M. Masi: gerai, kad lenktynes tenka stabdyti ne dažnai

M. Masi: gerai, kad lenktynes tenka stabdyti ne dažnai
logo 2020 Rugsėjo 07 d. 14:10, Pirelli

Italijos GP etapas buvo labai turiningas ir kupinas įvykių, o po finišo FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbius epizodus, kurie pareikalavo teisėjų įsikišimo ir jų priimtus sprendimus.

  • Kokiu būdu lenktynininkui ir komandai yra perduodama informacija, jog techninio aptarnavimo juosta yra uždaryta? Kai tai buvo daroma Monzoje? Ar kitose trasose naudojamos analogiškos sistemos?
  • Signalas apie serviso zonos uždarymas duodamas dviem būdais. Lenktynininkams jis pateikiamas per šviesos tablo – priklausomai nuo trasos, tokių tablo gali būti vienas arba du. Tie patys tablo signalizuoja ir apie saugos automobilio išvažiavimą ir dubliuoja visus signalus, kuriuos maršalai rodo vėliavomis. Kai serviso zona uždaryta, ant tablo atsiranda didelis raudonas kryžius. Monzos autodrome yra du tokie tablo, jie matomi iš trasos pusės. Papildomai prie to, per kompiuterines programas, kurias naudoja komandos, taip pat pateikiama informaciją apie serviso zonos uždarymą. Yra ir trečias elementas: puslapyje su lenktynių laikų lentelėmis, kurias mato komandos, atsiranda visi šie priminimai, taip pat ten užsidega užrašas: „Techninio aptarnavimo juosta uždaryta“. Noriu paaiškinti, kad visi žinotų: visos komandos gauna žemėlapius, kuriuose parodyta, kur koks tablo yra sumontuotas. Be to, mes apie tai visada kalbame per pilotų susirinkimus.
  • Kai lenktynės buvo sustabdytos., Lewisas nuvyko pabendrauti su teisėjais? Jei taip, tai apie ką buvo kalbama?
  • Kai varžybos buvo sustabdytos, jis iš tiesų nuėjo pas teisėjus, bet apie ką jie kalbėjo, aš nežinau, kadangi ten manęs nebuvo. Kiek suprantu, kai jis pamatė to epizodo vaizdo įrašą, tai sutiko, jog bauda buvo teisinga.
  • Kiek normali praktika, kad lenktynininkas eina pas teisėjus, kai trasoje galioja raudonos vėliavos?
  • Čia nėra jokių ribojimų. Laimei, ne taip dažnai tenka stabdyti lenktynes. Galima pasakyti, kad teisėjai visada laikosi „atvirų durų“ politikos: jei kam kyla klausimų, juos visada galima užduoti.
  • Maršalams teko stumti sustojusią Kevino Magnusseno mašiną į serviso zoną – kodėl reikėjo tai daryti? Juk greta buvo tarpas tarp trasos atitvarų?
  • Iš tikrųjų ten ne tarpas tarp apsauginių atitvarų. Trasoje yra vietos, per kurias galima evakuoti bolidus, o yra ir vietų, kur paprasčiausiai įrengti maršalų postai, ir ten buvo būtent toks. Mašina per ten netelpa. Todėl vienintelis saugus būdas ją pašalinti – nustumti iki techninio aptarnavimo juostos. Kitų variantų nėra.
  • Kodėl po Charleso Leclerco avarijos lenktynės buvo sustabdytos raudonomis vėliavomis?
  • Viskas paprasta: apsauginiai barjerai buvo pažeisti, todėl reikėjo sutvarkyti barjerą iš padangų ir juostą, kuria padangos apsuptos. Tai buvo labai akivaizdus sprendimas.
  • Kai pilotas pažeidžia taisykles, pravažiuodamas per raudoną šviesą serviso zonoje, ar visuomet taikoma tokia griežta bausmė?
  • Sportiniame reglamente yra 37.3d punktas, kuriuo teisėjai remiasi skirdami baudas, kurios buvo paskirtos Hamiltonui bei Giovinazzi ir tas punktas neleidžia priimti kokio nors „lankstaus“ sprendimo. Teisėjai privalo paskirti būtent tokią baudą – 10 sek. „Stop&Go“.
  • Kodėl sprendimas dėl Hamiltono buvo svarstomas kur kas ilgiau nei Giovinazzi?
  • Manau, kad esmė ne tame, jog Lewiso atvejis buvo svarstomas ilgiau, bet tame, kad tokie epizodai nagrinėjami atskirai ir nuosekliai tiriamos visos aplinkybės kartu su tuo, kas vyksta aplinkui trasoje. Be to, tuo momentu trasoje buvo saugos automobilis ir labai daug kas vyko. O greitai į avariją pateko Leclercas ir reikėjo per labai trumpą laiką labai daug ką aiškintis.
  • Kai buvo iškabintos raudonos vėliavos, kai kurie pilotai sugebėjo pasikeisti padangas, o tuo ypač nepatenkinti buvo Carlosas Sainzas bei Lando Norrisas. Norrisas, beje, dėl to pasakė, kad tai „yra kvaila taisyklė“. Ar yra prasmės čia peržiūrėti reglamentą, kad būtų išvengta tokios neteisybės?
  • Kiek aš suprantu, reglamento punktai, apsprendžiantys veiksmus prie raudonų vėliavų, naudojami labai retai ir jei kokius nors reglamento punktus reikia pakeisti, tai mes aptarsime darbinėje grupėje su visų komandų direktoriais. Iki kito sezono pabaigos jokių pakeitimų čia nebus, bet galėsime tai aptarti ateityje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983