M. Masi: peržiūrėti restarto taisykles nėra būtinybės

M. Masi: peržiūrėti restarto taisykles nėra būtinybės
logo Rugsėjo 14 d. 12:18, Pirelli

Po Toskanos GP FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi atsakė į eilę klausimų, susijusių su incidentais Mugello trasoje...

  • Lenktynininkams patinka, kai trasos kraštai yra žymimi žvyro gaudyklėmis, o ne elektroniniais jutikliais - ar negalima to padaryti visuose stacionariuose autodromuose?
  • Ne, tai padaryti visur nėra įmanoma. Ne kartą esu kalbėjęs, kad kiekvienoje trasoje mes turime ieškoti tik jai tinkančių sprendimų ir tai aptarti su autodromo savininkais. Šis darbas tęsiasi, mes viską aptariame ir su lenktynininkais. Bet naudoti žvyro gaudyklių sprendimą ne visur išeina.
  • Kas kaltas dėl avarijų per restartą, kai trasą paliko saugos automobilis - ar pilotai, labai lėtai važiavę priekyje, ar tie, kurie per daug greitai važiavo gale?
  • Teisėjai tęsia šį tyrimą, stengiasi viską išsiaiškinti. Aš nesvarstysiu, kad yra kaltas. Svarbiausia - padaryti po šio incidento teisingas išvadas. Per pilotų konferenciją penktadienį buvo smulkiai aiškinama, kaip turi veikti lenktynininkai ir mes priminėme jiems du esminius momentus. Visų pirma, jie privalo nelenkti saugos automobilio iki saugumo linijos, kuri yra ties įvažiavimu į serviso zoną. Antras momentas buvo kiek neįprastas, bet susijęs būtent su šios trasos ypatumais: kontrolinė linija, po kurios jau galima lenkti, yra nubrėžta arčiau ties įvažiavimu į techninio aptarnavimo juostą. Tai neturėtų stebinti, panašiai yra Baku, ten kontrolinę liniją taip pat apibrėžia ilga tiesioji ir lenktynių lyderis turi teisę diktuoti tempą. Bottas ten važiavo labai lėtai, stengėsi neduoti kitoms mašinoms, važiavusioms paskui jį, pasinaudoti oro maišu.
  • Tęsiant šią temą: kodėl pas teisėjus buvo pakviesti tik kai kurie lenktynininkai, o ne visi?
  • Teisėjai kviečiasi pilotus, kadangi tyrimo metu stengiasi išsiaiškinti visus turimus duomenis, visus įrašus iš bolidų kamerų. Aš nesu teisėjas ir negaliu komentuoti tyrimų eigos.
  • Ar galite paaiškinti, kaip dabar galiojančių taisyklių rėmuose vyksta restartai?
  • Žinoma. Yra trys svarbios fazės. Pirmoje jų mes informuojame visas komandas per bendrą informavimo sistemą, kad būtent šiame rate saugos automobilis pasitrauks iš trasos. Komandos tai perduoda savo pilotams. Kitoje fazėje tam tikrame taške, kuris yra skirtingas skirtingose trasose, švieslentėje užgesta signalai, rodantys, kad saugos automobilis yra trasoje, bet geltonos vėliavos kol kas paliekamos. Kai tik saugos automobilis pasitraukia, geltonos vėliavos pašalinamos ir atsiranda žalia vėliava, bet tik ant kontrolinės linijos. Taigi, svarbu žinoti apie šias tris fazes.
  • Ar galite sureaguoti į lenktynininkų komentarus, po finišo pasakiusius, kad signalai ant saugos automobilio užgeso per vėlai?
  • Jie gali kritikuoti kiek tik nori. Jei kalbėsime apie atstumą, tai tarp taško, kuriame užgesta šviesos ant saugos automobilio ir kontrolinės linijos, atstumas yra lygiai toks pats, kaip ir kitose trasose, o gal ir ilgesnis. Bet kokiu atveju, signalai ant saugos automobilio užgeso tada, kai jis pasuko į serviso zoną. Mes turime 20 pačių geriausių pasaulio lenktynininkų, tačiau kartu per „Formulės-3“ varžybas, kurios vyko rytą, buvo labai panaši situacija su restartu, bet jaunimas viską išsiaiškino ir viskas praėjo be įvykių.
  • Ar gali būti peržiūrėta restarto procedūra po to, kas įvyko Mugelle?
  • Nėra jokios būtinybės tai peržiūrėti.
  • Tai, kodėl jūsų nuomone, įvyko avarija, kurioje dalyvavo net kelios mašinos?
  • Manau, kad šiuo atveju sutapo kelių faktorių kombinacija. Aš neminėsiu savo asmeninės nuomonės vien todėl, kad mes dar nežinome teisėjų sprendimo. Tačiau nėra abejonių, jog vienu iš šių faktorių buvo ilga starto-finišo tiesioji. Antra vertus, lenktynės prasideda tik už kontrolinės linijos. Visi pilotai puikiai žinojo, kad iki šiol linijos negali būti jokių lenkimų. Nieko naujo šioje taisyklėje nėra.
  • Ar jums neatrodo, kad per pastarąsias savaites varžybos per dažnai buvo stabdomos raudonomis vėliavomis? Ar atsiranda nauja tendencija, ar tai - tik aplinkybių sutapimas?
  • Žinoma, kad tai - tik aplinkybių sutapimas. Jei svarstysime logiškai, tai Monzoje situacija buvo labai paprasta: apsaugos barjerai buvo smarkiai sugadinti, juos reikėjo atstatyti. Žinoma, galima nuvažiuoti 20 ratų paskui saugos automobilį, kol bus remontuojamas barjeras, bet, man atrodo, tai neatitiktų visų bendrų interesų. Būtent dėl tokios pat priežasties vakar lenktynės buvo sustabdytos po Lance‘o Strollo avarijos, kadangi 30-40 metrų atstumu buvo pažeista juosta, supanti ten esantį barjerą iš padangų.
  • Kuris restarto variantas yra saugesnis: iš eigos paskui saugos automobilį ar iš vietos?
  • Jei atvirai, tai abu variantai yra saugūs. Mes turime galimybę duoti startą iš vietos, iš eigos, paskui saugos automobilį - egzistuoja keli variantai. Mano nuomone, kai kurie žmonės bando analizuoti kažkokius atskirus momentus, nors tarp šių epizodų nėra nieko bendro.
  • Sebastianas Vettelis po lenktynių pareiškė, kad restarto metu buvo nešvarioje trasos dalyje ir buvo blogesnėse sąlygose. Ar būtų koks nors sprendimas, kad to būtų galima išvengti?
  • Restartų iš vietos rengimas prasidėjo dar gerokai iki to, kol aš atėjau dirbti į FIA, bet esmė tame, kad kai lenktynės nutraukiamos pirmą kartą, starto-finišo tiesioji yra intensyviai valoma. Sutinku, jog galima sakyti, kad visa tai vyko už lenktyninės trajektorijos ribų, tačiau ši situacija niekuo nesiskiria nuo kitų momentų per savaitgalį, taip pat ir nuo varžybų starto, kuomet atidirbtos gumos sluoksnis yra tik ant lenktyninės trajektorijos.
  • Ar, jūsų nuomone, čia buvo teisingai parinkta DRS zona?
  • Į šį klausimą mes visada stengiamės atsakyti po kiekvienų lenktynių finišo. Mes stengiamės suprasti, ar reikia ką nors koreguoti, todėl kol kas anksti apie tai kalbėti, bet pagal pirmines išvadas, kurias mes padarėme dar penktadienį, šioje trasoje viskas buvo sugalvota gana neblogai. Dabar mes viską dar kartą išanalizuosime ir jei reikės ko nors imtis, mes sugrįšime prie šio klausimo.
  • Ar direkcija nebando paaštrinti lenktynių intrigos, kad varžybos taptų žiūrimesnės?
  • Vienareikšmiška, kad ne. Iš FIA požiūrio taško, saugumas yra aukščiau visko. Aš kaip lenktynių direktorius kartu su FIA delegatu stebiu taisyklių laikymąsi ir saugumą. Bet kas, kas tvirtina atvirkščiai, įžeidžia mus.

Komentarai (0)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas