M. Masi: ginsiu kiekvieną maršalą kiekvienoje trasoje

M. Masi: ginsiu kiekvieną maršalą kiekvienoje trasoje
logo 2021 Lapkričio 22 d. 12:00, Alpine Racing

Po Kataro GP etapo FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi atsakė į žurnalistų klausimus, kuriuos labiausiai domino viena tema – incidentai, įvykę prieš kvalifikacijos pabaigą ir jų pasekmės...

  • Pradėkime nuo istorijos su geltonomis vėliavomis: kas atsitiko kvalifikacijoje, kodėl taip ilgai vyko tyrimas ir kodėl jo rezultatai buvo paskelbti taip vėlai?

  • Kai atsiranda būtinybė naudoti geltonas vėliavas, jos rodomos iš trasos šono, sprendimą apie tai visuose autodromuose visose lenktynių serijose priima maršalai. Ir sprendimą apie tai, ar tai bus viengubos, ar dvigubos vėliavos, priima tiek patys oficialūs asmenys. Jų darbas – įvertinti situaciją, kurią jie mato prieš save trasoje. Po to mes analizuojame, kur trasoje buvo bolidai, žiūrime vaizdo įrašus iš visų pirmojo dešimtuko mašinų vaizdo kamerų – asmeniškai aš tuo užsiėmiau. Suprantama, kad darbo apimtis buvo didelė. Taip pat nagrinėjame telemetriją ir visa kitą. Tik kai visi darbai užbaigti ir mums yra aišku, kas ką darė, kokios vėliavos buvo rodomos, o kokių nebuvo, visa ši informacija perduodama etapo teisėjams ir jie sprendžia, ką kviesti incidento tyrimui.

  • Vis dėlto, kas yra atsakingas už maršalų darbą – ar FIA, ar lenktynių direkcija?

  • Ne, tuo užsiima vietos organizatoriai. Geltonos vėliavos, baltos vėliavos, mėlynos per kvalifikaciją ir treniruotes – tai jų atsakomybė. Faktiškai į jų atsakomybės ribas nepatenka tik saugos automobilis, virtualaus saugos automobilio fazės įvedimas ir raudonos vėliavos – visa tai centralizuotai kontroliuoja lenktynių direkcija. Žodžiu, bet kurioje situacijoje reikia detaliai išsiaiškinti, o ne paprasčiausiai pasakyti, kad tas žmogus yra kaltas, o tas – ne. Reikia lyginti su analogiškais precedentais, dar iki to, kol teisėjai priims sprendimą ir suformuluos jį. O tai reikalauja laiko, juk iš pradžių rašomas juodraštis, po to – koreguojamas ir perrašomas. Bet priimti sprendimą – tik dalis darbo. Reikia duoti komandoms išsakyti savo nuomonę. Viskas nėra taip paprasta.

  • Tačiau tarp pažeidimo momento ir momento, kada teisėjai priima verdiktą, praėjo 21 valanda. Kai kurios komandos nežinojo, iš kokių pozicijų jos startuos, nes joms reikia spręsti, kokios taktikos laikytis. Ar tai nebuvo per ilgai?

  • Bet jūs neatsižvelgiate į tai, kad kai kurių žmonių, kurie dalyvavo tyrime, kažkuriuo metu nebuvo trasoje, pavyzdžiui, įsigaliojus komendanto valandai ir iki momento, kuomet šis laikas baigiasi, O užsibaigė jis tik pusiaudienį.

  • Ar sprendimą dėl to, kad Christianas Horneris būtų iškviestas pas teisėjus, jūs priėmėte asmeniškai?

  • Taip, jį iškvietė pas teisėjus po FIA lenktynių direkcijos kreipimosi.

  • Kur jūs pamatėte ar perskaitėte Hornerio komentarus apie FIA ir maršalų darbą?

  • Aš prieš lenktynes neturiu laiko aiškintis, ką ten rašo socialiniuose tinkluose. Bet man perdavė jo žodžius, todėl aš nusiunčiau Christianą pasiaiškinti teisėjams, po to jis atsiprašė už savo komentarus. Šiame kontekste teisėjai priėmė logišką sprendimą ir skyrė jam įspėjimą. Horneris atsiprašė, pasakydamas, kad nenorėjo nieko įžeisti. To žmogaus, apie kurį buvo kalba ir kuris tada rodė geltoną vėliavą, aš asmeniškai atsiprašiau. Be to, Chrsiatianas savanoriškai priėmė sprendimą dalyvauti teisėjų seminare 2022 metais. Manau, kad negalima nieko užsipulti. Visame pasaulyje su mumis bendradarbiauja tūkstančiai maršalų-savanorių, jie šiam darbui skiria labai daug savo laisvo laiko. Be jų nebūtų jokių varžybų apskritai. Daugelis žmonių paprasčiausiai to nesupranta. Aš ginsiu kiekvieną savanorį kiekvienoje trasoje bet kurioje pasaulio dalyje, todėl, kad tokio pobūdžio komentarai yra nepriimtini. Maršalas pasielgė taip, kaip jam tuo metu atrodė, bet jo tikslas buvo saugumas ir jo kritikuoti nevalia.

  • Ar turite kokią nors informaciją dėl pradurtų padangų? Ar bendradarbiausite su „Pirelli“ pagal standartinę schemą?

  • Visiškai teisingai. Mes dirbsime kartu su „Pirelli“, jų specialistai išsiaiškins priežastis ir pasakys, su kuo susijusios padangų nuleidimo problemos – gali būti, kad sugadintos padangos šiuo metu jau išsiųstos į Italiją, kur bus atlikta detali įvykių analizė.

  • Ar jus nustebino, kad Katare buvo daug problemų, susijusių su šios trasos kelkraščiais?

  • Tai standartiniai kelkraščiai, naudojami FIA, pavyzdžiui, jie sumontuoti dviejuose paskutiniuose posūkiuose Austrijoje. Visos problemos paaiškinamos tik tuo, kad sportininkai nori kuo labiau užvažiuoti ant šių kelkraščių ir įgauti didesnį pranašumą.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983