Lietuvių duetas triumfavo „Rally de Portugal Historico 2023“ varžybose

Lietuvių duetas triumfavo „Rally de Portugal Historico 2023“ varžybose
logo 2023 Spalio 09 d. 21:00, Organiz. nuotr.

Duetas iš Lietuvos Karolis Raišys ir Ovidijus Meiliūnas užtikrintai nugalėjo klasikinių automobilių kategorijoje „Rally de Portugal Historico 2023“ varžybose, kurios vyko spalio 2-7 dienomis.

K. Raišiui tai buvo antrasis pasirodymas klasikinių automobilių ralyje šioje šalyje. Prieš dvejus metus, važiuojant su tuo pačiu 1961-ųjų metų gamybos „Jaguar MKII“, jokio ženklaus rezultato užfiksuoti nepavyko. Kaip teigė pats lenktynininkas, iš pradžių jis nesuprato, koks rimtas yra šis iššūkis.

„Šiemet atvažiavau daug geriau pasiruošęs ir supratau, kad jos išties labai greitos ir sunkios. Nors įprastai klasikinių automobilių raliai vyksta tikslaus važiavimo principu, kai reikia laikytis vidutinio greičio, su tokiu senu automobiliu kaip mūsų vietų važiuoti vidutiniu greičiu beveik nėra, beveik visus tuos 2000 kilometrų reikia spausti maksimaliai“, – kalbėjo K. Raišys.

Šiose lenktynėse dalyviai įveikė 2 667 kilometrus, iš kurių 548 kilometrus sudarė greičio ruožai siaurais kalnų serpantinais, Pasaulio ralio čempionato etapuose matytais žvyrkeliais bei ralio kroso trasomis.

Dalyviai pagal automobilius yra skirstomi į dvi kategorijas – klasikiniai, pagaminti iki 1965 metų, ir istoriniai, pagaminti vėliau.

Klasikinių automobilių kategorijoje dalyvių nebuvo daug, tik 7, nes tokiems seniems automobiliams Portugalijos greičio ruožai yra negailestingi, tad su tokia sena technika susirenka tik gerai ją paruošę ekipažai. Ir tai finišo liniją pasiekė vos du. K. Raišys su O. Meilūnu laimėjo klasikinių automobilių kategorijoje, o Dominique Bareille su „Volvo Amazon“ užėmė antrą poziciją.  
Vis tik skirtumas tarp šių duetų buvo milžiniškas. Lietuviai pakilo iki 21-os vietos absoliučioje įskaitoje, o artimiausi jų tiesioginiai konkurentai – 49-i.

„Kai su tokiu senu automobiliu važiavome aukštose pozicijose tarp gerokai naujesnių „Porsche“ ir BMW, vietiniai, išties aistringai sekantys ralį, mus herojais vadino ir atsistoję plojo, kas buvo visai malonu“, – pasakojo K. Raišys.

Nors lietuvių „Jaguar MKII“ modeliui jau 62-eji, jis prie šviesoforo gali nubausti ir modernius automobilius. 3,8 litro darbo tūrio variklis generuoja 220 AG, ir iki 100 km/val šiam sedanui leidžia įsibėgėti per maždaug 8 sekundes. Tai buvo pirmasis sportinis sedanas pasaulyje, savo laiku buvęs ir greičiausiu keturių durų automobiliu. Ir kaip rodo tokie raliai – tai visai patikimas automobilis.

„Buvo labai sunkių momentų, kai reikėjo apsispręsti, tausoti automobilį ir prarasti rezultatą, kai temperatūros davikliai kalnų viršūnėse rodė nelabai gražius skaičius, ar minti toliau. Buvo tokių greičio ruožų, kur automobilis išties labai smarkiai kentėjo, ir mums buvo psichologiškai sunku, nes ralio tempas toks didelis, kad nėra laiko ne tik rimtesniam remontui, alyvos lygio nėra kada pasitikrinti. Čia labai daug lemia namų darbai, kaip juos pasidarai, taip ir važiuoji, tai džiugu, kad šiemet namų darbus pasidarėme gerai, nes Lietuvoje tokių sąlygų pasitikrinti nėra kur“, – kalbėjo pilotas.

Tai K. Raišiui ir O. Meilūnui buvo puiki treniruotė prieš prestižinį „Monte Carlo Historique“ ralį, kuris vyks 2024-ųjų metų sausio 31 – vasario 7 dienomis.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983