Komandoms nepavyksta susitarti dėl jėgainių reglamento

Komandoms nepavyksta susitarti dėl jėgainių reglamento
logo 2022 Liepos 19 d. 23:02, Daimler

Austrijos GP savaitgalio metu Toto Wolffas ir Mattia Binotto neigė kalbas, kad „Mercedes“ bei „Ferrari“ specialiai vilkina jėgos agregatų nuo 2026 m. reglamento patvirtinimą, kad būsimi potencialūs varžovai iš „Audi“ ir „Porsche“ turėtų kuo mažiau laiko pasiruošti atėjimui į „Formulės-1“ pasaulio čempionatą.

Antroje liepos pusėje reglamento dar nėra, nors buvo žadama jį patvirtinti Pasaulinės tarybos posėdyje birželio mėnesį. Vokiečių „Auto Motor und Sport“ pavyko išsiaiškinti, kokie klausimai kelia daugiausiai diskusijų ir stabdo reglamento patvirtinimą.

Pirmas nesutarimų aspektas – darbo laikas bandymų stende su jėgos agregatu. „Ferrari“, „Mercedes“ ir „Renault“ siūlo apriboti darbo laiką bandymų stende viena valanda per dieną, o tai netenkina „Audi“ ir „Porsche“. Visų gamintojų motoristams darbas stende kuriant naują jėgainę turi kur kas svarbesnę reikšmę nei aerodinamikos specialistams darbas vėjo tunelyje.

Faktiškai, apribojus darbą stende viena valanda per dieną, „Audi“ ir „Porsche“ iš karto atsidurtų pralaiminčiųjų pozicijose lyginant su tais motorų gamintojais, kurie jau dabar dalyvauja F-1 pasaulio čempionate.

Ne mažiau svarbus ir finansinis klausimas. Pavyzdžiui, „Audi“ žada bandymų stendą pirkti iš AVL kompanijos ir tam žada išleisti dešimtis milijonų eurų. Lenktynių projekto vadovams bus sunku paaiškinti kompanijų direktorių taryboms tokių išlaidų pagrįstumą, kai įrenginį bus galima naudoti tik po valandą per dieną.

Kitas klausimas, dėl kurio nepavyksta susitarti – medžiaga vidaus degimo variklių stūmokliams gaminti. Šiuo metu „Ferrari“, „Mercedes“ ir „Renault“ lenktyninių variklių stūmoklius gamina iš plieno, tuo tarpu kai būsimi potencialūs dalyviai norėtų juos gaminti iš aliuminio. Esmė tame, kad „Audi“ ir „Porsche“ visai neturi patirties dirbti su plienu, o plieninių stūmoklių gamyba tokiame lygyje, kuris reikalingas F-1 varikliams, yra be galo sudėtingas.

Užtat paaiškėjo klausimas dėl degalų su nuliniu CO2 kiekiu, kurie „Formulėje-1“ bus įvesti 2026 metais. Degalai 75 proc. bus sudaryti iš sintetinių medžiagų ir 25 proc. klimatui neutralių komponentų, kurie bus išgaunami iš organinių atliekų. Taip iš dalies bus išspręsta ir metano išsiskyrimo iš organinių atliekų problema, dėl to „Formulė-1“ galės pasigirti „dvigubu“ pranašumu ekologijos srityje.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140