M. Masi: FIA kartu su „Pirelli“ suras padangų problemų priežastis (14)

M. Masi: FIA kartu su „Pirelli“ suras padangų problemų priežastis
logo Rugpjūčio 03 d. 10:56, McLaren F1

Po Didžiosios Britnijos GP etapo finišo FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo kai kuriuos lenktynių Silverstoune epizodus, į kuriuos įsikišo teisėjai ir sprendimus, kuriuos jie priėmė.

  • Ar jūs informuoti, kad į trasą pateko organizacijos „Extinction Rebellion“ nariai, o jei jie ir pateko į autodromą, tai kaip jūs juos pastebėjote? Ar nebijojote, kad šie žmonės gali išbėgti į trasą?
  • Mes apie tai sužinojome prieš formavimo rato startą. Maršalai pastebėjo protestuojančius, pamatė, kad jie iškėlė savo plakatą ir apie tai pranešė lenktynių direkcijai. Mes iš karto susisiekėme su saugumo tarnyba ir keturi protestuotojai buvo iš karto sulaikyti ir jų atžvilgiu buvo imtasi atitinkamų priemonių. Žinoma, mes stebėjome viską, kas vyko trasos apylinkėse formavimo rato metu, žiūrėjome, ar nėra kitų atkarpų, kur gali būti žmonių ir paprašėme dar kartą viską papildomai patikrinti. Tai buvo vienas iš tų atvejų, kai reikėjo laiku užfiksuoti įvykį ir teisingai į tai sureaguoti.
  • Daugelį domina situacija su mašinomis. Lenktynininkų žodžiais, niekas nežadėjo problemų, jos įvyko netikėtai - ar jūs dėl to nesibaiminate, nes kitame etape bus naudojamos laipsniu minkštesnės padangos?
  • FIA kartu su „Pirelli“ specialistais analizuoja įvykius, norėdami suprasti, kur buvo problemų priežastis. Kai tai išaiškės, taps aišku, kaip reikia veikti. Jei reikės imtis kokių nors priemonių, tai kitą savaitgalį mes tai padarysime. Detalus tyrimas užtruks dvi dienas.
  • Ar galite numatyti, kad priežastimi buvo nuolaužos ant asfalto, kurios ir sugadino padangas?
  • Nemanau, bet man dabar nesinori užsiimti spekuliacijomis. Palaukime tyrimo rezultatų.
  • Per treniruotę Alexas Albonas atsitrenkė į barjerą, ant kurio nebuvo jokios papildomos apsaugos - ar jūsų tai nesujaudino? Ar kitam savaitgaliui žadate ką nors taisyti?
  • Ne, nemanau. Kampas, kuriuo mašina atsitrenkė į barjerą, nebuvo kažkoks išskirtinis ir šio įvykio aplinkybės sutelpa į FIA rekomendacijų, kurios sukurtos pagal kompiuterinių modeliacijų rezultatus, rėmus, todėl nemanau, kad mes kitam savaitgaliui keisime barjerų iš padangų konfigūraciją šiame trasos ruože. Nors tai, žinoma, buvo keistas incidentas.
  • „Sky Sports“ kanalo komentatorius Martinas Brundle nuspėjo, kad Daniilo Kvyato mašinos evakuacija užtruko taip ilgai, kadangi dėl koronaviruso ribojimų trasoje dirbo mažiau maršalų nei įprasta? Ar taip?
  • Ne, tai greičiau buvo susiję su Kvyato bolido būkle. Jis buvo labai stipriai pažeistas, dėl to buvo apsunkinta jo evakuacija. Nemanau, kad sveikatos krizė turėjo įtakos maršalų darbo efektyvumui.
  • Ar galite paaiškinti, kodėl Albonas gavo 5 sek. baudą po susidūrimo su Kevinu Magnussenu?
  • Čia galima surasti kai kurį panašumą su incidentu Austrijoje tarp Alexo ir Lewiso Hamiltono. Tačiau šiuo atveju visos kaltės nebuvo galima suversti vien Albonui, greičiau jis buvo kaltas labiau nei Kevinas. Todėl buvo nubaustas būtent Albonas.
  • Dabar - apie Romainą Grosjeaną, kuris po lenktynių žurnalistams pareiškė, kad keitė kryptį stabdymo metu, nes SIlverstoune tai darė ir daugelis kitų. Jo nuomone, taisyklėse reikalingi papildomi išaiškinimai. Ką pasakysite?
  • Pernai mes su pilotais ne kartą svarstėme šį klausimą ir dauguma jų prašė griežčiau bausti panašius pažeidimus, kai keičiama važiavimo kryptis stabdymo metu trasoje. Dabar, ketvirtame sezono etape mes pamatėme pirmąjį tokį atvejį šiais metais. Kai Grosjeanas tai padarė pirmą kartą, jam buvo parodyta juodai-balta vėliava, tačiau po antro karto apie tai buvo pranešta teisėjams ir jie atliko papildomą tyrimą. Romainui buvo pateiktas oficialus įspėjimas ir mes tai aptarsime kitoje pilotų konferencijoje.
  • Dar vienas klausimas padangų tema, visų pirma tai liečia epizodą su Hamiltonu, bet susijęs ir su kitais lenktynininkais, kurie turėjo padangų problemų. Ar buvo saugu tęsti judėjimą su sugadintomis padangomis? Ar negalvojote radijo ryšiu perduoto įsakymą tiems pilotams sustoti?
  • Iš tikrųjų tuo metu aš abiem komandoms („Mercedes“ ir „McLaren“) radijo ryšiu pasakiau, kad pilotai nedelsiant sumažintų greitį, nes reikėjo minimizuoti pasekmes tiek jiems patiems, o dar svarbiau - aplinkiniams sportininkams.
  • Kodėl neišleidote saugos automobilio, kai prasidėjo padangų problemos?
  • Nemanau, kad reikėjo. Mes iš pradžių atkreipėme dėmesį į du „Mercedes“ atvejus, o trečias incidentas su „McLaren“ įvyko jau paskutiniame lenktynių rate ir tada išleisti saugos automobilį nėra jokios prasmės.

