Antrą savaitgalį iš eilės Austrijoje surengtoje F-1 kvalifikacijoje „pole“ poziciją iškovojo „Red Bull“ lenktynininkas Maxas Verstappenas. Olandas svarbiausiuose šios dienos važiavimuose pranoko antroje bei trečioje vietoje likusius Lando Norrisą ir komandos draugą Sergio Perezą.
Pirmoje kvalifikacijos dalyje pirmus du geriausius laikus užfiksavo M. Verstappenas ir L. Norrisas. Kova tarp šių dviejų sportininkų tęsėsi ir paskutinėje važiavimų dalyje. Pirmuoju bandymu M. Verstappenas užfiksavo geriausią rato įveikimo laiką ir pakilo į pirmą vietą. Tuo metu L. Norrisas nuo olando atsilikinėjo dviem dešimtosiomis sekundės dalimis.
Kvalifikacijos pabaigoje M. Verstappenui nepavyko pagerinti savo rezultato. Tuo tarpu L. Norrisas buvo greičiausias pirmame trasos sektoriuje, tad buvo vienintelis, kuris galėjo iš varžovo atimti „pole“ poziciją. Bet jaunajam britui iki pirmos pozicijos pritrūko 0,048 sek., tad teko pasitenkinti antra vieta. Tuo tarpu M. Verstappenas iškovojo trečią „pole“ poziciją iš eilės.
„Mercedes“ sportininkai Lewisas Hamiltonas ir Valtteri Bottas šį kartą liko tik ketvirtoje ir penktoje vietose, greičiu nusileidę ne tik minėtiems M. Verstappenui ir L. Norrisui, bet ir Sergio Perezui, kuris užfiksavo trečią rezultatą.
„AlphaTauri“ sportininkai Pierre‘as Gasly ir Yuki Tsunoda paskutinėje kvalifikacijos dalyje iškovojo atitinkamai šeštą ir septintą startines pozicijas.
Sebastienas Vettelis užfiksavo aštuntą rezultatą, bet greičiausiai praras iškovotą startinę poziciją, nes antroje kvalifikacijos dalyje sutrukdė „Alpine“ atstovui Fernando Alonso.
Šiandien kvalifikacijoje nustebino ne tik L. Norrisas, bet ir „Williams“ pilotas George‘as Russellas, kuris pirmą kartą atstovaudamas britų komandai pateko į paskutinę važiavimų dalį ir iškovojo devintą startinę poziciją, greičiu pranokęs dešimtoje vietoje likusį „Aston Martin“ pilotą Lance‘ą Strollą.
Vt. |
Pilotas |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Ratai |
1. |
Maxas Verstappenas |
1:05.852 |
1:05.374 |
1:04.984 |
19 |
2. |
Charlesas Leclercas |
1:05.419 |
1:05.287 |
1:05.013 |
26 |
3. |
Carlosas Sainzas |
1:05.660 |
1:05.576 |
1:05.066 |
26 |
4. |
Sergio Perezas |
1:06.143 |
1:05.805 |
1:05.404 |
24 |
5. |
George'as Russellas |
1:06.235 |
1:05.697 |
1:05.431 |
24 |
6. |
Estebanas Oconas |
1:06.468 |
1:05.993 |
1:05.726 |
27 |
7. |
Kevinas Magnussenas |
1:06.366 |
1:05.894 |
1:05.879 |
22 |
8. |
Mickas Schumacheris |
1:06.405 |
1:06.151 |
1:06.011 |
22 |
9. |
Fernando Alonso |
1:06.016 |
1:06.082 |
1:06.103 |
22 |
10. |
Lewisas Hamiltonas |
1:06.079 |
1:05.475 |
1:13.151 |
20 |
11. |
Pierre'as Gasly |
1:06.589 |
1:06.160 |
20 |
|
12. |
Alexanderis Albonas |
1:06.516 |
1:06.230 |
15 |
|
13. |
Valtteri Bottas |
1:06.442 |
1:06.319 |
14 |
|
14. |
Yuki Tsunoda |
1:06.463 |
1:06.851 |
19 |
|
15. |
Lando Norrisas |
1:06.330 |
1:25.847 |
19 |
|
16. |
Danielis Ricciardo |
1:06.613 |
10 |
||
17. |
Lance'as Strollas |
1:06.847 |
12 |
||
18. |
Guanyu Zhou |
1:06.901 |
9 |
||
19. |
Nicholas Latifi |
1:07.003 |
9 |
||
20. |
Sebastianas Vettelis |
1:07.083 |
12 |
Trasa: | „A1-Ring", Spielbergas (Austrijos GP) | ||
Ilgis: | 4,326 km | Ratų skaičius: | 71 |
Gatvė ne trasa todėl neprivalai visada stabdant stebėti galinį veidrodį, bet gatvėje privalai stebėti ne kas 10s kaip sakai, o stabdant, ypatingai, kai reikia staigiai stabdyti. Išgelbėsi save nuo smūgio šikną, gali minkščiau stabdyti, gali pasitraukti į šoną jei yra vietos, o jos beveik visada būna. Kartą buvo, pats kaltas per lietų laksčiau tarp mašinų nu ir priekyje durnius užstabdė staigiai. Auto iš galo buvo labai arti, tai stabdžiau ne kiek eina, o paspardydamas stabdį kad sustot maximaliai arti su viltim, kad iš galo spės sustoti. Rezultate priekinės mašinos bamperį paliečiau be įbrėžimo, o iš galo mašina faras truputį pasitrupino kitu atvėju būčiau gaves rimtą smūgį ir nuvažiaves į priekinę rimčiau
Pvz vaziuodamas autostrada per Lenkija, ypatingai Varsuva - Lodze, i prieki beveik visai netenka ziuret. Nezinau kaip jie ten vazineja... Bet jeigu nenori vaziuot 100km uz furos 85km/h tai tenka ziuret vien tik i gala, kitaip ten nevaziavimas. Apie uzsikabinima ant siknos is vis patyliu, jiem ar 90 ar 150, sedes ant buferio. Vat tada jo, ziurai i gala daugiau nei i prieki.
