M. Isola: padangų gamyba „Formulei-1“ yra tęsiama

M. Isola: padangų gamyba „Formulei-1“ yra tęsiama
logo Kovo 29 d. 10:18, Pirelli

Praėjusią savaitę „Formulėje-1“ buvo nutarta, kad perėjimas prie naujojo reglamento ir 18 colių padangų atidedamas iki 2022 metų. „Pirelli“ kompanijos automobilių sporto padalino vadovas Mario Isola pakomentavo šiuos pakeitimus ir papasakojo, kaip tai paveiks padangų gamintojo darbą.

  • Ką „Pirelli“ kompanijai reiškia naujojo reglamento perkėlimas į 2022 metus?
  • Mes esame 18 colių padangų kūrimo proceso viduryje. Kadangi naujo reglamento įsigaliojimas atidedamas metams, mes 2021 metais dirbsime su 13 colių padangomis. Toks sprendimas priimtas visai neseniai, todėl mes kiekvieną dieną bendraujame su FIA, norėdami suprasti, kaip mums toliau planuoti savo darbus.
  • Ar dabartinėje situacijoje sudėtinga kurti planus?
  • Dėl koronaviruso situacija keičiasi kiekvieną dieną ir visi stengiamės reaguoti. Mes stengiamės organizuoti savo darbus – ne tik kurdami naujas padangas, bet ir šių metų gamybą, kad ir kada sezonas beprasidėtų. Svarbu tiksliai susidėlioti prioritetus, kad su situacija pavyktų susitvarkyti kuo lanksčiau.
  • Ar planuojate šiais metasi surengti 18 colių padangų bandymus?
  • Šiuo momentu 18 colių padangų bandymai yra atidėti. Iš pradžių reikia susidėlioti 2021 metų darbo grafiką, kad bandymai būtų organizuoti efektyviai.
  • „Formulė-1“ dabar dirba ties nauju tvarkaraščiu, kad būtų galima surengti kuo daugiau etapų iki metų pabaigos. Ar „Pirelli“ tai nebus problema?
  • Kol kas nėra jokios oficialios informacijos, kaip galėtų atrodyti naujas tvarkaraštis Dauguma lenktynių yra atidėtos, o ne atšauktos. Tai reiškia, kad „Formulė-1“ turi planų jas surengti vėliau. Mes dabar esame lygiai tokioje pačioje situacijoje kaip ir komandos. Reikia turėti galvoje, kaip naujas tvarkaraštis galėtų paveikti gamybą ir logistiką. Padangos, kurios yra pagamintos etapams Bahreine ir Vietname, gali būti panaudotos kitiems etapams, kadangi jos yra saugomos konteineriuose su reguliuojama temperatūra. Padangų gamyba kitiems etapams dabar vyksta, bet priklausomai nuo tvarkaraščio, mes koreguosime savo planus.
  • Kokioms lenktynėms jūs jau pagaminote padangas?
  • Daliai europietiškų etapų ir daliai išvažiuojamųjų. Gamyba orientuota į FIA paskelbtus terminus, iki kada komandos turi pasirinkti padangų mišinius. Jei kalbėsime apie lenktynes už Europos ribų, tai mes jau išleidome padangas etapui Baku, kadangi paskutinis terminas pasirinkti padangas Azerbaidžano GP buvo vasario 27 d. Tą dieną mes gavome informaciją, kokias padangas ir kiek reikia pagaminti ir pradėjome procesą. Padangų pasirinkimo Zandvoortui terminas turėjo baigtis kovo pradžioje, Ispanijos GP – kovo 12 d. Monakui mes dar nepradėjome gaminti produkcijos.
  • Kur „Pirelli“ gamina padangas?
  • Visos padangos „Formulei-1“ ir „Formulei-2“ yra gaminamos Rumunijoje, Slatino miesto gamykloje. Padangos „Formulei-3“ gaminamos Turkijoje.
  • Ar šiuo metu padangų gamyba yra sustabdyta?
  • Ne visai, bet aišku, kad Rumunijos vyriausybė, kaip ir visas pasaulis, stebi situaciją Mes sulėtinome gamybą ir laukiame bent naujojo tvarkaraščio juodraščio. Padangas, kurias mes ir toliau gaminame, galima bus supakuoti ir panaudoti bet kuriose kitose lenktynėse. Lenktyninių padangų saugojimo terminas nėra jau toks kritinis – galima naudoti padangas, kurioms – nuo 6 iki 10 mėnesių. Pavyzdžiui, padangų gamyba Kinijos etapui nebuvo atšaukta – šios padangos supakuotos dabar yra saugomos Jungtinėje Karalystėje.
  • Dabar yra svarstomi įvairiausi tvarkaraščio variantai. Kiek įmanomas scenarijus su keturiais lenktynių savaitgaliais paeiliui?
  • Pagrindinis ribojimas yra susijęs su įranga, kurią mes naudojame už Europos ribų. Šiuo požiūriu mes esame tokioje pat situacijoje kaip ir komandos. Nieko nėra neįmanomo, bet turime galvoti apie žmones. Ar atlaikys mechanikai keturias varžybas paeiliui? Prieš dvejus metus jau turėjome patirties su trimis savaitgaliais paeiliui, bet aš negaliu įsivaizduoti, ar sugebėsime mes dirbti 4 savaitgalius paeiliui, ypač jei jie bus skirtinguose žemynuose. Mes neturime dviejų lenktynių brigadų kaip NASCAR. O ir komandos neturi galimybių keisti lenktyninės brigados sudėties. Keturi etapas – per daug, ypač mechanikams, kuriems tenka dideli fiziniai krūviai. Prieš dvejus metus Silverstounas buvo paskutinis etapas iš trijų paeiliui – mūsų mechanikai pabaigoje buvo labai pavargę.
  • Ar 2021 metams kursite naujas padangas?
  • Priklauso nuo to, ar mes turėsime galimybę organizuoti bandymus. Ar apskritai tam bus sąlygos dabartinėmis aplinkybėmis? Ypač jei turėsime galvoje, kad antroje metų pusėje norime surengti pilnavertišką čempionatą Europoje ir už jos ribų. Ar nemanau, kad liks laiko padangų bandymams. O jei bandymų nebus, tai mes neturime kito varianto kaip tik naudoti dabar esančias padangas. Nepamirškite, kad 2019 metų viduryje nutraukėme 13 colių padangų kūrimą, kad galėtumėm susikoncentruoti ties 18 colių padangomis. Žinoma, galime sugrįžti prie senesnių sprendimų, bet tam yra būtina rengti bandymus. Šį klausimą reikia kuo skubiau aptarti su komandomis.

Komentarai (0)
×

F-1.lt pulsas