Artėjant 2008 metų „Formulės-1“ taisyklių derinimo pabaigos terminui, Tarptautinės automobilių federacijos (
FIA) prezidentas Maxas Mosley pasiūlė dar vieną naujovę – kiekybiškai apriboti aerodinamikos efektyvumą.
Jo nuomone, reikia kardinaliai pakeisti dabartinių „Formulės-1“ bolidų konstravimo pricinipą. Vietoje karo dėl aerodinaminio prispaudimo reikėtų kiek įmanoma stengtis sumažinti pasipriešinimą tiesiosiose. M.Mosley teigia, kad tai būtų naudinga ne tik dėl lengvesnių lenkimų, bet ir dėl panašumo į įprastus automobilius.
„Manome, kad galėsime įvesti limitą, kokį aerodinaminį prispaudimą galės generuoti bolidas (pvz., maksimalią ribą niutonais), vietoje to, kad nuolat varžydami aerodinaminius sprendimus, besistengdami išlaikyti pajėgumą esamam lygyje“, – pareiškė FIA prezidentas.
„Tyrimai tokiu atveju būtų nukreipti į pasipriešinimo orui sumažinimą, iš jų galėtų būti naudos ir automobilių pramonei. Technologijos, leidžiančios sukurti didžiulę aerodinaminę prispaudžiamąją jėgą vienviečiame lenktyniniame bolide, turi labai retą praktinį pritaikymą“, – aiškino jis.
Negana to, M.Mosley pridūrė, jog toks sprendimas leistų įteisinti judančius aerodinaminius elementus, kurie, pasak jo, keisdami aerodinaminį balansą, galėtų padėti lenkiančiajam bolidui sekti iš paskos lenkiamajam net ir greituose posūkiuose.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).