M. Isola: prieš uždraudžiant padangų šildytuvus

M. Isola: prieš uždraudžiant padangų šildytuvus
logo 2022 Rugsėjo 28 d. 10:54, Pirelli

Kalbos apie padangų šildytuvų uždraudimą, kuriais šildomos padangos prieš jas uždedant ant bolido, sklando jau seniai. Iš karto atsisakyti šildytuvų nepavyko, bet šiais metais padangas galima įšildyti tik iki 70 laipsnių, o kitas metais – iki 50 laipsnių. „Pirelli“ sporto padalinio vadovas Mario Isola paaiškino, kodėl laipsniškas įšildymo temperatūros mažinimas yra geriau nei momentinis atsisakymas.

Mario Isola: „Norint atsisakyti šildytuvų, mums reikia sukurti iš principo naujas padangas. Nepakanka vien sukurti naujų sudėčių padangas su didesniu darbinės temperatūros diapazonu. „Formulės-1“ mašinos yra tiek greitos ir patiria tokias dideles perkrovas, kad oro slėgis važiuojant trasa padidėja 10-12 PSI. O tai keičia padangos profilį ir jos kontakto su kelio danga plotą.

Slėgio padidėjimas yra du karts didesnis nei „Formulėje-2“, todėl F-1 mes negalime pradėti nuo 15 PSI, kaip jaunimo serijose. Mes galime pradėti nuo 20 ar 21 PSI slėgio, o po to jis greitai padidės iki 30 PSI.

Nuo kitų metų šildytuvų temperatūra bus vėl sumažinta – iki 50 laipsnių priekinėms ir galinėms padangoms. O tai kartu padidins slėgio skirtumus distancijos atkarpoje. Mes specialiai žengiame mažus žingsnius, kad kas nors vyktų ne taip, kad nenukentėtų lenktynių šou. Šiais metais padangos dirba labai gerai, taip turėtų būti ir uždraudus šildytuvus.

Naujų padangų bandymams mums reikia šių metų bolidų. Mums tenka važiuoti į skirtingas trasas, kuriose padangos gauna skirtingas apkrovas, bandymai vyksta įvairiausiomis sąlygomis.

Man patinka idėja padangų bandymams panaudoti antras penktadienio treniruotes – komandoms nereikės specialiai pasilikti trasose po GP etapų ar specialiai važiuoti į padangų bandymus. Kai tik atsiranda nauja gera idėja, komandos suranda būdus, kaip jos atsisakyti. Dabar jie skundžiasi, kad tai padidins apkrovas važiuoklei ir jėgos agregatui.

Greitos mašinos labiau apkrauna padangas. Reikia įsitikinti, kad ir lėtesniuose boliduose padangos tinkamai įšils, o greitose – neperkais. Reikia surasti kompromisą, kuris leistų padangoms gerai dirbti visuose dešimtyje bolidų, visiems 20 lenktynininkų ir visose trasose, o tai gana sudėtinga“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983