M. Masi: sutinku su teisėjų paskirta bauda (49)

M. Masi: sutinku su teisėjų paskirta bauda
logo Liepos 19 d. 11:31, FIA

Po Didžiosios Britanijos GP etapo FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi daugiausiai atsakinėjo į klausimus, susijusius su incidentu, kuris pirmame lenktynių rate įvyko tarp Maxo Verstappeno ir Lewiso Hamiltono.

  • Ar buvo būtinybė nutraukti lenktynes raudonomis vėliavomis po Maxo Verstappeno avarijos? Kodėl taip ilgai teko laukti restarto?

  • Avarija buvo labai rimta, telemetrijos duomenų perdavimo sistema Maxo mašinoje sugedo, nei FIA, nei komanda negalėjo patvirtinti, kokios būklės yra ERS sistema ir nors indikatorius degė žalia spalva, mes turėjome veikti su maksimaliu atsargumu. Pagal galiojantį protokolą į avarijos vietą mes išsiuntėme du specialistus, kad jie patikrintų bolidą ir įsitikintų, ar įmanoma jį saugiai evakuoti. Ir, suprantama, po to reikėjo suremontuoti sugadintus apsaugos barjerus. Manau, kad bendrais visų interesais reikėjo nutraukti lenktynes, tai buvo teisingiausias sprendimas prie tokių aplinkybių.

  • Ar laikote teisingu, kad lenktynininkas, kuris buvo pripažintas avarijos kaltininku ir dėl kurio varžovas pasitraukė iš varžybų, vis tiek iškovojo pergalę?

  • Manau, kad mes jau seniai vadovaujamės principu, prie kurio priėjome prieš daugelį metų diskutuojant komandoms, FIA ir „Formulei-1“ - beje, tai buvo kur kas anksčiau nei aš užėmiau šias pareigas. Šį principą savo laiku palaikė visų komandų vadovai ir jo esmė yra ta, kad mes neprivalome imti domėn avarijų pasekmes priimant sprendimus dėl baudų, o nagrinėti tik incidentų aplinkybes. Teisėjai šio principo laikosi daugelį metų, nes jei mes pradėsime nagrinėti avarijų pasekmes, tai iškart atsiras daug naujų aplinkybių.

  • Kiek jus nervina tai, kai po panašių avarijų į jus tiesiogiai kreipiasi komandų vadovai... Vakar mes tai girdėjome.

  • Tai įtakos man nedaro, nes tai yra mano darbo dalis. Visiškai suprantama, kad kiekvienas gina savus interesus. Iš mano pusės, aš į viską žiūriu vienodai, stengiuosi surasti subalansuotą požiūrį ir apsispręsti su prioritetais priklausomai nuo konkrečios situacijos. Mes ir anksčiau turėjome panašių atvejų – kelis kartus su „Mercedes“, o su „Red Bull“ - gana dažnai, kai aš jiems paprasčiausiai sakydavau: „Nusiraminkite, po lenktynių mes sugrįšime prie šios temos“.

  • Ar nemanote, kad po tokių incidentų verta dalintis informacija apie tai, kokios logikos laikėsi teisėjai, priimdami vienokį ar kitokį sprendimą? Mes nematome, kokiais argumentais priimamas sprendimas, todėl kyla nemažai klausimų...

  • Man regis, kad TV transliacijos metu jūs girdite daugelio analitikų nuomones, tarp kurių yra labai patyrusių „Formulės-1“ ekspertų ir jie visada pasirengę aiškinti tai, kad įvyko. Beje, tam jiems reikia 30 sekundžių, daugiausiai – vienos minutės savo pozicijai suformuoti. Tuo tarpu teisėjai nagrinėja visą turimą informaciją, jų niekas neskubina, jie detaliai tiria visas incidento aplinkybes. Manau, kad teisėjams negali būti daromas joks spaudimas, jie turi žinoti, kad turi pakankamai laiko sprendimui priimti.

  • Ką teisėjų požiūriu turėjo padaryti L. Hamiltonas, norėdamas išvengti avarijos ir vėliau negauti baudos?

  • Nežinau, ar pristatė jie savo komentarus apie tai, ką jis turėjo padaryti. Kiek suprantu, kai jie viską išanalizavo, tai priėjo išvados, kad kaltė dėl incidento didžiąja dalimi yra dėl Lewiso veiksmų. Kol kas dar neperskaičiau viso šios avarijos tyrimo teksto, bet esmė yra maždaug tokia: Lewisas galėjo laikytis arčiau posūkio apekso, ką jis padarė kitame epizode, įvykusiame vėliau, kai lenkė Charlesą Leclercą. Teisėjai rėmėsi būtent tuo. Teisėjai absoliučios kaltės Hamiltonui nepriskyrė, bet didesnė dalis kaltės buvo iš jo pusės. Apskritai, į tai, kad vyksta pirmame rate teisėjai žiūri ne taip griežtai, laikydamiesi principo, kad sportininkai turėtų turėti galimybę kovoti trasoje. Tame negali būti jokių abejonių. Bet praėjusių metų pabaigoje tiek komandos, tiek ir lenktynininkai pareiškė savo vienareikšmišką nuomonę dėl to, kad jei kuris nors bando važiuoti labai plačiai, tai negali nelikti nepastebėta. Todėl nuo šių metų pradžios galioja tokia taisyklė: jei incidente dalyvauja du bolidai ir jei paaiškėja, kad kaltė didžiąja dalimi arba visiškai yra vieno iš lenktynininkų, tai tokį atvejį įdėmiau tirs teisėjai, net jei jis ir įvyko pirmame rate.

  • Ar 10 sek. bauda yra pakankama už tokį incidentą?

  • Aš sutinku su teisėjais ir bauda, kurią jie paskyrė. Pasikartosiu: kalbama tik apie pačio incidento aplinkybes, o jo pasekmės neimamos domėn. Tai du visiškai skirtingi scenarijai.

  • Teisinėje praktikoje vienų ar kitų incidentų pasekmių yra paisoma. Jei žiūrėsime į incidentą iš „Red Bull“ požiūrio taško – jiems sudaužytas bolidas, jų sportininkas atsidūrė ligoninėje – gal būt reikėjo įvertinti ir pasekmes? Nes kiekvienos baudos esmė – bent kažkuria prasme atstatyti balansą. Kaip sako „Red Bull“, net nebuvo bandymo atstatyti balansą, pakanka pažiūrėti į šių lenktynių rezultatus...

  • Manau, kad jei žvelgsime iš tokio požiūrio taško, tai niekada nesurasime adekvačios baudos, kuri galėtų atstatyti balansą po panašių incidentų. Todėl pasekmės teisėjų ir nėra nagrinėjamos.

  • Pereikime prie kitos temos; ar esate patenkinti, kaip praėjo sprinto kvalifikacijos lenktynės? Ar yra kokių nors aspektų, kuriuos reikia tobulinti?

  • Mūsų požiūriu, viskas praėjo gerai. Viena iš komandų išreiškė nedidelę pastabą ir mes šį momentą išanalizuosime. Bet apskritai, visa „Formulė-1“ veikė suderintai ir mes tuo didžiuojamės. Manau, kad pirmasis sprintas buvo sėkmingas, bet prieš antrą Monzoje mes dar susirinksime, atvirai apsvarstysime galimus pakeitimus, jei jie bus reikalingi.


