M. Mosley „Formulės-1“ ateities vizija

M. Mosley „Formulės-1“ ateities vizija
logo 2008 Spalio 16 d. 21:03, WHO
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Maxas Mosley laišku komandoms išdėstė savo „Formulės-1“ ateities viziją. Nuo 2010 m. organizacijos vadovas norėtų visiškai standartizuoti variklius, o nuo 2013 m. įvesti naują motorų formulę.
Kitos savaitės antradienį Ženevoje, Šveicarijoje, įvyks M. Mosley ir „Formulės-1“ komandų vadovų susitikimas, kurio metu bus aptarta lenktynių ateitis bei žingsniai, kurių turi būti imtasi tam, kad sportas kuo mažiau nukentėtų pasaulinės ekonominės krizės akivaizdoje.
Britų „The Times“ pavyko gauti ekipoms išsiųsto laiško, kuriame išdėstoma M. Mosley ateities vizija, kopiją. FIA prezidentas mato du ateities etapus – pereinamąjį nuo 2010 m. iki 2012 m. bei tolesnį nuo 2013 m.
Nuo 2010 m. M. Mosley norėtų, jog „Formulėje-1“ visi naudotų visiškai identiškus variklius, kuriuos gamintų konkursą laimėjusi kompanija. Tiesa, komandoms būtų suteikiama teisė pačioms pasigaminti tokį patį variklį, tačiau tik griežtos priežiūros sąlygomis.
Vis dėlto, M. Mosley vadinamajam pereinamajam periodui siūlo ir alternatyvą. FIA vadovas atsisakytų minties standartizuoti variklius, jei automobilių gamintojai sutiktų tiekti motorus nepriklausomoms komandoms už simbolinę 5 mln. eurų (apie 17 mln. litų) kainą per sezoną, įskaitant ir agregatus, būtinus bandymams, bei techninę pagalbą.
Tolesnėje perspektyvoje, nuo 2013 m., M. Mosley „Formulėje-1“ mato visiškai naują variklių formulę – mažesnio litražo motorai, išmetamųjų dujų energijos panaudojimas bei naujos technologijos pavarų dėžė.
FIA prezidento nuomone, būtina kaip įmanoma taupyti lėšas, ypač tose srityse, kurios paprastiems žiūrovams nėra matomos plika akimi. Todėl jis pasisako už degalų papildymą sustojimų boksuose metu, tačiau siūlo gerokai apriboti technikų darbo su bolidais galimybes lenktynių savaitgalių metu.
M. Mosley teigimu, derėtų standartizuoti tas „Formulės-1“ automobilių dalis, kurių kūrimas ir gamyba kainuoja brangiai, tačiau nieko neprideda visuomenės susidomėjimui šiomis varžybomis. Be variklių, suvienodinti jis siūlo bolidų pakabas, ratus bei dugnus.
„FIA nuomone, „Formulė-1“ gali sveikai funkcionuoti tik tuo atveju, jei komanda gali būti konkurencinga turėdama biudžetą, lygų arba labai artimą iš FOM („Formulės-1“ komercijos teisių valdytojų – red. past.) gaunamai sumai“, - pažymėjo M. Mosley.
Tai reiškia, jog FIA prezidento deklaruojamas tikslas – gerokai, kai kuriais atvejais net beveik dešimteriopai, sumažinti „Formulės-1“ komandų biudžetus. FOM išmokas paskirsčius visoms komandos po lygiai, kiekviena iš jų gautų apie 60 mln. eurų (apie 208 mln. litų).
Priminsime, jog kitąmet „Formulės-1“ greičiausiai jau laukia pirmasis sulyginimas – FIA yra pasišovusi suvienodinti skirtingų gamintojų variklių pajėgumą. Kaip tai bus pasiekta, iki šiol nėra visiškai aišku.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983