Konkurentai nepatenkinti „Ferrari“ padangų šildymu

Konkurentai nepatenkinti „Ferrari“ padangų šildymu
logo 2005 Birželio 24 d. 18:25, www.motorsportpressebild.com
Ferrari“ ekipos bolidų pagreitėjimas paskutinių GP etapų kvalifikacijose dabar siejamas su naujai naudojamu įrenginiu – metaline padangų šildymo dėže.
Kadangi 2004 m. komandos čempionės šių metų kvalifikacijos problemos siejamos su nespėjančiomis įkaisti „Bridgestone“ padangomis, komanda visomis išgalėmis stengėsi panaikinti šią silpnybę ir sumanė naudoti šią dėžę, kurios principas yra cirkuliuojantis karštas oras.
Ši dėžė pirmą kartą buvo pradėta naudoti Monako GP. Tai sukėlė nepasitenkinimą tarp konkurentų, tačiau Tarptautinė automobilių federacija (FIA) leido tęsti įrenginio naudojimą.
„Ferrari“ technikos direktorius Rossas Brawnas atskleidė, jog už bolidą atsakingas vyriausiasis dizaineris Rory Byrne‘as buvo pakviestas padėti įveikti kvalifikacijos sunkumus, o bolido tobulinimas pavestas Aldo Costai.
„Aldo (Costa – red.past.) dabar yra atsakingas už mūsų bolidą, taigi galime išnaudoti Rory (Byrne‘ą – red.past.) kitiems projektams. Jis gali atlikti daug darbų, nes turi didžiulę patirtį, kaip lenktynių inžinierius, bolidų dizaineris ir žmogus suprantantis techninę šio sporto pusę.
Taigi, tai vienas projektų, su kuriais jis dirba: mūsų prasto greičio pirmaisiais ratais priežasčių suradimas ir šios silpnybės panaikinimas. Rory turi tikro lenktynininko charakterį, jis suras bet kokį legalų būdą išgauti pranašumą“, - kalbėjo Brawnas.
Metalinė dėžė turi lygų dugną ir apvalų viršų. Ratas į ją įsideda pačiame jos viduryje, taigi šonuose lieka laisva erdvė, kuri vėliau virsta įkaitintu oru ir šildo ne tik visą padangą, tačiau ir patį ratlankį, taip išlaikant aukštą temperatūrą ilgesnį laiką netgi ištraukus ją iš šios dėžės.
Tačiau kai kurie „Ferrari“ konkurentai nepatenkinti šiuo sprendimu ir teigia, jog tokia dėžė pažeidžia vieną iš „Formulės-1“ taisyklių, kuri byloja, kad vienintelis galimas padangų šildymo įrenginys yra specialus maišas naudojantis elektrai nelaidžius elementus.
Vienas žymus „Formulės-1“ inžinierius pareiškė: „Leidimas „Ferrari“ naudoti šią sistemą, man atrodo keistas, nes aiškiai nurodyta, kad padangų šildymui galima naudoti tik užklotą“.
Nepaisant to, FIA „Formulės-1“ lenktynių direktorius Charlie Whitingas apžiūrėjęs įrenginį pripažino jį pilnai legaliu.
Be to šaltinis artimas FIA pareiškė: „Tai tiesiog tas pats maišas metalinėje dėžėje, visiškai atitinkantis taisykles“.
Manoma, kad kol vyksta šios diskusijos, kitos komandos ruošia panašios paskirties patobulintus įrenginius, kurie būtų dedami į rato vidų ir kaitintų ratlankį, taip panaudodami šilumą dar produktyviau nei tradiciniai padangų įmautai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983