Kanados GP: spaudos konferencija

Kanados GP: spaudos konferencija
logo 2005 Birželio 15 d. 22:00, Ferrari
Pateikiame, nors ir kiek vėliau, nei įprasta, po Kanados GP lenktynių vykusios spaudos konferencijos vertimą.
KLAUSIMAS (K.): Kimi, puikios lenktynės! Kvalifikacijoje likote septintas, tačiau viskas pasikeitė, kai į trasą prieš pat antrą jūsų sustojimą išvažiavo saugos automobilis.
KIMI RAIKKONENAS (KR): Man labai pasisekė, kadangi saugos automobilis išvažiavo tuo metu, kai komanda pašaukė mane atlikti sustojimo. Po pirmojo planinio apsilankymo techninio aptarnavimo zonoje, arba po jo, susidūriau su nedidele problema: vairas visą laiką suko vis labiau ir labiau į kairę pusę. Nežinojau, kas negerai, tačiau galiausiai pasiekti finišo liniją sugebėjau. Komanda puikiai padirbėjo, viskas ėjo kaip per sviestą, todėl esu daugiau nei laimingas.
K.: Ar ši problema jus kankino iki pat lenktynių pabaigos?
KR: Taip. Komanda perspėjo, kad saugočiau automobilį, kadangi matė problemą. Tačiau tiksliau nustatyti jos negalėjo. Sakiau jiems, jog bolidas per daug suka į kairę. Buvome ne juokais sunerimę, tačiau viskas baigėsi gerai, ne taip, kaip praėjusiame etape. Pergalė dar saldesnė, kadangi nei vienas iš „Renault“ pilotų nefinišavo.
K.: Lenktynių paskutinėje dalyje jus persekiojo Michaelis (Schumacheris – red. past.). Ar galėjote kontroliuoti situaciją?
KR: Manau, kad važiavau taip greitai, kaip galėjau. Nenorėjau persistengti, saugojau automobilį, todėl kartą per daug atsipalaidavau: vieną iš posūkių įveikiau tiesiai. Tada nusprendžiau geriau važiuoti optimaliu greičiu, kad kitą kart nesirėžčiau į sieną. Taip būna, kad, kai per daug saugojies, avarijos tikimybė netgi didesnė. Pamaniau, kad bus geriau, jeigu važiuosiu greitai.
K.: O kaip dėl kitų automobilio dalių: stabdžių, variklio?
KR: Visa kita dirbo kuo puikiausiai. Šį savaitgalį naudojome naujus stabdžius. Jie buvo fantastiški, neturėjau jokių problemų. Variklis taip pat dirbo labai gerai.
K.: Michaeli, turėtumėte būti labai patenkintas – nedaug trūko iki pergalės. Starto metu į pirmą posūkį atvažiavote šalia Kimi. Kaip vėliau paaiškėjo, tai buvo labai reikšmingas įvykis, galėjęs lemti lenktynių baigtį.
MICHAELIS SCHUMACHERIS (MS): Taip, tiesa. Tačiau aš nelabai ką galėjau padaryti. Nėra reikalo kvailioti lenktynių pradžioje. Gaila, kad aš, kaip ir Jensonas (Buttonas, – red. past.), labai prastai startavome. Įdomiausia, jog mes vieninteliai turėjome tokią problemą. Už mūsų stovėję lenktyninkai startavo be problemų. Tai mums abiems žadėjo sudėtingas lenktynes.
K.: Gal tai susiję su trasos paviršiumi? Jūs abu buvote prisipylę mažiau degalų, taigi turėjote startuoti netgi geriau už likusius sportininkus.
MS: Atrodo, kad taip, tačiau gali būti, jog visi už mūsų stovėjo ant švaresnės dangos. Mes buvome pirmieji ir turėjome pravalyti kelią, o tuo pasinaudodami visi galėjo įsibėgėti geriau už mus. Gal būt tai yra tikroji priežastis, sunku pasakyti. Bet kuriuo atveju, vėliau paaiškėjo, kad tai mums per daug nepakenkė.
K.: Jums tai buvo puikios lenktynės: trijų sustojimų strategija, pačiu laiku išvažiavęs saugos automobilis ir galiausiai įspūdinga paskutinioji lenktynių dalis. Kaip jūs palygintumėte savo ir Kimi tempą paskutiniuose ratuose?
