M.Mosley neatsisako standartinės elektronikos idėjos

M.Mosley neatsisako standartinės elektronikos idėjos
logo 2006 Balandžio 16 d. 12:18, WHO
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Maxas Mosley tvirtai laikosi standartinės elektronikos komponento (ECU) idėjos „Formulėje-1“, nors ši ir kelia didelį automobilių gamintojų nepasitenkinimą.
Teigiama, kad konfliktas dėl ECU įvedimo 2008-aisiais šiuo metu yra viena didžiausių problemų pasiekti susitarimą tarp FIA ir autogamintojų bei taip užtikrinti saugią „Formulės-1“ ateitį. Automobilių gamintojai nepritaria standartinio ECU įvedimui dėl esą suvaržytos jų techninės saviraiškos bei moderniausių technologijų sporte atsisakymo.
„Kodėl mes taip norime standartinio ECU? Tam yra keletas priežasčių. Pagrindinė ir labiausiai akivaizdi – mes norime, kad vienintelės smegenys, esančios bolide, būtų lenktynininko“, – pareiškė M.Mosley.
„Paskutinius 12 metų mes įvairiausiais būdais bandėme sutrukdyti bolido kompiuteriams padėti lenktynininkui vairuoti. Tiesa, įprastame automobilyje, kuo daugiau pagalbos suteikiama vairuotojui, tuo geriau. Kompiuteriai gali padėti jam išvengti avarijos ir kompensuoti žmoniškuosius trūkumus. Tačiau „Formulė-1“ yra lenktynininkų čempionatas, sporto varžybos, norime, kad jose nugalėtu geriausias žmogus, vairuojantis bolidą vienas ir niekieno nepadedamas“, – aiškino FIA prezidentas.
„Ši diskusija vyksta dar nuo ankstyvųjų 90-ųjų. Vis dar turiu kalėdinį sveikinimą iš Ayrtono Sennos, kuriame ranka parašyta žinutė, prašanti iš „Formulės-1“ pašalinti visas elektronines pagalbos sistemas“, – pažymėjo federacijos vadovas.
„Jei didelis automobilių gamintojas iškovos pergalę „Formulės-1“ čempionate, jos nesumenkins standartinio ECU naudojimas. Atvirkščiai, pergalė gali tapti dar naudingesnė, nes niekas negalės tvirtinti, jog ji buvo iškovota dėka itin modernaus sukčiavimo įtaiso“, – pridūrė jis.
Įvedus standartinį ECU „Formulėje-1“, būtų efektyviai uždraustos bemaž visos įmanomos elektroninės pagalbos sistemos, tokios kaip sukibimo kontrolė (traction control), starto kontrolė (launch control) ar automatinė pavarų dėžė.
Šiuo metu dauguma šių sistemų yra legalizuotos, nes FIA negali užtikrinti nuodugnios jų priežiūros dėl sudėtingų ir unikalių kiekvienos „Formulės-1“ komandos naudojamų elektronikos sistemų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144