Komandų inžinieriai: dirbtinių taisyklių keitimų nereikia

Komandų inžinieriai: dirbtinių taisyklių keitimų nereikia
logo 2014 Rugpjūčio 04 d. 06:55, Marussia
Vadinamosios „Formulės-1“ „populiarumo problemos darbo grupės“ susitikimas turėjo įvykti praėjusią savaitę. Tačiau likimo ironija, kad šis posėdis bus surengtas šį šeštadienį kaip tik po bene įdomiausių šio sezono etapų – Silverstouno, Hockenheimo bei Hungaroringo. Lenktynės šiose trasose užims deramą vietą „Formulės-1“ istorijoje. Britų žurnalistas ir F-1 komentatorius Jamesas Allenas svarsto apie situaciją, kuri dabar susidariusi „Formulės-1“ čempionato „viršūnėse“.

J. Allenas: „Darbo grupės susitikimas perkeltas kaip tik tame fone, kai daugelis šios grupės narių suabejojo, ar verta į ją įtraukti Flavio Briatorę, buvusį „Renault F1“ komandos vadovą. Į „populiarumo problemos darbo grupę“ turėjo įeiti Bernie Ecclestone‘as, Flavio Briatore, o taip pat trijų komandų vadovai – Marco Mattiacci („Ferrari“), Christiantas Horneris („Red Bull“) ir Toto Wolffas („Mercedes“). B. Ecclestone‘as atidėjo šį susitikimą ateinančiam savaitgaliui, o F. Briatorės dalyvavimas jame dar yra svarstomas. Italas buvo pašalintas iš „Formulės-1“ už dalyvavimą sąmoksle falsifikuojant 2008 m. Singapūro GP rezultatus.
Susitikimas turėjo įvykti iš karto po įtempto Vengrijos GP etapo, kur net penkis kartus keitėsi lenktynių lyderis, kur buvo labai daug lenkimų. Jei kalbėti apie ateitį, tai toks susitikimas, žinoma, yra būtinas. Mat tuščios tribūnos Hockenheime dar kartą įtikinamai parodė, kad šio sporto perspektyvos nėra jau tokios rožinės, jei „Formulės-1“ vadovybė nenorės įsiklausyti į sirgalių norus ir pageidavimus.
„Ferrari“ kompanijos prezidentas Luka di Montedzemolo jau nuo šio sezono pradžios ragina F-1 čempionate daug ką keisti ir atvirai kritikuoja šiuolaikinę „Formulę-1“. Jis ryžtingai apie tai pasisakė Bahreine, kur F-1 varžybas pavadino „nuobodybės formule“. Tačiau išėjo taip, kad Sakhiro trasoje vykusios lenktynės tapo vienomis iš įdomiausių šiame sezone, po jų buvo dar visa virtinė labai įdomių varžybų.
Daugelio F-1 inžinierių nuomone, kurią jie išsakė po Vengrijos GP, šių metų 11 etapas buvo idealus patvirtinimas to, kad čempionato organizatoriai turi kur kas efektyviau reklamuoti šias lenktynes panaudodami socialinius tinklus ir kitas modernias komunikavimo priemones, tuo tarpu pačias varžybas paliekant ramybėje. Jų nuomone, dabar nėra jokio reikalo veltis į dirbtinius taisyklių pakeitimus, tokius kaip dvigubų taškų skaičiavimas paskutiniame etape, kibirkščiuojančių dugnų iš titano įvedimas ir pan., kadangi šou trasoje sirgaliai ir taip mato. Inžinierių teigimu, per ateinančius dvejus metus komandų naudojamų jėgainių galimybės susilygins, todėl kova tarp pilotų taps dar įdomesnė.
„Pirelli“ padangos, kurios pastaraisiais metais buvo nemaža problema, dabar dirba labai stabiliai ir tai duoda pagrindą labai įdomioms dvikovoms: mes matome labai įvairių taktikų schemas, daug gražių lenkimų. Pakanka prisiminti Fernando Alonso ir Sebastiano Vettelio dvikovas Silverstoune ir Hockenheime. Buvo ir kitų įdomių pavyzdžių.
Ką gi siūlo L. di Montedzemolo? Štai kokios pagrindinės jo idėjos:
- Leisti sezono metu tobulinti variklius, kad skirtumas tarp komandų pajėgumo nebūtų toks didelis. Mat 2014 m. sezonas įrodė vieno variklio – „Mercedes“ dominavimą;
- Turi būti akcentuota bolidų modernizacijos problema ir leisti tyrimai bei bandymai viso sezono metu, čia negali būti jokių apribojimų;
- Rengti daugiau testų, jie turi vykti ir sezono metu. Juose leisti dalyvauti žiūrovams, sirgaliai turi turėti galimybę susitikti su komandomis.
Nenuostabu, kad vienas iš „Mercedes“ komandos vadovų Niki Lauda nepalaiko tokių siūlymų, atkreipdamas dėmesį į tai, kad labai didelė bolidų jėgainių kaina neleidžia didinti testų skaičiaus. N. Lauda pažymi, kad šiuo metu komandoms kontraktai dėl jėgos agregatų tiekimo ir taip kainuoja nuo 18 iki 21 mln. eurų, o jei nuimsime bandymų ribojimą, sumos taps visai nekontroliuojamos ir mažai kas jas galės pakelti.
N. Laudos nuomone, F-1 čempionate reikia pakeisti požiūrį į bausmes pilotams, jiems reikia duoti daugiau laisvės. Šią savaitę numatytas austro susitikimas su L. di Montedzemolo Kaprio saloje. Tačiau „Ferrari“ prezidentas nori surengti išplėstinį posėdį, kuriame, be „Formulės-1“ specialistų, dalyvautų socialinių tinklų bei šiuolaikinių komunikavimo priemonių ekspertai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983