MS: Manau, kad važiavau panašiu greičiu kaip Kimis, gal būt nežymiai greičiau. Tačiau to tikai nebūtų pakakę aplenkti. Tikėjausi, kad gali atsitikti kas nors neplanuoto. Kimis iš ties kartą suteikė man galimybę, bet greitai susigriebė, o aš nebuvau pakankamai arti, kad sugebėčiau tuo pasinaudoti. Kad ir kaip ten būtų, esu patenkintas rezultatu. Juk Rubensas (Barrichello – red. past.) po labai nesėkmingos kvalifikacijos sugebėjo užlipti ant trečio podiumo laiptelio. Taigi, galime drąsiai teigti, kad šis savaitgalis mums buvo puikus.
K.: Ką šis rezultatas reiškia komandai žvelgiant į kitus etapus?
MS: Jeigu pažvelgtumėte į atskiras lenktynių dalis, pamatytumėte, kad mes sugebame nuosekliai demonstruoti vis geresnį tempą. Penktadienį to nebuvo galima matyti, bet mes sugebėjome tinkamai paruošti automobilį lenktynėms. Dar reikia dirbti, kad galėtume kiekvienu metu, bet kokiomis sąlygomis trasoje pasitikėti visais bolido komponentais.
K.: Rubensai, įspūdingos lenktynės pradėjus jas iš pačio galo! Jau ne pirmas kartas, kai jums tenka tai daryti, tiesa iš techninės aptarnavimo zonos – pirmas.
RUBENSAS BARRICHELLO (RB): Taip, tai pirmas kartas per mano karjerą, kai lenktynes pradedu stovėdamas ne pagrindinėje rikiuotėje. Panašu, kad vis dar esu pakankamai jaunas ir sugebu mėgautis lenktynėmis, kadangi šis patyrimas buvo kažkas nauja po 200 lenktynių. Tikrai fantastiškas jausmas. Pradžioje buvo sunku aplenkti vieną iš „Minardi“ pilotų, nes jis tiesiojoje važiavo greitai, o mano automobilis buvo labai sunkus. Kai pagaliau aplenkiau, teko vytis konkurentus. Visą laiką spaudžiau kaip galėjau, patyriau gerų kovų trasoje, komanda puikiai padirbėjo, pašaukė mane sustoti pačiu tinkamiausiu metu. Vienintelės problemos, kamavusios mane lenktynių metu buvo jau po pirmo rato neveikęs radijo ryšys ir sugedusi gertuvė.
K.: Kaip sekėsi vairuoti sunkų bolidą lenktynių pradžioje?
RB: Šiek tiek greičiau dilo galinės padangos, kadangi dėl sunkaus bolido dažnai blokuodavosi galiniai ratai. Tai apsunkino tolimesnes mano lenktynes, tačiau lenkti man sekėsi neblogai. Ypatingai pasisekė per pakartotinį startą, kai Markas Webberis per greitai įvažiavo į pirmą posūkį, o Felipė Massa turėjo pristabdyti, kad išvengtų susidūrimo. Tuo pasinaudodamas, vidine posūkio dalimi aplenkiau juos abu.
K.: Nežiūrint dvejų transmisijos gedimų per treniruotes, panašu, kad „Ferrari“ varikliai šį savaitgalį reabilitavosi.
RB: Be abejonės. Dėl to šiek tiek apmaudu dėl nesėkmingo pasirodymo kvalifikacijoje. Būtume galėję tikėtis dar daugiau, jeigu nebūtume turėję problemų su varikliu. Bet, apibendrindamas šiandienos lenktynes, turėčiau pasakyti, kad esu patenkintas: pakilti iš paskutiniosios vietos į trečiąją yra geras pasiekimas.
K.: Kimi, už savaitės – JAV GP Indianapolyje. Esate puikioje situacijoje, mat nei vienas iš „Renault“ pilotų nefinišavo. Kvalifikacijoje turėsite nemažą pranašumą prieš juos.
