Kas gali sustabdyti „Mercedes“ dominavimą?

Kas gali sustabdyti „Mercedes“ dominavimą?
logo 2018 Lapkričio 04 d. 09:58, Ferrari

Nuo 2014 metų „Formulėje-1“ dominuoja „Mercedes“ – ar kuri nors komanda turi šansų nuversti čempionų komandą nuo Olimpo? Britų ekspertas Markas Hughesas svarsto apie galimus įvykių vystymosi scenarijus artimiausioje ateityje.

Nežiūrint į pakankamai esminius Techninio reglamento pakeitimus, kurie įsigaliojo nuo 2017 metų, „Mercedes“ išlaiko lyderystę ir nesiruošia užleisti savo pozicijų. Jei komanda šiais metais iškovos Konstruktorių taurę, o to tikimybė yra labai didelė, tai jos dominavimo periodas tęsis jau penkerius metus.

Veikiantis reglamentas, nežiūrint į kai kuriuos aerodinamikos pakeitimus 2019 metais, pasiliks dar dviem sezonams – ar pergalingas Štutgarto koncerno komandos žygis dar tęsis du sezonus?

Nors teoriškai, bet ar kas nors gali tam sutrukdyti?

„Ferrari“

Du sezonus paeiliui Skuderija rimtai konkuruoja su „Mercedes“, bet antrąją sezono dalį pasirodo labai silpnai. Tačiau negalima neigti kūrybinio jos techninio departamento požiūrio konstruojant tiek jėgainę, tiek ir važiuoklę.

Atrodo, kad 2018 metais italų motoristai net pasiekė kai kurio pranašumo jėgainės galioje prieš „Mercedes“, nors dar keletą metų atgal italai smarkiai atsiliko. Bet išsiveržti jiems į priekį padėjo originalūs inžineriniai sprendimai, pavyzdžiui, unikali pagal konfigūraciją dviguba baterija, kuriai turėjo priekaištų varžovai, tačiau FIA nusprendė, kad konstrukcija yra visiškai legali.

Tą patį galima pasakyti apie važiuoklę, kurioje yra nemažai įdomių sprendimų, tame tarpe pradedant nuo praėjusių metų „Ferrari“ naudojama ypatinga šoninių pontonų konstrukcija, integruota su šoninėmis saugumo struktūromis, o tai leido pasiekti ryškaus aerodinaminio pranašumo. Ir tai tik vienas sėkmingo sprendimo pavyzdys, o jų buvo pakankamai daug.

Kartu yra jaučiama, kad Sebastiano Vettelio ir „Ferrari“ tikėjimas vienas kitu susilpnėjo, o tai atsiliepia bendrai atmosferai komandoje. Taikai ir ramybei taip pat trukdo nesutarimai tarp ekipos technikos direktoriaus Mattia Binotto ir komandos vadovo Maurizio Arrivabene.

Iš vienos pusės, sklando gandai, kad 2019 metų mašina, sukurta Binotto ir jo kolegų, bus daug efektyvesnė nei šių metų važiuoklė, iš kitos pusės, kalbama, kad italų specialistą jau bando persivilioti „Renault“ ir „Mercedes“.

Jei tikėti viešais komandos ir jos vadovo pareiškimais, nusiteikimas Skuderijoje išlieka kovingas ir kolektyvo susitelkimui niekas negresia. Vettelis neleidžia sau atvirai kritikuoti „Ferrari“, bet vis tik atrodo, kad Maranelle yra debesuota. Įtampa gali paaštrėti, kai kitais metais į ekipą ateis jaunasis Charlie Leclercas, kuris yra laikomas būsimu pasaulio čempionu.

Bet kokiu atveju, neatrodo, kad kitais metais komandoje viskas eisis sklandžiai: „Ferrari“ vadovybei teks išspręsti eilę sudėtingų uždavinių, kad situacija būtų kontroliuojama ir vystymasis vyktų teisinga linkme.

„Red Bull – Honda“

Po Meksikos GP etapo, kuris užsibaigė užtikrinta Maxo Verstappeno pergale, „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris pareiškė: „Šį savaitgalį jūs matėte, kad jei pas mus būtų variklis, pagal galimybes sulyginamas su varžovų jėgainėmis, tai mes galėtumėme stoti į rimtą kovą su jais, todėl, kad pas mus labai stipri komanda ir pakankamai stiprūs lenktynininkai.

Suprantama, mes tikimės, kad „Honda“ dėka, turint galvoje progresą, kurio pasiekė japonų motoristai, mes atsidursime situacijoje, kai galėsime reguliariai lenktyniauti tokiame pačiame lygyje, kokį parodėme Meksikoje...“

Ar pasiruošę „Honda“ varikliai jau artimiausiu metu stoti į kovą dėl pergalių? Paskutiniu metu jie tikrai demonstruoja įspūdingą pažangą. Sakoma, kad naujausia jėgainės versija, vadinamoji „Spec 3“, jau yra 60 AG pajėgesnė už „Renault“. Ji iki šiol dar nusileidžia „Ferrari“ ir „Mercedes“, o ir sveria kažkiek daugiau, nei norėtųsi, bet jau aišku, kad „Honda“ yra teisingame kelyje.

Važiuoklė, kurią kuria Milton Kinse, galima laikyti efektyvumo pavyzdžiu, be to, „Red Bull“ labai sutelktai dirba, o M. Verstappenas priskiriamas prie tų retų pilotų, kurie gali mesti rimtą iššūkį Lewisui Hamiltonui.

Pakeitimai 2019 metų reglamente

Kitais metais mašinų aerodinamika gana rimtai pasikeis – visų pirma, kur kas paprastesni konstrukciškai taps priekiniai sparnai, kurie yra atnaujintos aerodinamikos koncepcijos pagrindas.

Jei paskutinį dešimtmetį konstruktoriai ir aerodinamkos specialistai stengėsi nukreipti oro srautą apie priekinius mašinos ratus iš išorinės pusės, tai atrodo, kad naujas priekinis sparnas pagrindinį oro srautą nukreips iš vidinės rato pusės, t.y. tarp rato ir mašinos korpuso. Be to, kartu rimtai išaugs bolido dugno efektyvumas.

Kadangi tradicinės inžinerinio tyrinėjimo kryptys, kurios buvo būdingos visoms trims komandoms, praras savo aktualumą, tai negalima atmesti, kad kitame sezone jėgų pasiskirstymas turėtų rimtai pasikeisti.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140