M. Andretti: F-1 bolidai atrodytų puikiai, jei ne „Halo“

M. Andretti: F-1 bolidai atrodytų puikiai, jei ne „Halo“
logo 2019 Kovo 21 d. 15:15, Firestone

Mažai kas iš lenktynininkų galėtų pasigirti tokia sėkme kaip Mario Andretti: dar 60-taisias jis du kartus laimėjo „IndyCar“, nugalėjo „Indy 500“, 1978 metais tapo „Formulės-1“ pasaulio čempionu, o 1995 m. laimėjo 24 val. Le Mane WSC klasėje, be to, jo ekipažas tada užėmė antrą vietą absoliučioje įskaitoje.

Vasario pabaigoje legendiniam amerikiečiui sukako 79 metai, bet jis dar vis tiek aktyviai domisi įvykiais automobilių sporto pasaulyje.

„Žinoma, kad aš stebiu „Formulę-1“, aš iš to vėl gaunu malonumą, - pasakojo M. Andretti. – Jų mašinos atrodo puikiai, jei nekreipsime dėmesio į „Halo“ sistemas. Ji yra siaubinga. Aš dviem rankomis balsuoju už lenktynių saugumą, bet kiekvienas sprendimas turi būti 100 proc. patikimas. Avarijos gali būti lydimos kokių nors ypatingų aplinkybių, kuriomis „Halo“ sistema gali suvaidinti savo vaidmenį.

Bet pačios lenktynės vyksta kol kas labai įdomiai. „Mercedes“ vėl varžosi su „Ferrari“, bet į jų kovą dar įsimaišo Maxas Verstappenas. Tai labai talentingas pilotas ir stebėti jo pasirodymus būna labai linksma. Tik štai „Ferrari“ ir mano draugas Sebastianas Vettelis daro per daug klaidų.

Jis man patinka, jis yra šaunus vaikinas, visada kuklus ir visuomet išlieka realistu. Jaučiasi, kad jis aistringai myli „Formulę-1“ ir „Ferrari“ ir tai ne tik paprasti žodžiai“.

Andretti nuomone, kad šiuolaikinėje „Formulėje-1“ vis dėlto trūksta tokio faktoriaus kaip tradicinio neturbininių variklių garso: „Automobilių koncernai ir tikrieji lenktynių sirgaliai, prie kurių priskirčiau ir save, turi skirtingus interesus. Man patinka atmosferinio variklio muzika, kai jis dirba aukštomis apsukomis. Man tai kaip opera. O šiuolaikinės jėgainės – tai kaip „kantri“ stiliaus muzika...

Variklius, kurie išvysto iki 18 000 apsukų per minutę, dabar vadina dinozaurais. Tai nesąžininga. Beje, ir turbininiai varikliai gali puikiai skambėti – aš prisimenu variklius, kurie „IndyCar“ buvo naudojami devintajame ir dešimtajame dešimtmečiuose, jie turėjo įspūdingą ir labai didelį garsą. Gerai, kad „Formulė-1“ nori padaryti variklius garsesniais nuo 2021 metų“.

Sporto veteranas taip pat papasakojo, kad jo niekada nedomino komandos vadovo darbas: „Aš visuomet likau lenktynininku, mane domino tik lenktyniavimas. Bet būti ekipos vadovu niekada nenorėjau. Jei man kas nors pasiūlytų vadovauti „Formulės-1“ komandai, aš atsakyčiau: „Ačiū, ne. Gal geriau kuo nors pasivažinėkime“.

Bet mano sūnus Michaelis šia prasme nuo manęs labai skiriasi. Jį įkvepia toks darbas, dėl to jis pasilieka automobilių sporte, tai yra jo verslas. Jis tiki, kad šioje srityje gali pasiekti labai daug“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983