KR: Taip, tai mums tikrai padės. Manau, kad Indianapolio trasa bus labiau paranki „McLaren“ bolidui negu ši, todėl ten turėtume būti dar stipresni. Galvoju, kad ir šiandien buvome pakankamai greiti, tikiuosi, kad kitose lenktynėse finišuos abu sidabriniai bolidai. Būtų puiku, jei pavyktų dar labiau pavyti „Renault“.
K.: Turbūt po to, kas nutiko paskutiniųjų lenktynių metu, jums yra dar saldžiau nugalėti šiame etape.
KR: Taip. Mums šiandien pasisekė, dėl to galime švęsti pergalę. Praeitose lenktynėse likome nuskriausti, taigi, priimame tai tarsi grąžą. Esu daugiau nei laimingas nugalėjęs čia. Atgavome 10 taškų, kuriuos praradome paskutiniame etape ir vėl grįžome į kovą dėl čempionų vardų.
K.: Pradžioje važiavote penktoje vietoje. Ar tada tikėjote, kad galite nugalėti?
KR: Galvojau apie tai. Galėjau važiuoti greitai, kai tuo metu atsirado problema dėl bolido vairavimo: tiesiojoje jis nebevažiavo tiesiai, o suko į kairę pusę. Su laiku ši problema vis didėjo. Pasiteiravau komandos, kas vyksta, tačiau jie atsakė, kad tiksliai pasakyti negali, nors mato ją. Komanda paprašė manęs būti atsargiu, tačiau aš labai norėjau nugalėti, todėl spaudžiau kaip galėjau. Pabaigoje išaiškėjo, kad tai daryti buvo verta.
K.: Lenktynių pabaigoje jūsų persvara prieš Michaelį staiga sumažėjo nuo 2,4 iki 1,3 sekundžių. Ar prisimenate, kas atsitiko?
KR: Į vieną iš posūkių įvažiavau per greitai, gal būt užsižiūrėjau į kažką, todėl teko pasivažinėti pievele. Daug laiko nepraradau, man jo užteko, kad galėčiau grįžti lyderio pozicijoje.
K.: O kas atsitiko techninio aptarnavimo zonoje pasibaigus lenktynėms? Kodėl ten sustojote?
KR: Maniau, kad reikės netrukus sustoti, todėl išjungiau variklį. Tačiau tada man parodė, kad važiuočiau toliau. Kanadoje ant podiumo lipau pirmą kartą, todėl nežinojau ką daryti.
K.: Michaeli, jūsų pasiektas rezultatas yra neabejotinai puikus. Minėjote problemą starte, kurią turėjote tik jūs ir Jensonas. Ar galvoje turėjote prastą sukibimą su trasa?
MS: Paprasčiausiai atrodė, jog mudu riedame atgal, o kiti į priekį. Sukibimas taip pat buvo prastas. Visi sugebėjo puikiai startuoti ir tiesiog praskriejo pro mus. Noriu pasakyti, kad ne tik „Renault“ gerai startavo, mano akimis žiūrint, tai pavyko visiems. Bet kuriuo atveju, jūs turėjote geriau matyti.
K.: O kaip dėl stabdžių ir padangų būklės lenktynių metu?
MS: Neturėjau jokių problemų: padangos dirbo gerai, stabdžiai taip pat.
K.: Lenktynių pabaigoje vijotės Kimi, priartėjote prie jo, tačiau nepakankamai, kad....
MS: Taip, aš praradau keletą sekundžių važiuodamas paskui kelis ratu atsilikusius sportininkus. Po Kimio ekskursijos už trasos ribų ketvirtame posūkyje labai prie jo priartėjau. Bet tai tiek žinių. Daugiau progų jis man nesuteikė.
K.: Bet panašu, kad esate patenkintas rezultatais.
MS: Taip. Savaitgalis prasidėjo labai neblogai, tačiau po pirmo rato antra vieta lenktynėse atrodė kaip sunkiai pasiekiama svajonė. Juo labiau su mūsų pasirinkta strategija. Taigi, manau, tikrai galime džiaugtis.
K.: Rubensai, prieš lenktynes jūs sakėte: „Nugalėjau lenktynėse pradėjęs jas iš 18-os pozicijos, bet kas gali nutikti ir dabar“. Ir štai jūs netikėtai esate čia, prieš mus.
