„Liberty Media“ atsakė į kritiką dėl naujojo variklių reglamento

„Liberty Media“ atsakė į kritiką dėl naujojo variklių reglamento
logo 2017 Lapkričio 15 d. 13:26, F-1

„Formulės-1“ sporto direktoriaus Rosso Brawno žodžiais tariant, FIA ir „Liberty Media“ gali pasiekti to, kad naujas Techninis reglamentas tenkintų visus.

Spalio pabaigoje įvyko susitikimas, kuriame dalyvavo komandos, FIA, jėgos agregatų gamintojai, o taip pat komercinių teisių valdytojai iš „Liberty Media“. Šiame susitikime buvo pristatyta nauja „Formulės-1“ jėgos agregatų koncepcija, kuri turėtų būti naudojama nuo 2021 metų.

Po šio susitikimo „Ferrari“, „Mercedes“ bei „Renault“ išreiškė susirūpinimą dėl pasiūlyto naujojo reglamento, kurio esmė mažinti komandų biudžetų išlaidas, standartizuoti kai kurias detales ir atsisakyti brangių technologijų.

Maranelle buvo tiek nepatenkinti naujomis idėjomis, kad jos prezidentas Sergio Marchionne pareiškė, kad jie išeis iš pasaulio čempionato, jei jų netenkins naujosios taisyklės.

„Formulės-1“ sporto direktoriaus Rosso Brawno žodžiais, kritika iš gamintojų pusės nuskambėjo būtent dėl to, kad naująjį reglamentą pasiūlė būtent FIA ir „Liberty Media“.

„Ferrari“ yra labai svarbi „Formulės-1“ dalis, -sakė jis. – Aš šioje komandoje pradirbau 10 metų ir žinau, kokia ji yra. Mes norime surasti sprendimą, kad ateityje neprarastumėme „Ferrari“. Ir aš esu įsitikinęs, kad mums tai išeis.

Gali būti, kad mums naująjį reglamentą reikėjo pristatyti kitaip, kad išvengtumėme konfliktų. Ir aš pripažįstu, kad čia mums ne viskas pasisekė. Tikriausiai, aš į tai pažiūrėčiau daugiau iš inžinerinės pusės, o ne iš diplomatinės“.

Problemos su gamintojais

Brawnas mano, kad išlaidų lygio ir standartizacijos problemos gali būti išspręstos. Jis pasiūlė „įšaldyti“ dabar naudojamus variklius tokiais kokie jie yra dabar, kad gamintojai neleistų pinigų lygiagrečiam naujo variklio kūrimui ir dabartinio modernizavimui.

„Jei mes iš tiesų esame susirūpinę išlaidomis, tai galime „įšaldyti“ dabartinį variklį šiam periodui, -tęsė Brawnas. – Yra sprendimų, jei mes visi norime ties tuo dirbti. Būtų nesąžininga duoti startą procesui, o po metų pamatyti, kad kai kurios komandos, turinčios resursų, išleidžia dar daugiau pinigų. Tuo tarpu kai kurios dabar veikiančios komandos neturi resursų net viskam pradėti“.

Kalbėdamas apie standartizaciją, Brawnas pažymėjo, kad yra būdas sumažinti išlaidas labai brangiose variklių konstravimo srityse, pavyzdžiui, purkštukuose – ir tai nesutrukdys gamintojams kurti jėgaines su individualiomis jų savybėmis.

„Labai svarbu išsaugoti „Ferrari“ ir „Mercedes“ jėgainių individualumą, - teigė Brawnas.- Kad „Ferrari“ galėtų pasakyti: „Tai yra mūsų variklis“. Mes tai suprantame ir nenorime nieko gadinti. Mes džiaugsimės suradę sprendimą, su kuriuo Sergio jausis komfortiškai, kada jo “Ferrari“ variklis bus sumontuotas jo „Formulės-1“ mašinoje.

Iš gamintojų mums reikia gauti detalią informaciją, kokias technologijas, kurias jie laiko svarbiomis jų serijinėms mašinoms kurti, jie nori išsaugoti. Aš nemanau, kad mes peržengėme šią ribą. Mes pagarsinome savo planą, o dabar reikia susitikti su jais visais ir suprasti, kas jiems patinka, o kas – ne“.

Reikia atsikratyti dabartinių jėgainių

Po dabartinių V6 hibridinių turbininių jėgainių techninės ir išlaidų analizės, FIA ir „Liberty“ suprato, kad tokios jėgainės negali būti naudojamos po 2020 metų.

Dabartinis skirtumas tarp geriausių ir blogiausių „Formulės-1“ jėgos agregatų yra labai didelis, išlaidos jų panaudojimui per daug aukštos, be to, egzistuoja baudų tikimybė starte.

„Dabartiniai varikliai yra labai brangūs, jų garsas yra ne tas, panaudojamų komponentų skaičius yra kontroliuojamas, dėl to atsiranda baudos starte, o tai paverčia „Formulę-1“ į farsą, - pareiškė Brawnas. – Tarp konkurentų yra dideli skirtumai, o mes nesiruošiame į variklių kūrimą įtraukti dar ką nors. Dabar mes turime keturis gamintojus ir gali būti, jei tai viskas toliau tęsis, tai mes prarasime vieną ar du iš jų. Todėl mes negalime palikti visko taip, kaip dabar yra“.

Rossas Brawnas nemato jokių problemų, kurios gali sutrukdyti susitarti apie konkrečius pasikeitimus reglamente po 2021 metų. Jis sakė, kad yra pasirengęs išklausyti visas idėjas, kurias gali pasiūlyti gamintojai.

„Kodėl gi ne, jei gamintojas gali pasiūlyti kur kas efektyvesnį ir pigesnį variantą lyginant su tuo, koks buvo pasiūlytas. O gal jis labiau patiks sirgaliams ir pritrauks naują gamintoją, - aiškino Brawnas. – Mes nesame pririšti prie konkrečių sprendimų.

Mes manome, kad idėjos, sukurtos mūsų patirties ir žinių, yra gyvybingos. Bet jei kas pasiūlys kitokį sprendimą, kuris, jų nuomone, bus nukreiptas į tą patį tikslą, tai mes nesiruošiame jų atsisakyti“.

Kartu Brawnas laikosi skeptiškos pozicijos, kad MGU-H motoras-generatorius yra reikalingas „Formulei-1“, kuri išsikėlė sau uždavinį sumažinti išlaidas ir viską supaprastinti.

„Tai sudėtingas klausimas, todėl, kad aš nematau, kad kartu su MGU-H mes pasieksime išsikeltą tikslą, - sakė jis. – Nemanau, kad su juo mes surastumėme gerą sprendimą.

Šiuo klausimu reikės labai svarių argumentų. Sunku suprasti, kad MGU-H atitiktų mūsų planus ir būtų aktualus“.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983