Ar reikia būt arkliu, kad tik tiesiai žiūrėtum? Matau, kad ne :) Žvilgtelėjimas kas 5 skundes, o ne spoksojimas, yra labai sveikintinas dalykas ir tai tau patvirtins bet kuris vairavimo instruktorius, saugaus eismo specialistas ar lenktynininkas. Vairuodamas nuolat turi stebėt aplinką, tiek prieky, tiek šonuose, tiek gale. Žmogų gamta apdovanojo plačiu matymo kampu, periferiniu matymu ir kaklu, kurio pagalba gali sukinėt galvą, o inžinieriai surado puikų sprendimą - net tris galinio vaizdo veidrodelius. Užtenka į vieną žvilgtelet, kad savo matymo lauką praplėstum, tebūnie ne 180 laipsnių, bet pakankamai daug. Važinėjant mieste, kur kelios eismo juostos, skirtingi automobilių greičiai, išsukimai, įsukimai, greitėjimo, lėtėjimo jusostos, persirikiavimai, srabdymas, akseleracija ir krūva visko, sakai, kad žvilgtelėjimas kas 5 sekundes atgal yra blogas įprotis? Wuh... Stipru :)
Supratau apie ka tu :) tikiuosi kad irgi supratai apie ka as :)
Cheers!
Neturi absoliučiai jokios patirties vairavime. Esu išgelbėjas daug mašinų ir žioplių, nes prieš stabdant, Visada! Žiūriu į galinius veidrodžius. Matydamas kliūtį priekyje visada pažiūri atgal ir sprendi kaip stipriai galima stabdyti. Kas to nedaro nemoka vairuoti. Mane žiauriai stebina poelgiais ne kmnentatoriai, kas juokinga, bet dažnai ir f1 pilotai... Trajektorijas idealias raižyti viena, bet šalto proto, galvojimo ne tik apie save dažnam trūksta
Matydamas kliuti priekyje tu stabdai taip, kad neilektum i ta kliuti, o ne taip, kad visi kas vaizuoja uz taves, salia taves ar dar velnias zino kur spetu sustoti. Niekas nekalba apie sustojima 100m iki kliuties.
Va tau is mano patirties. Vaziavau dvieju juostu keliu, kamstis priekyje, sustojau gana arti priekyje stovincios masinos. Isgirdau ciuoziancius ratus, pasiziuriu i veidrodely pasatas atciuozia. Ka tokiu atveju tavo ziurejimas i galini veidrodeli kas 10s duoda? Kur as, pasoksiu su masina i ora ar ka? Kita patirtis: vaziuoju gatve, suku i desne i ivaziavima namo. Asilas gale vaziuojantis ziuri i telefona/radija ar pan. ir manes nuo atitinkamo atstumo stabdancio ir rodancio posuky nemato. Kerta ant stabdziu, ciuozia man i gala, bet visa laime speju nusukt. Siuo atveju mano ziurejimas atgal ka turejo duot? Galejau nebent ant saligatvio sokt ir ka nors nutrenkt arba sukt nestabdant ir slagbauma nusinest su savim. Cia apie toki kaip sakai ziopliu isgelbejima kalbi? Jeigu as savo kisene turiu juos apsaugot tai aciu ne. Tegul kala i masina, atsimokes karta tai prades galvot. Negali apsisaugot nuo visu idijotu kelyje. O vairuojant reikia ziureti i prieki. Nes didesni, daug didesni, sansai kad ten kazkas atsitiks o ne gale (kur jau pravaziavai).
Gal kas girdet apie ora trasoj iki varzybu?
Pasakyciau kad labai blogas iprotis kas 5 sekundes ziuret i galini veidrodeli. Dvi priezastys:
1. Tu neesi lenktynese ir tau nereik gintis nuo lenkimo. Be to pamates (jeigu aplinkybes sutaps) pvz britva uz 2s dedancia tau i sikna nieko ir taip nepadarysi. I galini vaizdo veidrodeli reikia ziuret tada kai nori atlikti su tuo susijusi manevra. Pvz vaziuojant autostrada, lenkiant furas kai didelis eismas.
2. Manau svarbesne priezastis yra ta, kad ziuredamas atgal tu nebematai i prieki. Ir vat kas 5s tu nematai kas dedasi pries tave. Mieste - i sikna kam ikalsi, nes niekada nezinai kas uzstabdys, sugalvos pasukt ar sustot keleivi ismest ant greitu.