Komentarai (14)
A85 logo rėmėjas
IP: 08e6a06 | 08/04 08:52 Atsakyti
kart
08/04 00:22

Tu kalbi apie senesnius laikus. Aš kalbu dar apie visai nesenus postringavimus ~2017 metais, kai tiems patiems Ferrariams Silverstoune išsproginėjo padangos prieš finišą ir aplamai labai buvo prasta situacija su grūdėjimusi.

Pastarųjų metų kažkaip nelabai atsimenu tų batalijų. Tik tiek, kad Pirelli sukūrė patvaresnes padangas bet komandos nusprendė likti prie senesnio pavyzdžio padangų. Ir Pirelli, lyg, nustojo tobulinti R13 padangas ir dabar su R18 dirba.
kart
IP: b62bef9 | 08/04 00:22 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
08/04 00:15

Jei gerai atsimenu, tai padangos ne sproginėjo, o tiesiog staigiai prarasdavo sukibimą.
O komandos padangas, pasirodo, dar ir ne pagal Pirelli rekomendacijas naudoja, kiek suprantu, montuoja išorine siena į vidų, o anksčiau ir ženkliai mažesniais slėgiais naudodavo, nei Pirelli rekomenduodavo, kol tos rekomendacijos netapo privalomomis.

Tu kalbi apie senesnius laikus. Aš kalbu dar apie visai nesenus postringavimus ~2017 metais, kai tiems patiems Ferrariams Silverstoune išsproginėjo padangos prieš finišą ir aplamai labai buvo prasta situacija su grūdėjimusi.
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 08/04 00:15 Atsakyti
kart
08/04 00:05

O kartais ne pačios komandos išsiverkė tokias, ilgai laikančias, padangas, dėl per dažno sproginėjimo ir saugumo?

Jei gerai atsimenu, tai padangos ne sproginėjo, o tiesiog staigiai prarasdavo sukibimą.
O komandos padangas, pasirodo, dar ir ne pagal Pirelli rekomendacijas naudoja, kiek suprantu, montuoja išorine siena į vidų, o anksčiau ir ženkliai mažesniais slėgiais naudodavo, nei Pirelli rekomenduodavo, kol tos rekomendacijos netapo privalomomis.
kart
IP: b62bef9 | 08/04 00:05 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
08/03 23:33

Nenaikins niekas jokių kietų padangų mišinių. Pirelli labai per įvaizdį kerta. Buvo greitai dylančios padangos – buvo verkiama, kad tai padangų loterija, mišiniai buvo pakietinti ir kol bus Pirelli, tol bus kieti mišiniai. Pirelli problema, kad jie dabar nesugeba pagaminti padangų, kurios atlaikytų perkrovas posūkiuose. Atsimenat US GP 2005? Tai vat Pirelli irgi turi panašią problema. Tik ne taip stipriai išreikštą. Būtent dėl to keičiamos aero taisyklės, nes kitąmet tokių padangų išsitaškymų būtų daugiau.

