Kodėl „Red Bull“ perėjo prie „Honda“ jėgainių?

Kodėl „Red Bull“ perėjo prie „Honda“ jėgainių?
logo 2018 Birželio 21 d. 11:36, Unsplash

Antradienį buvo paskelbta apie kontraktą tarp „Red Bull“ ir „Honda“ dėl jėgos agregatų tiekimo. Garsus ekspertas Dieteris Renkenas aiškinosi, kuo vadovavosi komanda, priimdama tokį sprendimą.

Santykiai tarp „Red Bull“ ir „Renault“ pradėjo blogėti 2015 metais, kai komandos savininkas Dietrichas Mateschitzas pareiškė, kad išeis iš „Formulės-1“, jei negaus jėgainės, sugebančios nugalėti varžybose. Komanda kritikavo savo motoristus, o „Renault“ atsakė, kad panaši kritika iš „Red Bull“ pusės negatyviai atsiliepia kompanijos reputacijai.

Vėliau „Renault“ atsisakė tiekti jėgaines „Toro Rosso“ ekipai, susikoncentruodami ties darbu su nuosava gamykline komanda. Tai privertė „Red Bull“ jaunesniąją komandą pereiti prie metų senumo „Ferrari“ variklių, o vyresniąją – pervardinti prancūziškas jėgaines rėmėjų iš „Tag Heuer“ vardu.

Vėliau abi pusės nustojo viena kitą kritikuoti viešai, nors buvo aišku, kad pusės yra priverstos bendradarbiauti viena su kita, nors to ir nenori. Akivaizdu, kad projektuodami naują jėgainę, prancūzų motoristai visų pirma paisė savo gamyklinės komandos interesų. Turėdami galvoje, kad šių metų užsibaigia „Red Bull“ kontraktas su „Renault“, komanda visai logiškai susimąstė, kad būtų išnagrinėti ir kitokie variantai.

„Red Bull“ suprato, kad bendradarbiaudami su „Ferrari“, „Mercedes“ ar „Renault“, jie negaus lygiai tokių pačių sąlygų ir tokios partnerystės, kaip tai buvo su „Renault“ nuo 2010 iki 2013 metų, kai ekipa laimėjo keturis titulus. Tokiu būdu komandai beliko tik su variantai – kurti nuosavus variklius arba pradėti bendradarbiauti su kompanija, kuri prioriteto neatiduos nuosavai komandai.

Pirmojo varianto „Red Bull“ atsisakė dėl brangumo. Dar 2014 metais Helmutas Marko yra sakęs, kad nuosavam jėgos agregatui sukurti papildomai reikėtų samdyti 250-300 žmonių. Galiausiai komanda apsisprendė dėl antrojo varianto – gauti gamyklinės komandos statusą, o tai reiškia, susitarti su „Honda“. Helmutas Marko pradėjo aktyvius pokalbius su japonų kompanija, kai tapo aišku, kad „McLaren-Honda“ aljansas artėja prie pabaigos. Būtent tada „Toro Rosso“ komanda gavo japoniškas jėgaines, o „McLaren“ perėjo prie „Renault“.

Po kritikos srauto iš „McLaren“ pusės, „Honda“ padarė išvadas ir pradėjo kviesti specialistus „iš šalies“, neapsiribodami vien savomis jėgomis. Įvyko pertvarkymai ir vadovybėje. Sandoris su „Toro Rosso“ leido „Red Bull“ įvertinti „Honda“ galimybes ir užmegzti glaudesnius ryšius su japonų kompanija.

„Toro Rosso“ turėjo viso labo 5 mėnesius, kad pertvarkytų savąją važiuoklę „Honda“ jėgainėms, bet jėgos agregatų patikimumas ir jų greičio potencialas (4-toji Pierre Gasly vieta Bahreine), įtikino „Red Bull“ vadovybę, kad sandoris yra vertas dėmesio. Žinoma, buvo ir nuviliančių etapų, tokių kaip Kinijoje, tačiau „Toro Rosso“ inžinierių atsiliepimai buvo teigiami.

„Red Bull“ išvyko į Kanados etapą, faktiškai pati sau jau viską nusprendusi. Į palankaus sprendimo pusę komandos vadovybę pastūmėjo ir tas faktas, kad naujienos, kurias „Honda“ inžinieriai atvežė į Monrealį, veikė taip, kaip buvo žadėta – skirtingai nei tai buvo „Renault“ atveju.

FIA yra nustačiusi terminą, kad komandos ir jėgos agregatų gamintojai kontraktus kitiems metams patvirtintų iki gegužės 15 dienos, bet „Renault“ davė daugiau laiko „Red Bull“ apsispręsti. Iš vienos pusės, prancūzų kompanija nenorėjo prarasti 25 mln. eurų per metus už tiekiamas jėgaines. Be to, „Renault“ supranta, kad „Red Bull“ dabar yra jų vienintelis šansas nugalėti lenktynėse, kadangi jų gamyklinė komanda kol kas yra toli nuo pirmųjų vietų. Be to, „Red Bull“ „Renault“ koncernui buvo savotiškas orientyras – komanda galėjo sulyginti važiuoklės efektyvumą, o tai Cyrilui Abiteboului buvo papildoma galimybė paspausti savo inžinierius.

„Red Bull“ nauda iš bendradarbiavimo su „Honda“ yra akivaizdi: komanda nemokomai gaus japoniškus motorus ir apie 80 mln. svarų sterlingų finansinę paramą dviem komandoms. Be to, abi pusės seniai ir produktyviai bendradarbiauja „MotoGP“ čempionate. Iš viso finansinė „Red Bull“ nauda iš sandorio su „Honda“ yra vertinama apie 100 mln. svarų per metus.

Tokiu būdu „Red Bull“ turi prasmę bendradarbiauti iki 2020 metų pabaigos, šis terminas sutampa su dabartinių komercinių teisių pabaiga. Ar tai reiškia, kad komanda pasirinko pinigus, pamindama sportinius rezultatus?. Ne visai – „Red Bull“ viską įdėmiai pasvėrė, tame tarpe ir sportines bei finansines perspektyvas, pasirinkdama sau optimaliausią variantą.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983