M. Andretti: F-1 bolidai atrodytų puikiai, jei ne „Halo“ (21)

M. Andretti: F-1 bolidai atrodytų puikiai, jei ne „Halo“
logo Kovo 21 d. 15:15, Firestone

Mažai kas iš lenktynininkų galėtų pasigirti tokia sėkme kaip Mario Andretti: dar 60-taisias jis du kartus laimėjo „IndyCar“, nugalėjo „Indy 500“, 1978 metais tapo „Formulės-1“ pasaulio čempionu, o 1995 m. laimėjo 24 val. Le Mane WSC klasėje, be to, jo ekipažas tada užėmė antrą vietą absoliučioje įskaitoje.

Vasario pabaigoje legendiniam amerikiečiui sukako 79 metai, bet jis dar vis tiek aktyviai domisi įvykiais automobilių sporto pasaulyje.

„Žinoma, kad aš stebiu „Formulę-1“, aš iš to vėl gaunu malonumą, - pasakojo M. Andretti. – Jų mašinos atrodo puikiai, jei nekreipsime dėmesio į „Halo“ sistemas. Ji yra siaubinga. Aš dviem rankomis balsuoju už lenktynių saugumą, bet kiekvienas sprendimas turi būti 100 proc. patikimas. Avarijos gali būti lydimos kokių nors ypatingų aplinkybių, kuriomis „Halo“ sistema gali suvaidinti savo vaidmenį.

Bet pačios lenktynės vyksta kol kas labai įdomiai. „Mercedes“ vėl varžosi su „Ferrari“, bet į jų kovą dar įsimaišo Maxas Verstappenas. Tai labai talentingas pilotas ir stebėti jo pasirodymus būna labai linksma. Tik štai „Ferrari“ ir mano draugas Sebastianas Vettelis daro per daug klaidų.

Jis man patinka, jis yra šaunus vaikinas, visada kuklus ir visuomet išlieka realistu. Jaučiasi, kad jis aistringai myli „Formulę-1“ ir „Ferrari“ ir tai ne tik paprasti žodžiai“.

Andretti nuomone, kad šiuolaikinėje „Formulėje-1“ vis dėlto trūksta tokio faktoriaus kaip tradicinio neturbininių variklių garso: „Automobilių koncernai ir tikrieji lenktynių sirgaliai, prie kurių priskirčiau ir save, turi skirtingus interesus. Man patinka atmosferinio variklio muzika, kai jis dirba aukštomis apsukomis. Man tai kaip opera. O šiuolaikinės jėgainės – tai kaip „kantri“ stiliaus muzika...

Variklius, kurie išvysto iki 18 000 apsukų per minutę, dabar vadina dinozaurais. Tai nesąžininga. Beje, ir turbininiai varikliai gali puikiai skambėti – aš prisimenu variklius, kurie „IndyCar“ buvo naudojami devintajame ir dešimtajame dešimtmečiuose, jie turėjo įspūdingą ir labai didelį garsą. Gerai, kad „Formulė-1“ nori padaryti variklius garsesniais nuo 2021 metų“.

Sporto veteranas taip pat papasakojo, kad jo niekada nedomino komandos vadovo darbas: „Aš visuomet likau lenktynininku, mane domino tik lenktyniavimas. Bet būti ekipos vadovu niekada nenorėjau. Jei man kas nors pasiūlytų vadovauti „Formulės-1“ komandai, aš atsakyčiau: „Ačiū, ne. Gal geriau kuo nors pasivažinėkime“.

Bet mano sūnus Michaelis šia prasme nuo manęs labai skiriasi. Jį įkvepia toks darbas, dėl to jis pasilieka automobilių sporte, tai yra jo verslas. Jis tiki, kad šioje srityje gali pasiekti labai daug“.

Komentarai (21)


maxpower
| Kovo 23 d. 10:08
kart
| Kovo 22 d. 19:24

Tai tu man tyrimo detales imesk, nes toks vaizdas, kad FIA atliko avarijos simuliacija su halo. Kol kas panasiau i tai, kad FIA nustate halo itaka pagal mirties priezasti ir tiek.

Esme tame kad halo niekaip neapsaugo nuo to nuo ko zuvo Bianchi
kart
| Kovo 22 d. 19:44
Klepsidra
| Kovo 22 d. 19:27

galiu dar ir pati Todta atvesti, jei pageidauji

Tavo twitterio, reddito faktais tiket, tai tas pats kad mamos negerbt. Mates as ta grazu FIA video, kur parasyta NEUTRAL ir kad smugis virsija halo galimybes, bet man tai nieko nesako, nes as ne apie teorija dabar kalbu. Be to jei nedare konkrecios simuliacijos, o tik ivertino tuo metu veikusias jegas, tai atkrenta ivarios tikimybes.
Komandos vejo tunelyje su brangiausia iranga istisus menesius skaiciuoja, bet paaiskeja, kad skaiciavimai netikslus.
Na zodziu, butu nepakeite, tai nepakeite. Nera daugiau ko diskutuot.
Klepsidra
| Kovo 22 d. 19:27
kart
| Kovo 22 d. 19:24

Tai tu man tyrimo detales imesk, nes toks vaizdas, kad FIA atliko avarijos simuliacija su halo. Kol kas panasiau i tai, kad FIA nustate halo itaka pagal mirties priezasti ir tiek.

galiu dar ir pati Todta atvesti, jei pageidauji
kart
| Kovo 22 d. 19:24
Klepsidra
| Kovo 22 d. 17:46

FIA tyrimas halo itaka Bianchi avarijos baigciai vertina kaip neutral. T.y. net pati FIA is esmes sako, kad nebutu padejes. bet tu geriau pamokyk mane apie kvailus klausimus - tam pasidomejimo nereikia.