O šiaip šitos padangos yra š. Kadangi neliko skardžio, tai dabar jas reikia visą laiką tausot. VISĄ LAIKĄ. Nes jos dyla proporcingai, o sukibimas visiškai dingsta nebent tada, kai padanga prakiūra. Kita vertus, jei spausi – tai sudils greitai ir reliatyviai bus lėtesnės, nei tų, kurie padangas taupo ir atrodys, kad sukibimo nėra. Žodžiu, padėtis be išeitis, nes Pirelli dar F1 (ir F2, ir F3) ilgiems metams liko.

O kartais ne pačios komandos išsiverkė tokias, ilgai laikančias, padangas, dėl per dažno sproginėjimo ir saugumo?
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 08/03 23:58 Atsakyti
justmenas
08/03 12:45

Nereikia vaziuot 40 ratu su komplektu ir nereiks ieskot priezasciu

Na, kita vertus komandos išsiaiškino, kad šį kartą Pirelli rekomendacijos ne nuo lubų nukabintos buvo. Nelabai tik norėtųsi, kad taip bežaisdamos pilotui sveikatą sutrikdytų, jei ta padanga išsileitų vidury kokio greito posūkio (a la Kvyat).
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 08/03 23:33 Atsakyti
kart
08/03 14:40

Užtektų panaikinti kietų padangų mišinį ir būtų aišku, kad norint laimeti, vieno sustojimo neužtenka. O dar geriau, gražinti kuro pildymą, ką beveik visi vieningai kartoja. Tada ir taktikos išsiskirtų, ir padangos diltų ne vienodai.

Nenaikins niekas jokių kietų padangų mišinių. Pirelli labai per įvaizdį kerta. Buvo greitai dylančios padangos – buvo verkiama, kad tai padangų loterija, mišiniai buvo pakietinti ir kol bus Pirelli, tol bus kieti mišiniai. Pirelli problema, kad jie dabar nesugeba pagaminti padangų, kurios atlaikytų perkrovas posūkiuose. Atsimenat US GP 2005? Tai vat Pirelli irgi turi panašią problema. Tik ne taip stipriai išreikštą. Būtent dėl to keičiamos aero taisyklės, nes kitąmet tokių padangų išsitaškymų būtų daugiau.

O šiaip šitos padangos yra š. Kadangi neliko skardžio, tai dabar jas reikia visą laiką tausot. VISĄ LAIKĄ. Nes jos dyla proporcingai, o sukibimas visiškai dingsta nebent tada, kai padanga prakiūra. Kita vertus, jei spausi – tai sudils greitai ir reliatyviai bus lėtesnės, nei tų, kurie padangas taupo ir atrodys, kad sukibimo nėra. Žodžiu, padėtis be išeitis, nes Pirelli dar F1 (ir F2, ir F3) ilgiems metams liko.
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 08/03 22:28 Atsakyti
kart
08/03 14:40

Užtektų panaikinti kietų padangų mišinį ir būtų aišku, kad norint laimeti, vieno sustojimo neužtenka. O dar geriau, gražinti kuro pildymą, ką beveik visi vieningai kartoja. Tada ir taktikos išsiskirtų, ir padangos diltų ne vienodai.

Gerai, kai klepsidra zvejoja, nes jau butu tau paaiskines, kad kuro pildymas tik mazina strategiju gausybe :)
jv
IP: ad2a73d | 08/03 20:55 Atsakyti
nu jo...reik ieskot priezasciu, seriously? visiem ir taip aisku, jei nuvaziuota virs rekomenduotinos 40 ratu ribos...
MCL-_-fanas
IP: 1e73099 | 08/03 15:12 Atsakyti
Nieko nereik ieškoti. Liuks. Pagyvino lenktynių pabaiga... Patys kalti kad važiuoja tiek ratu. Buvo lentelė kad hamio padangai ragas. Bet važiavo toliau. Va ir issileido
kart
IP: 04effec | 08/03 14:40 Atsakyti
Užtektų panaikinti kietų padangų mišinį ir būtų aišku, kad norint laimeti, vieno sustojimo neužtenka. O dar geriau, gražinti kuro pildymą, ką beveik visi vieningai kartoja. Tada ir taktikos išsiskirtų, ir padangos diltų ne vienodai.
×

TOP naujienos