Komentarai (49)
mariusis
IP: 7ad5add | 07/20 22:53 Atsakyti
eustachijus
07/20 14:27

Vis jie profai ką tu čia mėtai? Šunio ir kaulo kovą? Ir turbūt nelabai supranti, kad iš video sunku į įvertinti greičius pozicijas ir tt. Bet tau daug aiškiau turėtų būti jei primestum situaciją. Nuo šiol kiekvienas galės vėliau stabdyti lysti į vidinę ir daryti banzai. Px, kad pats vargiai trasoje išsiteks įėjes vidine trajektorija per greitai. Kitam nebelieka vietos tiesiog. Maxas jei būtų atsargesnis vis tiek būtu gaves į šoną

O tu tai tikrai profas komentavimo ir situacijos vertinimo. Bet tu ir įdomus. Kiek visi taip lindę ir lįs, kai tik bus proga. Pasižiūrėk kiek pats pasipūtėlis taip lindęs ir iškirtęs ne vieną. Tau heito akys tiek užpiltos dėl Hamio, kad triedi be sustojimo tą patį per tą patį.
Kad teisėjai skyrė kažkokią baudą, čia politika besmegeniams, kurie nesupranta, koks šūdas išvis būtų užviręs, o virėjai hornis su seniu, jeoibūtų pasakę, kad lenktyninis incidentas. Jau ir taip pasireiškė skambiom frazėm, kai suspendavimai ir nelegali pergalė. Juk taip senis gyrėsi, kad atsakinėja trasoje, jų bolidas gali nugalėti visose trasose. Su pienium matom, kad negali ir labiau loja ir atsakinėja už trasos.
asdsadadasgeg
IP: 1ef0e93 | 07/20 20:46 Atsakyti
LewisNr1
07/20 14:14

https://youtu.be/mpntKkGQ-5k pažiūrėk kaip profesionalai tame posūkyje išorėje elgiasi proto guze :)

Tai, kad tavo epizode lenkiantysis buvo aplenkes lenkiamaji. Tuo tarpu Hamiltonas tame visame epizode nebuvo pirmiau Vertstappeno.
Black_Death
IP: 430c962 | 07/20 18:31 Atsakyti
Cia susirinke tokie energingi ir aršūs kpvotojai uz savo tiesa.wow. palyginus su moto fanais tai cia gali pasijusti kaip ringe 😤
LewisNr1
IP: 804d97f | 07/20 17:32 Atsakyti
eustachijus
07/20 16:05

Maxas buvo priekyje važiavo lenktyniu trajektorija apie ką tu?
Kalbant apie toliaregiškuma kaip tik ham jo ir pritrūko, kodėl neišlaukė ir nelenkė po šio posūkio juk turėjo persvarą?

Šiaip jau susilygine jie buvo vienu metu ir Maxas nevažiavo lenktinene trajektorija, o labiau ginybine, arčiau vidurio, nei kairiojo krašto. Aš juk sakiau, pažiūrėk video n kartu ir pamatysi, tiesiog Hamiltonas buvo vidinėje dalyje ir jam reikėjo anksčiau stabdyti, ar tiksliau atleisti gaza. Dėl greičio persvaros, čia dar klausimas, matei kiek laiko gainiojo Ferrari Lewisas? Pirmas ratas ideali proga aplenkti, labai, labai abejoju ar normaliose lenktynėse būtų pavykę aplenkti Maxa Lewisui.
Bus
IP: 9b46fb2 | 07/20 16:27 Atsakyti
Vamzdiec
07/20 16:19

Isivaizduoju,koks siltas sutikimas laukia Hamiltono Nyderlanduose - ar tik nereikes jam skirti 24 h apsaugos?

nušvilpiamas bet kurioje šalyje, išskyrus GB
Vamzdiec
IP: 330e25f | 07/20 16:19 Atsakyti
Isivaizduoju,koks siltas sutikimas laukia Hamiltono Nyderlanduose - ar tik nereikes jam skirti 24 h apsaugos?
eustachijus
IP: 709e0f1 | 07/20 16:05 Atsakyti
Maxas buvo priekyje važiavo lenktyniu trajektorija apie ką tu?
Kalbant apie toliaregiškuma kaip tik ham jo ir pritrūko, kodėl neišlaukė ir nelenkė po šio posūkio juk turėjo persvarą?
LewisNr1
IP: 804d97f | 07/20 14:42 Atsakyti
eustachijus
07/20 14:38

