M. Hughesas: M. Verstappenas JAV nugalėjo ne vien dėl greičio...

M. Hughesas: M. Verstappenas JAV nugalėjo ne vien dėl greičio...
logo 2022 Spalio 24 d. 19:04, Pirelli

Britų žurnalistas Markas Hughesas, dirbantis oficialaus „Formulės-1“ pasaulio čempionato tinklalapio ekspertu, mano, kad Maxas Verstappenas JAV GP nugalėjo ne tik dėl didžiausio maksimalaus greičio, bet ir dėl labai protingo darbo su padangomis.

Maxui Verstappenui pergalė COTA autodrome buvo nulemta jo tempo, o ne komandos strategijos. Galiausiai olandas dar turėjo greičio rezervų, kurį jis panaudojo atkovodamas pozicijas iš Lewiso Hamiltono ir Charleso Leclerco dėl sugedusio veržliarakčio jo antrojo sustojimo metu.

Dar iki to nevykusio sustojimo Maxas jautė didelį spaudimą iš Hamiltono pusės, kadangi langas antriems sustojimams atsivėrė neužilgo iki to, kai trasoje du kartus pasirodė saugos automobilis. Prieš tai Verstappenas tarpą iki septyniskart pasaulio čempiono buvo padidinęs iki 5 sek. , bet saugos automobilis ne tik niveliavo šį pranašumą, - Maxui teko spręsti sudėtingą dilemą, susijusią su pakartotinais startais.

Klausimas buvo toks: kiek stipriai apkrauti padangas, nes jei per daug agresyviai atakuosi, kai padangos dar nebūna įšilusios iki darbinės temperatūros, tai tai smarkiai mažina padangų resursą.

Kai peletonas santykinai nedideliu greičiu juda paskui saugos automobilį, padangų temperatūra ryškiai sumažėja ir po to padangas reikia vėl įšildyti. Verstappeno užduotį restarto metu apsunkino tai, kad visa tai reikėjo padaryti stengiantis nuo Hamiltono atsiplėšti tiek, kad britas negalėtų naudoti DRS sistemos. Tuo tarp pilotai teisę naudoti DRS gauna įveikę du ratus.

Būtent tuo lenktynių momentu viskas klostėsi ne Maxo naudai, bet vėliau jam pavyko perlaužti situaciją dėl didesnio greičio.

Pirmo sustojimo metu Verstappenas ir Hamiltonas perėjo prie kietųjų padangų ir antrojo restarto momentu „Mercedes“ bolidas buvo nuvažiavęs 14 ratų, o „Red Bull“ - 13 ratų, bet aštuoni ratai iš jų buvo nuvažiuoti paskui saugos automobilį. Maxas po restarto atakavo labai agresyviai ir per vieną ratą atsiplėšė nuo Lewiso 1,5 sek.

Hamiltonas pakartotinio starto metu sprendė dvi užduotis: kai tik paaiškėjo, kad galimybės atakuoti varžovo iškart nebuvo, jis pasistengė ramiai įšildyti padangas. Kadangi tai padaryti yra kur kas sunkiau, jei labai arti persekioji kitą bolidą, Lewisas kiek atsiliko – lygiai tiek, kiek reikėjo, kad prie jo nepriartėtų Sergio Perezas.

Po kelių ratų tokie Hamiltono veiksmai atsipirko, kai Maxui prasidėjo problemos su kietosiomis padangomis.

„Buvo aišku, kad su vidutinėmis padangomis mes buvome labiau konkurencingesni nei su kietosiomis, - po lenktynių pripažino „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris.

Atsilikimą nuo Maxo, išaugusį iki 2 sek. , Lewisui pavyko sumažinti iki 1,5 sek., o tai leido „Mercedes“ panaudoti vadinamąją „pakirtimo“ taktiką (dėl ankstyvesnio sustojimo) 34 rato pabaigoje. „Red Bull“ sureagavo, pakviesdami Maxą į boksus ratu vėliau ir situacija buvo ant ribos – Hamiltonas tikrai galėjo atsidurti priekyje. Bet įvykiai vystėsi visai kitaip: Verstappeno sustojimas užsitęsė dėl sugedusio veržliarakčio.

Verstappenas boksuose sugaišo 9 sek. ir tai leido Hamiltonui išsiveržti į priekį ir įgauti gana nemažą persvarą. Labai svarbu, kad toje situacijoje Maxas, dabar jau važiavęs su vidutinėmis padangomis (skirtingai nuo „Mercedes“, kurie teturėjo tik kietųjų komplektą), neskubėjo labai agresyviai atakuoti su naujomis padangomis.

„Tai buvo savotiškas žaidimas, svarbu buvo išsaugoti kantrybę, - aiškino C. Horneris. - Manau, kad Maxas sugebėjo gana greitai suimti save į rankas, kai išvažiavo į trasą po probleminio sustojimo ir nesiėmė „drožti“ padangų, o ramiai jas įšildė, aplenkdamas Charlesą Leclercą ir tuoj pradėjo vytis Lewisą. Jam pasitaikė tik viena galimybė atakai ir Maxas ją sėkmingai išnaudojo – tai buvo lemiamas lenktynių momentas“.

Visiškai pasinaudoti greičio pranašumu, kurį turėjo „Red Bull“ mašina tiesiosiose, buvo įmanoma tik su tinkamai įšildytomis padangomis.

„Su atviru DRS jie buvo maždaug 35 km/h greitesni už mus, - po finišo komentavo L. Hamiltonas.- Bet kai mes važiuojame paskui juos ir naudojame DRS galinėje tiesiojoje, tai mes būname tik 22 km/h greitesni. Todėl, lenkdamas mane, jis įsibėgėjimą pradėjo iš toli. Manau, kad ir be DRS jų pranašumas būdavo ne mažesnis kaip 8 km/h.

Manau, kad mes turime išlikti realistais. „Red Bull“ bolidas buvo pats greičiausias viso šio sezono čempionato metu ir išlieka pačiu greičiausiu... Manau, kad yra labai gerai, kad mes startavome treti ir galėjome kovoti dėl aukštų pozicijų, bet pagal greitį varžovai buvo greitesni už mums visą JAV GP savaitgalį“.

Lewisas Hamiltonas
Pilotas: Lewisas Hamiltonas 2024 sezono taškai: 110
Komanda: Mercedes Amžius: 39 m.
Plačiau
Maxas Verstappenas
Pilotas: Maxas Verstappenas 2024 sezono taškai:
Komanda: Red Bull Amžius: 26 m.
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983