Markas Hughesas „The Race“ puslapiuose išanalizavo šių metų žiemos bandymų baigtį ir mano, kad rezultatai leidžia susidaryti pirminį vaizdą apie visų dešimties „Formulės-1“ komandų pajėgumą prieš prasidedant naujajam sezonui.
Artėjant priešsezoninių bandymų pabaigai jau buvo galima susidaryti vaizdą, kuris jau dabar yra daugmaž aiškus.
Maxas Verstappenas, kuris penktadienį buvo tik ketvirtas, dieną su vidutinėmis C3 padangomis nuvažiavo vieną greitą ratą per 1:30.755 sek. Realiai tai atitinka 1:30.500 sek. laiką, jei jo padangos būtų naujos.
Ant visų trijų bolidų, kurie buvo prieš „Red Bull“, t. y. „Ferrari“, „Mercedes“ ir „Sauber“, buvo sumontuotos pačios minkščiausios C4 padangos, kurios leidžia ratą įveikti 0,6 sek. greičiau nei su C3 padangomis.
Teoriškai, jei pakoreguosime Charleso Leclerco, George'o Russello ir Guany Zhou rezultatus, įsivaizduojant, kad jie visi važiavo su naujomis C3 padangomis, o taip pat turint galvoje, kad M. Verstappenas geriausią ratą užfiksavo, kai oro temperatūra dar buvo 34 laipsnių lygyje, o tai tikrai nepridėjo greičio sportininkams, tai išeitų, kad realus „Red Bull“ pranašumas viename rate yra maždaug 0,4 sek.
„Ferrari“ tempas buvo akivaizdus visas tris bandymų dienas, tuo tarpu „Mercedes“ parodė, ką sugeba jų bolidas tik penktadienio popietę. Negana to, ši komanda apsėjo be visos lenktynių distancijos imitacijos, o važiavo tik santykinai trumpas ratų serijas, kurių metu analizavo vienokių ar kitokių komponentų veiklos efektyvumą.
Todėl tiksliai įsivaizduoti, kokiame lygyje yra „Mercedes“, kol kas negalima, net turint galvoje tai, kad Russellas antrą dienos laiką užfiksavo su C4 padangomis, o ratų, kuriuos jis važiavo su C3, rezultatus galima lyginti su Leclerco laikais. Charlesas su tokiomis pat padangomis važiavo kiek anksčiau, kai oro temperatūra buvo 3 laipsniais aukštesnė. Išeitų, kad galima numanyti, kad „Ferrari“ greitis yra truputį didesnis nei „Mercedes“.
Beje, kaip visada, mes nieko nežinome apie degalų kiekį bakuose. Tačiau tas faktas, kad niekas negalėjo priartėti prie Carloso Sainzo ketvirtadienio rezultato (1:29.921) su C4 padangomis, leidžia spėti, kad važiavimo sąlygos trasoje penktadienį buvo kiek prastesnės.
Jei už pagrindą paimsime teorinį Verstappeno rezultatą, kurį jis galėjo parodyti su naujomis padangomis, tai mašinų greičio reitingas viename greitame rate atrodytų taip:
Red Bull
Ferrari/Mercedes + 0,4 sek.
McLaren +0,5 sek.
Aston Martin + 0,6 sek.
Visa RB/Williams + 0,9 sek.
Sauber/Alpine/Haas + 1 sek.
„Sauber“ lenktynininkas prieš bandymų pabaigą greitąjį ratą su pačiomis minkščiausiomis padangomis greičiausiai važiavo su bolidu, kurio bake buvo itin mažai degalų, tai leido G. Zhou užimti trečią protokolo lentelės poziciją. Visa kita, kuo šveicarų komanda užsiėmė per Bahreino bandymus, leidžia spėti, kad „Sauber“ yra pačioje šio reitingo apačioje.
Jei analizuosime lenktyninį tempą, tai čia vaizdas yra kiek kitoks.
„Red Bull“, „Aston Martin“, „McLaren“, „Williams“, Visa RB“, „Sauber“ ir „Haas“ važiavo lenktynių imitacijas, distanciją išskirstę į tris atkarpas. Atrodo, kad „Ferrari“ suspėjo nuvažiuoti tik dvi pilnas atkarpas, o trečiąją teko sutrumpinti, nes sesija pasibaigė. Nei „Mercedes“, nei „Alpine“ lenktynių imitacijų nevažiavo.
Verstappenas per visų lenktynių distanciją rodė patį aukščiausią tempą, tačiau Leclercas dvejose atkarpose beveik nenusileido Maxui.
„Ferrari“ komandos vadovas Fredericas Vasseuras pareiškė, kad su padangų degradacijos lygiu šiais metais viskas yra daug geriau nei pernai. Savo mintį Vasseuras suformulavo taip: „Mes dabar esame tarsi kitoje planetoje“. Tačiau kartu negalima atmesti, jog Skuderija ėjo į kažkokius kompromisus ir greičiu SF-24 bolidas viename greitame rate vargu ar yra geresnis už RB20. Tačiau visas tris bandymų dienas Italijos ekipa atrodė gana užtikrintai.
Atrodo, kad „Aston Martin“ važiavo sutrumpintą lenktynių imitaciją, nes Fernando Alonso per tris ilgas serijas nuvažiavo kur kas mažiau nei 57 ratai, kurie sudarys Bahreino GP varžybų distanciją. Bet įvedus paklaidą degalų kiekiui, galima spėti, kad su AMR24 bolidu ispanas finišuotų atsilikdamas maždaug 16 sek. nuo M. Verstappeno su RB20, taip pat nedaug nusileistų „Ferrari“ komandai. O „Mercedes“ kol kas lieka „tamsiu arkliuku“.
Nors „McLaren“ bolidas, atrodytų, viename greitame rate turėtų būti greitesnis už „Aston Martin“, su ilgomis ratų serijomis jis tvarkosi ne taip gerai. Kai Oscaras Piastris imitavo lenktynes, jis turėjo problemų tiek su C3, tiek ir C1 padangų degradacija. Faktiškai australas buvo lėtesnis už Alexą Alboną su „Williams“ ir maždaug tokiame pat lygyje kaip Danielis Ricciardo, pilotavusį „Visa RB“.
„Haas“ vėl liko paskutinė – pagal skaičiavimus, per visą lenktynių distanciją ji VCARB01 bolidui turėtų nusileisti apie 30 sek. Kažkur tarp šių ekipų yra „Sauber“.
Štai toks vaizdas susidarė po trijų dienų žiemos bandymų, nors kartais skirtumas tarp komandų būdavo gana nedidelis, todėl tvirtai pasakyti, jog tai yra galutinis komandų išsidėstymas, kol kas negalima.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | Valode | 3073 |
2. | mantioras | 3070 |
3. | fandom | 3063 |
4. | D27 | 3060 |
5. | Darius Linkevicius | 3039 |