Komandos kaunasi dėl lėtų posūkių problemos

Komandos kaunasi dėl lėtų posūkių problemos
logo 2019 Gegužės 11 d. 13:38, Pirelli

2019 metų reglamento korektyvos aerodinamikai neatvedė prie kokių nors esminių permainų  ir kol kas yra išlaikomas pernykštis komandų pajėgumo balansas. Bet tai nereiškia, jog jokių permainų nėra apskritai. Vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ žurnalistai atkreipė dėmesį į tai, kad šiais metais daugelis komandų skundžiasi dėl nepakankamo greičio lėtuose posūkiuose ir kad anksčiau tokių sunkumų nebūdavo.

Įdomu ir tai, kad dar kalbėdamas apie priešsezoninius bandymus Barselonoje, „Mercedes“ lenktynininkas Valtteri Bottas sakė: „Mūsų mašina kur kas geriau susitvarko su lėtais posūkiais“.

Į šiuos suomių piloto žodžius verta atkreipti dėmesį dar ir todėl, kad lėti posūkiai – gali būti vienintele sritimi, kurioje eilę metų pasireikšdavo čempionų iš „Mercedes“ silpnybė. Ir štai 2019 metais paaiškėja, kad čempionų komandoje su tuo viskas tvarkoje, o kai kurių klausimų pradėjo kilti jų varžovams.

Jei naujoji SF90 mašina ir turi trūkumų, tai labiausiai jie išryškėja būtent tokiuose posūkiuose – taip, pavyzdžiui, buvo Šanchajuje.

Red Bull“ pilotai taip pat skundžiasi nenuspėjamu bolido galinės dalies elgesiu. Tai galima paaiškinti ir tuo, jog Pierre‘as Gasly ilgai negali surasti bendros kalbos su RB15. Jo labiau patyręs komandos draugas Maxas Verstappenas kur kas geriau susitvarko su perteklinio pasukamumo problemomis.

Problemų lėtuose posūkiuose turi ir „Racing Point“: Sergio Perezas skundžiasi tuo, kad varantieji ratai blogai sukimba su trasa įsibėgėjant ir išvažiuojant iš posūkių. Panašių problemų turi ir „Haas“.

Amerikiečių komanda, o taip pat „Ferrari“ yra linkę tai aiškinti galinių padangų elgesio ypatumais. Bet realiai esmė ne vien padangose, bet ir aerodinamikoje ir čia reikia prisiminti pataisas, kurios atsirado Techniniams reglamente ir kurios įsigaliojo šiais metais.

Vienas iš būdingų „Formulės-1“ mašinų aerodinamikos ypatumų yra tas, kad oro srautas, atsimušdamas į priekinius ratus, labai smarkiai keičiasi. Paskui šias padangas sukuriama turbulencija, kuri gali labai neigiamai atsiliepti srauto, kuris apgaubia mašiną, parametrams, ypač jei nesiimsime veiksmų.

Suprantama, jog tai yra žinoma problema, pasireikšdavusi ir anksčiau, bet ankstesniais metais aerodinamikos specialistai galėdavo panaudoti priešnuodžius jai. Todėl ant priekinių sparnų mes matydavome pakankamai sudėtingus kaskadinius aerodinaminius elementus, kurie gana efektyviai kovodavo su turbulencija, sukuriama priekinių ratų.

Tačiau 2019 metais priekiniai sparnai tapo konstrukciškai kur kas paprastesni. Ir čia prasidėjo sunkumai.

„Anksčiau mes kovodavome su turbulencija, sukuriama priekinių ratų būtent tuo, kad sprendėme šią problemą jos atsiradimo taške, - komentavo „Racing Point“ technikos direktorius Andrew‘as Greenas. – Ant priekinių sparnų mes turėdavome sūkurių generatorius, kurie buvo naudojami tam, kad iš karto paveiktų turbulenciją“.

Dabar panašios daugiaaukštės priekinių sparnų konstrukcijos yra uždraustos reglamento. Inžinieriai gali bandyti paveikti turbulencijos zoną tik kažkur už priekinių ratų, bet šioje srityje turbulencija jau įgauna gana didelius mastelius ir įveikti ją nėra taip paprasta.

„Srityje prieš priekinius pontonus, kur sumontuoti deflektoriai, oro sūkuriai, sukuriami priekinių ratų, yra jau penkis kartus didesni nei jų atsiradimo vietoje, - pridėjo A. Greenas.

Jei jums nepavyksta surasti efektyvaus būdo kovoti su šia problema, dėl to sumažėja prispaudžiamoji jėga galinėje bolido dalyje, kadangi difuzorius veikia jau ne taip produktyviai.

Kol kas geriausią sprendimą yra suradusi „Mercedes“ ekipa. Be to, jie yra geriausiai išsiaiškinę apie 2019 metų pavyzdžio „Pirelli“ padangų elgesio ypatumus. Būtent todėl sidabrinės mašinos turi ryškų greičio pranašumą lėtuose posūkiuose. Beje, „Ferrari“ ir „Red Bull“ jau vejasi pasaulio čempionų ekipą.

„Mūsų aerodinamikos specialistai žada Barselonoje pateikti visą eilę sprendimų, kurie visiškai panaikintų šią problemą, - sakė „Red Bull“ sporto konsultantas Helmutas Marko.

Suprantama, jog aerodinamikos atnaujinimus ruošia ir „Ferrari“: jie palies šoninius deflektorius, bolido dugno sritį ir difuzorių. Beje, jau Baku SF90 su lėtais posūkiais tvarkėsi kur kas geriau nei pirmuose etapuose.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983