M. Isola įsitikinęs, kad naujos padangos bus efektyvios

M. Isola įsitikinęs, kad naujos padangos bus efektyvios
logo 2021 Rugpjūčio 16 d. 11:20, Pirelli

Kai pradedama kalbėti apie naujosios kartos „Formulės-1“ bolidus, prie kurių bus pereita kitame sezone, visų pirma linkstama svarstyti apie radikalias permainas aerodinamikoje, bet kur kas rečiau – apie 18 colių padangas, kurias komandos taip pat pradės naudoti 2022 metais.

Padangų faktorius taip pat bus labai svarbus, nes puikiai žinoma, jog būtent padangos smarkiai įtakoje lenktynių eigą. Gamintojams iš „Pirelli“ iškelti tam tikri uždaviniai, kurie išdėstyti ypatingame dokumente, sukurtame kartu FIA, „Formulės-1“ ir komandų, kuriame išdėstyta daug parametrų, kuriuos naujosios padangos turės atitikti.

Idealiu atveju 18 colių padangos turėtų leisti pilotams atakuoti kur kas agresyviau, mažiau kentėti dėl padangų perkaitimo ir apskritai būti mažiau jautriomis temperatūrų kaitai. Tačiau kartu komandų taktinių žaidimų galimybės turėtų būti platesnės.

„Dokumento skirsniai išdėstyti tokia tvarka, kokie yra svarbiausi prioritetai ir pirmajame iš jų suformuoti tikslai, dėl kurių mes susitarėme su FIA, „Formule-1“, komandomis ir lenktynininkais, - „Pirelli“ automobilių sporto padalinio vadovo Mario Isolos žodžius cituoja leidinys „The Race“. - Šie prioritetai yra tokie: visų pirma, tai perkaitimo sumažinimas, antra – platesnis darbinės temperatūros diapazonas, trečia – tam tikras greičių skirtumas tarp skirtingų mišinių, o taip pat - tam tikras degradacijos lygis, kad būtų galimybė taikyti įvairius strategijų variantus.

Tai pagrindinis dokumento skirsnis. Antroje jo dalyje daugiau kalbama apie tokius parametrus kaip padangų kietumas įveikiant posūkius, balansas, dėvėjimasis ir pan., nes naujieji bolidai bus visai kitokie. Tikslinių techninių parametrų bus gana daug.

Be to, per artimiausius dvejus metus bus mažinama terminių gaubtų temperatūra, kurie naudojami padangoms šildyti. Jei šiemet ji yra 100 laipsnių, tai kitais metais ji bus 70, o 2023 m. - 50 laipsnių. Tokie yra pagrindiniai šio dokumento tikslai“.

Apskritai, darbai su 2022 m. padangų bandymais artėja prie pabaigos, padangų konstrukcija turėtų būti homologuota rugsėjo pradžioje, o kiek vėliau turėtų būti sertifikuoti ir visi mišiniai.

Iš pradžių perėjimas prie žemo profilio 18 colių padangų buvo planuotas 2020 metais, tačiau teko viską atidėti kartu su perėjimu prie naujos kartos automobilių dėl COVID-19 pandemijos. Bet šiemet „Pirelli“ kartu su komandomis rengia įvairiapusiškus naujųjų padangų bandymus. Apskritai, padangų gamintojai nekomentuoja bandymų rezultatų, tačiau M. Isola patikino, kad viskas vyksta pagal planą ir bandymai patvirtina, kad gamintojams pavyko pasiekti keltų uždavinių.

„Padangų darbas visada priklauso nuo mašinos konstrukcijos, nuo jos nustatymų, o taip pat nuo vairavimo stiliaus, - tęsė M. Isola. - Bet, tikėtina, išliks ta pati situacija, kai pilotas kvalifikacijoje turės vienaip važiuoti išvažiavimo iš boksų rate ir visai kitaip greitajame rate.

Nors mes kuriame padangą, kuri turės gerokai platesnį darbinės temperatūros diapazoną, šis diapazonas visada turės savo piką. „Formulėje-1“, kur dešimties, 12-kos ar net 14-kos sportininkų rezultatai gali sutilpti į kelias dešimtąsias sekundės, pranašumas priklausys nuo to, kiek surasite teisingą požiūrį dirbdami su padangomis.

Bet šią užduotį bus lengviau spręsti dėl platesnio temperatūrų diapazono, o jei jūs padarysite klaidą, tai jos kaina bus kur kas mažesnė“.

Beje, koks bus naujųjų padangų efektyvumo lygis, sužinosime tik kitais metais.

„Esu įsitikinęs, kad padangos bus efektyvios, apie tai sako ir duomenys, gauti per bandymus ir lenktynininkų atsiliepimai, - pabrėžė M. Isola. - Tai pat esu įsitikinęs tuo, kad naujųjų bolidų konstrukcija su nauja aerodinamika, kai „oro maišai“ veiks ne taip smarkiai, turės teigiamai įtakos ir padangų veiklą, nes bolidai praras mažiau prispaudžiamosios jėgos, padangos ne taip smarkiai slidinės, o jų paviršius – neperkais“.

Žinoma, daug klausimų išliks be atsakymų iki kitų metų priešsezoninių bandymų ar net kelių 2022 m. pirmųjų etapų, bet apskritai atrodo, kad „Pirelli“ juda teisinga linkme“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794