M. Masi: mūsų užduotis – priiminėti teisingus sprendimus

M. Masi: mūsų užduotis – priiminėti teisingus sprendimus
logo 2019 Spalio 29 d. 12:45, Pexels

Po lenktynių Meksikoje FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbiausius šių varžybų momentus, kurie buvo iškilę brolių Rodrigezų autodrome.

  • „McLaren“ nesaugiai iš boksų išleido Lando Norriso mašiną ir po to situacija vystėsi pagal gana netradicinį scenarijų...
  • Iš esmės viskas buvo labai paprasta. Kadangi buvo rizika, jog mašiną į trasą išleido pagal nesaugų scenarijų, komanda nusprendė ją sustabdyti. Per radiją mes girdėjome, kad jie nebuvo įsitikinę, ar teisingai pritvirtintas ratas. Po lenktynių teisėjai išnagrinėjo visą turimą informaciją ir išsiaiškino, kad iš tikrųjų mašina nebuvo pavojingos būklės, kai ji išvažiavo iš boksų. Kiek aš suprantu, komanda nusprendė persidrausti po to, kas atsitiko su Carlosu Sainzu Monzoje.
  • Ar galite papasakoti apie situaciją kvalifikacijoje: jums teko atnaujinti tyrimą po Maxo Verstappeno komentarų per spaudos konferenciją apie tai, kad jis nesumažino greičio? Ar tikrai tuo metu buvo techninių problemų su geltonomis vėliavomis?
  • Pradėsiu nuo antros dalies, taip bus paprasčiau. Visus signalus, kurie duodami tradicinėmis signalinėmis vėliavomis – geltonomis, dvigubomis geltonomis, žaliomis, baltomis, geltonai-raudonomis, kurios įspėja apie pavojų kurioje nors trasos vietoje, valdo maršalas, kuris yra konkrečioje trasos vietoje. Jis spaudžia atitinkamą mygtuką pulte ir aktyvuoja vieną ar kitą signalą. Bet visi raudonų vėliavų signalai, signalai apie tai, jog trasoje – saugos automobilis arba įvedamas virtualaus saugos automobilio režimas yra duodami iš patalpų, kur yra lenktynių direkcija. Faktiškai visi signalai, kuriuos būtina iš karto rodyti visoje trasoje, yra duodami tik mūsų. Kvalifikacijoje atsitiko štai kas: dėl V. Botto avarijos buvo pažeistas kabelis, todėl maršalas, kuris turėjo duoti geltonos vėliavos signalą, galėjo kiek nori spausti mygtuką, bet signalas vis tiek neužsidegtų. Tai dėl antros klausimo dalies. Dabar – apie pirmą jo dalį. Iš tikrųjų mes iš karto pradėjome nagrinėti, kas įvyko, bet toje situacijoje svarbiausia buvo Valtteri sveikatos būklė: reikėjo išleisti medicinos automobilį, įsitikinti, kad su pilotu viskas gerai. Suprantama, kad po to reikėjo sudaužytą mašiną nugabenti į „Mercedes“ boksus, sutaisyti sugadintus trasos atitvarus – kartu su saugumo delegatu mes turėjome įsitikinti, kad viskas atstatyta. Po to mes sugrįžome į lenktynių direkciją ir pradėjome nagrinėti informaciją apie visas tris mašinas, kurios buvo susijusios su Botto avarija – kalba buvo apie Sebastianą Vettelį, Lewisą Hamiltoną ir Maxą Verstappeną. Lewiso atveju viskas buvo paprasta: ten, kur jis važiavo, geltonos vėliavos signalo nebuvo. Bet Sebastianui ir Maxui signalai buvo paduoti ir jei Vettelis sumažino greitį, tai Verstappenas – ne.
  • Kodėl šios procedūros užima tiek daug laiko lyginant su tuo pačiu futbolu? Aiškinimasis užtruko tris su puse valandos – ar yra būdas pagreitinti šį procesą?
  • „Formulė-1 yra sudėtingas sportas. Mes turime išnagrinėti visą turimą informaciją, norėdami nustatyti, ar buvo pažeistos taisyklės. Šiuo atveju paaiškėjo, kad vienas iš pilotų jas pažeidė.
  • Norėtųsi tiksliau išsiaiškinti: net jei Maxas būtų susilaikęs nuo komentarų, teisėjai vis tiek būtų svarstę jo pažeidimą?
  • Vienareikšmiškai. Apie Maxo komentarus mes sužinojome tik po to, kai aš paprašiau teisėjų atkreipti dėmesį į šį įvykį ir viską išnagrinėti. Galiausiai jis buvo nubaustas pagal galiojančias normas, į kurias orientuojasi teisėjai: jei pilotas nereaguoja į viengubas geltonas vėliavas, jis praranda tris starto pozicijas, dvigubų geltonų vėliavų atvejais – jau penkias pozicijas. Tai, ką Maxas kalbėjo spaudos konferencijoje, man nebuvo svarbu apskritai, kadangi tuo momentu aš jau buvau iniciavęs tyrimą.
  • Kiek pilotas turi sumažinti greitį, kad išvengtų baudos?
  • Reglamente sakoma, kad lenktynininkas turi smarkiai sulėtėti. T.y. jis turi visai atleisti akseleratorių.
  • Avarijoje Botto mašina atsitrenkė į „TecPro“ apsauginius barjerus – ar nesvarstote galimybės čia pakeisti jų išdėstymą?
  • Kol kas ne. Ši trasos dalis turėjo būti sertifikuota ir tai buvo padaryta prieš keletą metų. Barjerai yra išdėstomi atitinkamai pagal galimų smūgių kampų analizę, tam mes modeliuojame įvairius avarijų tipus. Tai, kas būdavo iki šeštadieninio įvykio, atitiko mūsų skaičiavimus, bet po jo mes dar kartą viską ištirsime, norėdami suprasti, ką ir kaip galima pagerinti.
  • Kaip paaiškinti tai, kad bauda Daniilui Kvyatui, kai teisėjai prie jo rezultato pridėjo 10 sek., buvo priimta per 4 minutes, tuo tarpu Japonijoje, kur buvo nubaustas Charlesas Leclercas, reikėjo labai daug laiko?
  • Jei su Kvyatu iš karto viskas buvo aišku, tai Japonijoje situacija buvo kur kas sudėtingesnė, reikėjo išklausyti abu pilotus – ir Leclercą, ir Verstappeną. Mūsų užduotis yra priiminėti teisingus sprendimus. Kartais šis procesas atima daugiau laiko nei norėtųsi, bet svarbiau, kad sprendimai būtų teisingi ir mes nepadarytumėm klaidos.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983