat bus ir kitais metais. Mes turime pakankamai laisvės manevrams“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794