Banzai yra banzai, kiekvienas, juolab maxas žino kur stabdyti reikia, o čia dar vėliau užstabdė. Man įdomiausia kodėl ham turėdamas greičio persvarą neišlaukė to vieno posūkio, kad švariai apsilenkti

Dėl to, kad Hamiltonui reikia atakuoti, o ne gintis. Silverstoune čempionato nelaimės, o Maxas to deja nesuprato. Dar kartą pažiūrėk visa pakartojimas nuo starto, saulėti tai, pirma posūkį, kaip jame Maxas protingai pasielgė, posuki po DRS zonos, kaip Hamiltonas protingai pasielgė būdamas priekyje, lenktinene trajetorijoje ir kaip Maxas kvailai pasielgė copse. Yra pilna foto, suletintu video ir visa kita. Zodziu, lenktyninis incidentas ir Maxas kvailys, galvoja puse rato, o ne puse metu į priekį :)
eustachijus
IP: 709e0f1 | 07/20 14:38 Atsakyti
LewisNr1
07/20 14:34

Niekur jis nebūtų gavęs, jei būtų vienodai su Lewisu atsileides ir labiau į išorę išvažiavęs, būtų gavęs 18, arba 25 taškų ir būtų labai patenkintas, bet kadangi dar yra jaunas ir nelabai protingas lenktynininkas, tai elgiasi karstakosiskai. Lewisui dabar reikia atakuoti, o Maxui protingai elgtis ir nerizikuoti, bet deja piemuo to nesupranta. Lewisas ant išorės kerbo išvažiavo dėka kontakto, o ne dėl to, kad per greitai atvažiavo. Kontakto metu, akivaizdžiai matomas vairo atmetimas iš Hamiltono į kairę, be kontakto jis būtų ir nuvažiavęs dešiniau, gal Maxui ir būtų tekę šiek tiek uz trasos pavažiuoti, bet same shit jis padarė ir pirmam posūkyje, pasielgė protingai, davė vietos argresoriui, ta pati turėjo padaryti ir copse, bet deja piemeneliui smegenys veikia tik pusė rato. :)

Banzai yra banzai, kiekvienas, juolab maxas žino kur stabdyti reikia, o čia dar vėliau užstabdė. Man įdomiausia kodėl ham turėdamas greičio persvarą neišlaukė to vieno posūkio, kad švariai apsilenkti
LewisNr1
IP: 804d97f | 07/20 14:34 Atsakyti
eustachijus
07/20 14:27

Vis jie profai ką tu čia mėtai? Šunio ir kaulo kovą? Ir turbūt nelabai supranti, kad iš video sunku į įvertinti greičius pozicijas ir tt. Bet tau daug aiškiau turėtų būti jei primestum situaciją. Nuo šiol kiekvienas galės vėliau stabdyti lysti į vidinę ir daryti banzai. Px, kad pats vargiai trasoje išsiteks įėjes vidine trajektorija per greitai. Kitam nebelieka vietos tiesiog. Maxas jei būtų atsargesnis vis tiek būtu gaves į šoną

Niekur jis nebūtų gavęs, jei būtų vienodai su Lewisu atsileides ir labiau į išorę išvažiavęs, būtų gavęs 18, arba 25 taškų ir būtų labai patenkintas, bet kadangi dar yra jaunas ir nelabai protingas lenktynininkas, tai elgiasi karstakosiskai. Lewisui dabar reikia atakuoti, o Maxui protingai elgtis ir nerizikuoti, bet deja piemuo to nesupranta. Lewisas ant išorės kerbo išvažiavo dėka kontakto, o ne dėl to, kad per greitai atvažiavo. Kontakto metu, akivaizdžiai matomas vairo atmetimas iš Hamiltono į kairę, be kontakto jis būtų ir nuvažiavęs dešiniau, gal Maxui ir būtų tekę šiek tiek uz trasos pavažiuoti, bet same shit jis padarė ir pirmam posūkyje, pasielgė protingai, davė vietos argresoriui, ta pati turėjo padaryti ir copse, bet deja piemeneliui smegenys veikia tik pusė rato. :)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas