M. Masi: stabdyti lenktynes nebuvo būtinybės

M. Masi: stabdyti lenktynes nebuvo būtinybės
logo 2020 Rugpjūčio 31 d. 17:18, Daimler AG

FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbiausius Belgijos GP lenktynių epizodus, o taip pat papasakojo apie pasirengimą artimiausiems šio sezono etapams.

  • Kodėl Antonio Giovinazzo bolide atitrūko ratas, nors avarijos atveju dvigubi rato trosai teoriškai turėtų leisti to išvengti? Ar jus tai suneramino? Ar bus dėl to atliktas specialus tyrimas?
  • Taip, suneramino. Kodėl ratas atsiskyrė, negaliu pasakyti su 100 proc. užtikrintumu. Bet kai tik „Alfa Romeo“ mašiną pristatė į zoną, kurioje mes atliekame patikrinimus, mūsų techniniai specialistai iš karto pradėjo tyrimą. Mes padarėme kelias nuotraukas gavome vaizdo įrašus iš kamerų. Visi FIA departamentas prisijungė prie šio tyrimo, o pagrindinį darbą atliks saugumo skyrius ir jis turės išsiaiškinti, kodėl taip atsitiko.
  • Ar jau pavyko padaryti kokias nors pirmines išvadas?
  • Ne, daryti išvadas dar per anksti. Kai vykdavo panašios avarijos, reikėdavo išanalizuoti visą turimą informaciją, apdoroti ją - tuo užsiims išmanantys specialistai, kurie ištirs avarijos aplinkybes.
  • Ar nemanote, kad Spa trasoje reikėtų imtis kokių nors papildomų saugumo priemonių, nes per minėtą avariją mašina, atšokusi nuo apsauginio barjero, vėl išlėkė į trasą?
  • Kai įvyksta panašūs incidentai, FIA visada juos detaliai analizuoja, norėdama suprasti kaip galima pagerinti saugumo situaciją ir tai liečia visas trasas, ne tik Spa. Beje, šis darbas vyksta nuolatos.
  • Kodėl lenktynės nebuvo sustabdytos raudonomis vėliavomis, kadangi trasa buvo tiesiog nusėta nuolaužomis?
  • Tam nebuvo būtinybės. Lenktynių direkcija turi begales instrumentų ir raudona vėliava - vienas iš jų. Mes taip pat galime naudoti virtualaus arba įprastinio saugos automobilio režimus. Visų pirma reikia pažymėti, kad trasos maršalai puikiai padirbėjo ir gana greitai sutvarkė trasą. Be to, kelios mašinos trasoje buvo prieš saugos automobilį ir tuo momentu, kai jos kirto saugos automobilio zonos liniją, avarijos vietoje jau buvo išvalytas pravažiavimas. Mes tai matėme, todėl, mano požiūriu, rodyti raudonas vėliavas visai nereikėjo.
  • Keletas pilotų buvo nepatenkinti tuo, kad iš saugumo zonų kai kuriose vietose buvo panaikinta dirbtinė žolė, todėl išvažiuoti už trasos ribų tapo paprasčiau, nes sumažėjo nepageidaujamų pasekmių rizika. Ar galite paaiškinti, kodėl tai buvo padaryta?
  • Jokių paslapčių nėra. Spa trasa turi kelias licencijas - be FIA, ji turi ir FIM (Motociklų federacijos), čia vėl planuojamos rengti motociklų varžybos ir tam dirbtinė žolė netinka. Todėl ji ir buvo pašalinta. Sutinku, kad kai kuriose vietose išvažinėti už trasos ribų tapo paprasčiau, bet Spa, kaip ir kituose autodromuose, kaip priešveiksmį mes naudojame kitokius metodus. Pavyzdžiui, specialius jutiklius, kurie kartu su per visą perimetrą sumontuotomis vaizdo kameromis, o taip pat vaizdais, kuriuos mes turime nuo bolidų kamerų, leidžia mums viską kontroliuoti.
  • Ar jums neatrodo, kad pastaruoju metu ratai nuo bolidų ėmė atitrūkinėti dažniau, nežiūrint į saugumo trosus. Ar galite tai kuo nors paaiškinti, ar imsitės priemonių, kad šie trosai taptų tvirtesni?
  • Negaliu su tuo sutikti. Bet, kaip jau sakiau, tai, kas atsitiko per Belgijos GP, bus nuodugniai ištirta FIA saugumo departamento ir bus priimtas motyvuotas sprendimas, ar reikia kokių nors papildomų priemonių, todėl skuboti sprendimai čia nereikalingi.
  • Charlesui Leclercui buvo klausimų, kodėl jis taip lėtai važiavo per formavimo ratą - ar galite pasakyti, kokį punktą jis pažeidė?
  • Reikia patikslinti: tai buvo ne formavimo ratas, o ratas išvažiavus iš boksų pakeliui į startą. Išvažiavimo iš boksų ratui nustatytas minimalus laikas tiek kvalifikacijose, ties ir lenktynėse. Buvo įtarimų, kad jis pažeidė taisykles, bet teisėjai ištyrė šį atvejį ir pažeidimo nerado. Faktiškai Charlesas kirto liniją, po kurios yra įjungiamas chronometras, bet jis bandė imituoti starto procedūrą, todėl kuriam laikui visai sustojo. Bet jis dėl to neviršijo numatytos ribos.
  • Kam yra nustatomas minimalus laikas išvažiavimo iš boksų ratui?
  • Kiek aš suprantu, ankstesniais metais būdavo, kad mašinos labai lėtai važiuodavo šiame rate, nes pilotai stengėsi taupyti degalus, galėjo būti ir kitokių priežasčių Visa tai būdavo gana seniai, dar kol aš pradėjau dirbti FIA.
  • Pernai Monzoje buvo situacija, kai visi lenktynininkai kvalifikacijos finale važiavo labai lėtai - ar daroma kas nors, kad tai nepasikartotų prieš ateinantį savaitgalį?
  • Kartu su komandų atstovais mes aptariame šį klausimą ir ketvirtadienį prieš etapą dar kartą jį iškelsime. Bet kalba bus prie uždarų durų, todėl detalių nekomentuosiu.
  • Ar jūs dalyvavote svarstymuose aptariant antrų lenktynių Bahreine, Sakhiro GP etapo trasos konfigūraciją? Ar FIA turės sunkumų dėl to, kad labai trumpoje trasoje teks stebėti net 20 mašinų veiksmus?
  • Taip, ilgą laiką aš dalyvavau derybose su autodromo šeimininkais. Mes svarstėme visus alternatyvius konfigūracijos variantus - ten jų gali būti ne vienas ir visi jie turi FIA Grade 1 licenciją. Kai dėl antrojo klausimo, tai mes puikiai stebime ir 20 mašinų Monako trasoje, kuri taip pat yra trumpa. Mes turėsime kai kurių sunkumų, bet profesionalumo prasme tai bus iššūkis ir mes pasirengę jam. Bet šias užduotis teks vykdyti ne tik mums, bet ir komandoms, nes trasa skirsis nuo tų, prie kurių esame pripratę.
  • Ar ruošiatės inspektuoti Stambulo trasą? Ar manote, kad šioje trasoje reikės atlikti kokius nors trasos modernizacijos darbus prieš ten rengiamą GP etapą?
  • Taip, aš planuoju važiuoti į Stambulą ir jau kalbuosi su Turkijos automobilių federacija bei autodromo vadovais. Manau, kad ten reikės padaryti kai kuriuos nedidelius atnaujinimus, bet nieko esminio daryti neprireiks. Juos galima sulyginti su tais darbais, kuriuos dar reikės atlikti Mugello, Imoloje ir Algarvėje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140