M. Hughesas: kodėl C. Leclercas prarado pergalę? (4)

M. Hughesas: kodėl C. Leclercas prarado pergalę?
logo 2023 Lapkričio 20 d. 14:41, Ferrari nuotr.

Kai Las Vegaso GP etapo 25 rate tarp Maxo Verstappeno ir George'o Russello bolidų įvyko kontaktas kovoje dėl 4 pozicijos ir į įvairias puses pradėjo skrieti anglies pluošto nuolaužos, iš pradžių buvo galima pagalvoti, kad visa tai yra naudinga Charlesui Leclercui.

Tuo momentu „Ferrari“ lenktynininkas, startavęs iš „pole“, važiavo antras po sustojimo, kurį atliko prieš keturis ratus ir persekiojo Sergio Perezą. Bet kaip parodė tolimesnė įvykių seka, išėjo viskas atvirkščiai. Apie tai rašo britų leidinio „The Race“ ekspertas Markas Hughesas.

Likimo ironija, tačiau incidentas tarp Russello ir Verstappeno sėkmę atnešė kaip tik Maxui. Galima pasakyti, kad dėl susidūrimo praradęs dalį priekinio sparno plokštelės, triskart pasaulio čempionas gavo kur kas daugiau: išvažiavo saugos automobilis, kad maršalai galėtų surinkti nuolaužas nuo trasos ir Verstappenas iš karto pasuko į boksus keistis naujų kietųjų padangų.

Verstappenas, kaip ir dauguma kitų lenktynininkų, startavo su vidutinėmis padangomis, bet, atakuodamas Leclercą 1 posūkyje, veikė labai agresyviai ir už tai gavo 5 sek. baudą ir atliko ją sustojimo metu 16 rate, kai pereidinėjo prie kietųjų padangų. Tada jis į trasą sugrįžo 10-toje vietoje. Beje, su kietosiomis padangomis „Red Bull“ bolidas dirbo gana efektyviai.

Šios padangos yra labiau patvarios, - po finišo aiškino Maxas. - Vidutinių padangų komplekte smarkiai dėvėjosi priekinė dešinė padanga, bet nežinau kodėl, nes penktadienį viskas buvo normalu“.

Bet ilgą ratų seriją antroje treniruotėje Verstappenas važiavo su bolidu, kurio galinis sparnas buvo sureguliuotas dideliam atakos kampui, o prieš kvalifikaciją „Red Bull“ nutarė jį sumažinti. Beje, Perezo RB19 mašinoje komanda to nepadarė.

Be to, per treniruotes Verstappeno mašina su vidutinėmis padangomis veikė kur kas mažesnėmis apkrovomis, tuo tarpu po lenktynių starto degalų bakas buvo pilnas, bolidas – sunkus ir Maxui teko atakuoti kur kas agresyviau, kai jis bandė atsiplėšti nuo Leclerco, kad neleistų jam naudoti DRS.

Žodžiu, lenktynių antrą ir trečią atkarpas Verstappenas važiavo su kietosiomis padangomis. Bet po pirmo sustojimo jis buvo toli atsilikęs nuo Leclerco, kuris taip pat greitai pasikeitė padangas, taip pat perėjo prie kietųjų ir tuo momentu nė vienas neplanavo daugiau lankytis boksuose.

Tarp Verstappeno ir Leclerco važiavo Fernando Alonso, George'as Russellas ir Carlosas Sainzas. Alonso Maxas aplenkė greitai, kadangi iki to ispanas nesėkmingai bandė įveikti Russellą, o jo „Aston Martin“ baterija buvo išsikrovusi ir jis negalėjo realiai pasipriešinti.

Išsiaiškinti su „Mercedes“ pilotu buvo sunkiau ir dar neaišku, kaip būtų veikęs Sainzas, kai Verstappenas būtų jį pasivijęs, tačiau viskas pasikeitė, kai 25 rate George'as nepastebėjo, kad Maxas pradėjo jį atakuoti...

Taigi, pasirodė saugos automobilis ir trasoje išbuvo tris ratus, iš jų pirmame Verstappenas vėl apsilankė boksuose ir gavo antrą naujų kietųjų padangų komplektą.

Tuo momentu Leclercas ir „Ferrari“ komanda nežinojo, ką daryti – rengti sustojimą ar ne, bet nutarė nerizikuoti ir finišą pasiekti su tuo pačiu padangų komplektu, Jei Charlesas būtų pasukęs į boksus, greičiausiai, jis būtų grįžęs į 3 poziciją, o likęs trasoje, tapo lyderiu ir „Ferrari“ pasirinko būtent tokį variantą.

Dabar aišku, kad tai buvo ne geriausias sprendimas, nes Verstappenas įgavo pranašumą dėl naujesnių padangų ir kadangi trasoje buvo saugos automobilis ir kova kuriam laikui buvo neutralizuota, tai jo atsilikimas nuo Leclerco smarkiai sumažėjo.

Leclercas puikiai nuvažiavo lenktynių pabaigą: 32 rate Perezas aplenkė jį DRS pagalba, o po dviejų ratų Leclercas atliko sėkmingą kontrataką. Priminsime, kad meksikiečio bolido galinis sparnas buvo nustatytas dideliam atakos kampui, bet esmė visai ne tame. Sergio sąmoningai prisileido Charlesą, leisdamas jam naudoti DRS, kad Verstappenui, kuris važiavo paskui Leclercą, būtų sunkiau aplenkti monakietį. Tai priminė Singapūro GP pabaigą, kai panašioje situacijoje Sainzas leido Lando Norrisui prie jo priartėti, kad jis galėtų efektyviai gintis nuo „Mercedes“ atakų, todėl, kad Lando galėjo naudoti DRS.

Bet kai Leclercas išsiveržė į priekį, jau niekas nesutrukdė Verstappenui iš pradžių aplenkti komandos partnerį, kurio bolidas buvo lėtesnis tiesiosiose, o vėliau ir Leclercą, kurio padangos buvo 5 ratais senesnės.

Leclercas užblokavo ratus prieš 14 posūkį ir 43 rate Perezas eilinį kartą „Ferrari“ mašiną aplenkė, tačiau Charlesas nepasidavė ir paskutiniame rate susigrąžino 2 vietą todėl, kad gana sėkmingai išnaudojo baterijos energijos resursą. Jei prieš 25 ratus „Ferrari“ būtų surizikavę, gana realu, kad Leclercas finišuotų pirmas“.



Komentarai (4)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
MNM
IP: 4030465 | 11/20 16:39 Atsakyti
Tai, kad CL padangos buvo pravaziavusios jei neklystu, viso labo 5 ratais daugiau nei MV. Ar naujos padangos butu uztikrinusios pranasuma, toki kad CL galetu nugaleti? Abejoju. Cia nebuvo tas atvejis kai padangu nusidevejimo skirtumas toks didelis.
kart
IP: ff4c1cb | 11/20 19:42 Atsakyti
Klepsidra
11/20 17:57

butent, kazkodel jie patogiai neskaiciuoja, kad Perezas buvo aplenkes ... skaityti daugiau

Jeigu ne SC Perezas vargu ar iš viso būtų kažką lenkęs. Iki pirmo SC važiavo kažkur patogiai 18-oje vietoje. Po antro SC nemokamai pasikeitė padangas, kai jau daugelis kitų buvo pasikeitę. O dėl setupo pats kaltas, nebent turi faktų, kad per prievartą jam kažkas tokį uždėjo.

Aiškint lyg niekur nieko, kad čia Leclercui nepakenkė SC, kai RBR išlošė laiko, gavo nemokamai pasikeist padangas, o dėvėti hardai po restarto dažnu atveju būna tinkami tik išmesti, tai reikia būti pradėjus tik vakar lenktynes žiūrėti. Ypač, kai po restarto reikia ne tik padangas ramiai įvesti į darbinę temperatūrą, bet dar ir iš karto agresyviai ginti poziciją.

Žodžiu, jeigu ne antras SC, tai Max'as nei per niekur nebūtų pavijęs Leclerco, o Perezas kažkur tarp p5 - p10 būtų dėl kelių taškelių kovojęs.
Klepsidra
IP: ebcf803 | 11/20 17:57 Atsakyti
MNM
11/20 16:39

Tai, kad CL padangos buvo pravaziavusios jei neklystu, viso labo 5 rat... skaityti daugiau

butent, kazkodel jie patogiai neskaiciuoja, kad Perezas buvo aplenkes Leclerc jau su nepaciu greiciausiu Red Bull (Perezo liko high downforce po kvalifikacijos, kai Vertappeno galini sparna sureguliavo low downforce) ar kad Leclerc sustojimo atveju jis butu per 1 ar 2 pozicijas auksciau buves nuo Verstappeno, kai tuo tarpu buvo dabar per 5 ir gavo papildomo laiko
MNM
IP: 3d793b9 | 11/20 22:12 Atsakyti
As rasau apie padangas grynai. O, kad SC sumaise Leclercui, tai cia faktas. Red Bull turejo nemokama padangu keitima ir priartejima prie tuometinio lyderio. Tik man labai didelis klausimas ar kazka butu pakeites paties Leclerco sustojimas per SC
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. smash1981 0
2. Raime 0
3. Rimantas Sagatas 0
4. Mindaugas Riškus 0
5. Simas Gendvilas 0