RB: Manau, kad iš gyvenimo reikia tikėtis staigmenų. Jeigu nesitikėčiau vietos ant podiumo, galėčiau iš karto po kvalifikacijos važiuoti namo. Gyvenimas tam ir yra, kad eksperimentuotum. Vakar (šeštadienį – red. past.) buvau labai nusiminęs dėl mane kamavusių problemų, tačiau sugebėjau įžvelgti tame ir gerąją pusę: jeigu jos būtų užpuolę pirmo lenktynių rato metu, būtų buvę dar blogiau. Gerai, kad turėjau laiko atsigauti. Manau, kad trečia vieta, pasiekta šiandien, yra tikrai puikus rezultatas.
K.: Jūs startavote iš techninio aptarnavimo zonos. Ar buvo žymių pakeitimų jūsų suplanuotoje strategijoje po šeštadienio nesėkmės?
RB: Taip, reikėjo įsipilti daugiau kuro. Nebuvo reikalo stoti kartu su visais, nes tai būtų tik apsunkinę mano lenktynes. Pradžia nebuvo labai sėkminga: labai anksti sugedo radijo ryšys. Mačiau, kad komanda mane girdi, tačiau aš jų girdėti negalėjau. Po kiek laiko viskas apsivertė aukštyn kojom. Stengėmės bendrauti gestais: vienas paspaudimas reiškė „taip“, du – „ne“. Žvelgiant iš šalies – mums labai pasisekė.
K.: Michaeli ir Rubensai, kaip manote, kaip seksis „Ferrari“ Indianapolyje? Ir dar vienas klausimas visiems trims pilotams: kaip pakomentuotumėte atmosferą, vyraujančią lenktynių savaitgalį, ir žiūrovų entuziazmą?
RB: Manau, riedėsime pavėjui. Ten visada buvome stiprūs. Galvojame, kad šiais metais mes vis dar vejamės „McLaren“ ir „Renault“. Žiūrėsim, kaip bus. Indianapolyje labai sunku pasirinkti tinkamą apavą, tačiau manau mes susidorosime. Atmosfera trasoje bus fantastiška. Jau per pastaruosius metus ten būdavo nepakartojama lenktyniauti. Visi eis žiūrėti, kaip seksis Scottui Speedui vairuoti „Red Bull“ bolidą penktadienio laisvųjų treniruočių metu. Amerikiečiai tikrai neliks abejingi ir užpildys tribūnas.
KR: Neesu „Ferrari“ narys, todėl į pirmąjį klausimą atsakyti negaliu. Labai sunku prognozuoti kažką anksčiau laiko, tačiau manu, patys pamatysime kokia atmosfera mus pasitiks Amerikoje. Pernai žmonių buvo daugiau nei užpernai, taigi panašu, kad susidomėjimas lenktynėmis auga ir žmonių skaičius su metais vis didėja. Manau, atmosfera bus puiki.
MS: Į Ameriką važiuojame net su didesniu entuziazmu nei kai kuriose lenktynėse Europoje. Taip yra todėl, kad čia yra daugybė žmonių, neturinčių galimybės nusigauti į senąjį žemyną. Jie būna labai aistringi ir karšti, todėl praeiti pro juos į trasą labai sunku. Nekantriai laukiu savaitgalio ir tos ypatingos atmosferos. Praeityje man čia sekdavosi, tikiuosi seksis ir šiemet.
K.: Kimi, papasakokite apie kovą su savo komandos draugu, kol jis nepasitraukė iš lenktynių.
KR: Turiu pažymėti, kad jis kai kuriose atkarpose buvo už mane greitesnis. Aš turėjau problemą su bolido vairavimu, taigi nežinau, kiek ji prie to prisidėjo. Tačiau galų gale tai neturi jokios reikšmės. Aš laimėjau. Atvažiavau čia pasiimti 10 taškų, juos gavau. Tai yra svarbiausia.
K.: Kimi, jūs stojote papildyti kuro kartu su Fernando (Alonso – red. past.). Tai reiškia, kad kvalifikacijoje pasirodėte nelabai gerai. Kokioje vietoje tikėjotės finišuoti?