Tai tu man tyrimo detales imesk, nes toks vaizdas, kad FIA atliko avarijos simuliacija su halo. Kol kas panasiau i tai, kad FIA nustate halo itaka pagal mirties priezasti ir tiek.
Klepsidra
| Kovo 22 d. 17:46
kart
| Kovo 22 d. 13:43

Nesidomejau tiksliai jo mirties priezasties, tai gal tada ir taip - nebutu padeje.

Bet cia galima gincytis ar tikrai jau ten 100% butu nepadejes, nes kaip maxpower ir raso - smūgį gavo viršutinė bolido dalis, kam pritarciau. O panasiai matosi ir is video, jog po uzkabinto "kugio" bolidas issitasko. Esant halo, pirma smugi tiketina kad jis butent butu gaves ir tikrai butu idomu pamatyti kaip situacija butu klosciusis toliau. Gal butu tiesiog prasprudes pro traktoriaus apacia, o gal butu vis tiek uzkabines "kugi".

FIA tyrimas halo itaka Bianchi avarijos baigciai vertina kaip neutral. T.y. net pati FIA is esmes sako, kad nebutu padejes. bet tu geriau pamokyk mane apie kvailus klausimus - tam pasidomejimo nereikia.
kart
| Kovo 22 d. 13:43
SliMMaz
| Kovo 22 d. 08:36

Klepsidra tau jau numete Bianchi diagnoze. JOKIA apsauga jam nebutu padejus. HALO net Massai nepadetu. Apskritai butu pagelbejus tik Surtessui per paskutini desimtmety

Nesidomejau tiksliai jo mirties priezasties, tai gal tada ir taip - nebutu padeje.

Bet cia galima gincytis ar tikrai jau ten 100% butu nepadejes, nes kaip maxpower ir raso - smūgį gavo viršutinė bolido dalis, kam pritarciau. O panasiai matosi ir is video, jog po uzkabinto "kugio" bolidas issitasko. Esant halo, pirma smugi tiketina kad jis butent butu gaves ir tikrai butu idomu pamatyti kaip situacija butu klosciusis toliau. Gal butu tiesiog prasprudes pro traktoriaus apacia, o gal butu vis tiek uzkabines "kugi".
kart
| Kovo 22 d. 13:30
Larensas
| Kovo 22 d. 12:36

mirė, tai blogiausia, kas galėjo nutikt? man atrodo, kad tu, žmogau, nelabai įsivaizduoji kai kurių dalykų. galėjo dėl pažeistų smegenų likt nepilno proto. kažin, ar šeimai daug džiaugsmo teiktų rūpinimasis tokiu jaunu vaikiu, kai tas jų nepažintų ir mažai ką suprastų. arba išvis galėjo likt suparalyžiuotas ir ilgai gyvent nepasikeldamas nuo lovos, be to dar ir daug mažesnes galvos traumas lydintys papildomi dalykėliai - epilepsijos ir kitokie priepuoliai, ir pan. man atrodo, kad tavo požiūris "mirti - blogai, likti gyvam - gerai" baisiai naivus.

Na, tai cia tai turbut kaip kam geriau, kad zmogus numirtu, kaip kam, kad ir mazgote, bet liktu gyvas.
Larensas
| Kovo 22 d. 12:43
ai, o halo tikrai pats baisiausias dalykas, nutikęs formulei nuo šūmacherio darymo čempionu laikų.
Larensas
| Kovo 22 d. 12:36
kart
| Kovo 22 d. 01:39

Koks dar blogesnis rezultatas? Jau cia blogiausia kas nutiko. Taigi arba butu pasiteisine arba ne.
Tas bolidas sugebejo atkelti traktoriu nuo zemes, todel jeigu kazkam atrodo, kad ta halo lengva sulauzyti, tai tikrai blogai atrodo, nes kitaip jis tikrai nebutu montuojamas.

mirė, tai blogiausia, kas galėjo nutikt? man atrodo, kad tu, žmogau, nelabai įsivaizduoji kai kurių dalykų. galėjo dėl pažeistų smegenų likt nepilno proto. kažin, ar šeimai daug džiaugsmo teiktų rūpinimasis tokiu jaunu vaikiu, kai tas jų nepažintų ir mažai ką suprastų. arba išvis galėjo likt suparalyžiuotas ir ilgai gyvent nepasikeldamas nuo lovos, be to dar ir daug mažesnes galvos traumas lydintys papildomi dalykėliai - epilepsijos ir kitokie priepuoliai, ir pan. man atrodo, kad tavo požiūris "mirti - blogai, likti gyvam - gerai" baisiai naivus.
Klepsidra
| Kovo 22 d. 11:32
Tokiais atvejais kaip Massos, jei teisingiai pamenu, FIA skaiciavimais halo padetu 17-20% avariju
×

F-1.lt pulsas