Lenktynės Madride ir F. Alonso faktorius

Lenktynės Madride ir F. Alonso faktorius
logo 2023 Gruodžio 06 d. 07:33, Pexels

Kalbos apie tai, kad artimoje ateityje, tiksliau 2026 metais Ispanijos GP nacionalinis „Formulės-1“ etapas vyks Madride, turi konkretų pagrindą. Derybos tarp F-1 vadovybės su Madrido valdžia vyksta jau seniai, pavyzdžiui, dar praėjusią vasarą parodų komplekso IFEMA, prie kurio vyktų lenktynės, direktorius Jose Vinsense de la Mososas užsiminė, kad ketinimų protokolas su „Formule-1“ jau yra pasirašytas.

Tačiau Ispanijos spauda, analizuodama situaciją, rašo apie tam tikrus sunkumus, kurie yra gana rimti ir jie kol kas neleidžia padaryti oficialaus pareiškimo šia tema.

Lenktynių Abu Dabyje savaitgalio metu ispanų pusė tikrai su F-1 vadovais svarstė galimybę apie planus pranešti oficialiai, bet klaustukas yra tas, kad galiojantis kontraktas su Barselona dėl Ispanijos GP organizavimo galioja iki 2026 metų imtinai. Šių terminų koregavimas reikalautų atskirų derybų, įskaitant ir kompensaciją katalonams vienokia ar kitokia forma, juolab, kad Stefano Domenicali visai neseniai sakė, kad „Formulė-1“ žada laikytis visų galiojančių sutarčių ir nežada nė vienos nutraukti.

Laikraštis „Marca“ rašo, kad Madridas primygtinai prašo, kad pirmosios lenktynės Ispanijos sostinėje įvyktų būtent 2026 metais. Viena iš priežasčių ta, kad „Formulė-1“ tais metais pereis prie naujo Techninio reglamento, o tai visuomet kelia papildomą susidomėjimą. Organizatoriai nori, kad jų naujosios lenktynės būtų pažymėtos naujos eros šiame sporte pradžia.

Kartu yra ir dar vienas gana svarbus faktorius: jie svajoja, kad šiose lenktynėse dalyvautų Fernando Alonso, kuris, kaip kalbama, „Aston Martin“ komandoje žada pasilikti iki 2026 m. galo. Suprantama, kad tokio ryškumo žvaigždė, dukart pasaulio čempionas, galėtų pritraukti tūkstančius papildomų sirgalių iš Ispanijos ir visos Europos.

Privačios kompanijos, kuri užsiima Madrido projektu, pavadinimas nėra minimas. Tačiau „Marca“ rašo, kad būsimųjų lenktynių organizatoriai norėtų orientuotis į Majamio bei Las Vegaso etapus, pageidauja, kad savaitgalis būtų „premium“ pobūdžio, t. y., pirmiausiai skirtas turtingai publikai, todėl bilietai čia būtų gerokai brangesni nei tradiciniuose europietiškuose GP etapuose.

Kalbama, kad būsimų lenktynių organizatoriai FOM žada sumokėti 60 mln. eurų už rengimo teises, pačios trasos statybos dar kainuotų apie 100 mln. eurų. Jei ispanai planuoja varžybas rengti 2026 metais, tai terminai jau dabar spaudžia, nes pasiruošimui liko tik 27 mėnesiai.

Suprantama, kad Barselona nenori prarasti lenktynių, kurios Katalonijos žiede vyksta nuo 1991 metų. Šios dienos duomenimis, 2026 m. lenktynės irgi turėtų vykti Barselonoje, be to, jau vyksta derybos dėl kontrakto su katalonais pratęsimo. Tačiau Barselonos etapo organizatoriai galėtų padaryti nuolaidų, pavyzdžiui, Madridui atiduoti lenktynes 2026 metais, bet jas atgauti 2027 metais, o vėliau etapas galėtų rotuotis kas metus.

Negana to, Madrido projekto autoriai gali nusivilti GP lenktynių ekonomika po dvejų-trejų metų, tada nacionalinis Ispanijos etapas gali sugrįžti į Barseloną, kuri per daugelį metų išmoko įveikti įvairiausio pobūdžio finansinius sunkumus.

Beje, atrodytų kaip formalumas, kurį galima išspręsti bet kada, tačiau Ispanijos automobilių federacija kol kas iš Madrido nėra gavusi jokio prašymo suteikti teisę organizuoti „Formulės-1“ lenktynes, negavo nei jokių konkrečių datų, nei galutinės trasos konfigūracijos. O būtent ši organizacija visa tai privalo pateikti tvirtinimui FIA.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140