KR: Maniau, kad viskas yra įmanoma. Šios lenktynės yra labai reiklios automobiliui, stabdžiams – viskas dirba ant ribos. Žinojome, kad turime pajėgų bolidą, todėl tikėjomės podiumo arba, jeigu pasisektų, pergalės. Laimėjome, todėl esu daugiau negu laimingas.
K.: Jau minėjote, kad Indianapolyje tikitės gero pasirodymo. Tačiau žvelgiant iš čempionato pusės, kaip pasitikite savo jėgomis?
KR: Manau, Indianapolio trasa mums parankesnė už Monrealio. Kanadoje niekada nepasižymėjome gerais rezultatais. Prieš keletą metų jie („Ferrari“ – red. past.) Amerikoje nugalėjo, o aš buvau antras, taigi turėtume ten pasirodyti geriau nei čia.
K.: Kimi, kada atsirado problema su bolido vairavimu? Ar ji tęsėsi visų lenktynių metu? Kaip su ja kovojote?
KR: Ji atsirado arba prieš pirmą sustojimą, arba po jo, negaliu tiksliai pasakyti. Nieko negalėjau padaryti, tiesiog važiavau kaip įmanoma greičiau. Vairas visą laiką sukdavosi į kairę pusę, nors laikydavau jį tiesiai. Komanda pranešė, kad mato problemą, tačiau tiksliai nustatyti jos negali. Jie buvo susirūpinę, kad kas nelūžtų, bet viskas baigėsi gerai. Jie pažadėjo man pranešti, kas tai buvo.
K.: Michaeli, kaip lenktynių metu elgėsi jūsų padangos?
MS: Tiesą sakant, jų būklė gerėjo su kiekvienu ratu. Pradžioje mes negalėjome vystyti gero tempo, kadangi trasos paviršius dar buvo dulkėtas, tačiau po to viskas klojosi gerai.
K.: Ar tikėjotės lietaus?
MS: Tiesą sakant, taip. Puikiai žinome, kad esame stiprūs lyjant lietui. Lenktynių pabaigoje, po saugos automobilio fazės, iškrito keletas lietaus lašų. Labai tuo apsidžiaugiau ir net pradėjau šokti kokpite. (Juokiasi)
K.: Ar progresas, kurį padarė „Bridgestone“, lyginant šiandienos ir metų pradžios rezultatus, jus įkvepia? Kaip patobulėjo padangos nuo praėjusių lenktynių?
MS: Tikrai jaučiame apčiuopiamą pažangą ir esame tikri, kad ateis tas laikas, kai būsime konkurencingi visose trasose.
K.: Michaeli, kaip vertinate perasfaltuotas Monrealio trasos dalis?
MS: Nesusidūriau su jokiomis problemomis. Trasa buvo geros būklės.
K.: Michaeli, „Renault“ pasitraukimas iš šių lenktynių neabejotinai padėjo jums, tačiau kaip vertinate dabartinę „Ferrari“ situaciją?
MS: Labai sunku objektyviai ką nors pasakyt, kadangi nežinau kaip lenktynės baigėsi kitiems pilotams. Jau minėjau, kad pradžioje negalėjome palaikyti lyderių tempo, net ir turėdami mažiau degalų kuro bake. Tačiau po pirmo sustojimo pamačiau, kad važiuoju labai neblogu greičiu. Reikės pasidomėti, kaip sekėsi kitiems, o tada jau palyginti.
K.: Kimi, jūs turėjote problemą su bolido vairavimu. Kokios mintys sukosi jūsų galvoje, važiuojant paskutinį lenktynių ratą?
KR: Galvojau, kaip nepraleisti Michaelio į priekį, ir tiesiog spaudžiau iš visų jėgų. Šį kart visai nesijaudinau, kadangi tai tęsėsi jau labai ilgai, ir aš žinojau, kad viskas bus gerai. Dažniausiai nesijaudinu dėl tokių problemų: jei jau lūš, tai lūš.
K.: Michaeli, ar lenktynių metu buvo toptelėjusi mintis, kad galite nugalėti?
MS: Taip. Kai Kimis ketvirtame posūkyje paliko trasą pagalvojau: „Puiku, tai mano proga!“. Tačiau jis lyderio poziciją išlaikyti sugebėjo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983