M.Theissenas nusiteikęs prieš prekybą bolidais

M.Theissenas nusiteikęs prieš prekybą bolidais
logo 2007 Sausio 01 d. 22:59, BMW Sauber
BMW komandos vadovo Mario Theisseno nuomone, nuo 2008 metų įsigaliosiantis leidimas komandoms tarpusavyje prekiauti bolidais neatitinka „Formulės-1“ dvasios ir gali visiems laikams pakeisti jos veidą.
Jau 2006 metais „Toro Rosso“ komanda naudojo metų senumo „Red Bull“ bolidą, o artėjančiame sezone ši ekipa ruošiasi naudoti tokią pačią techniką, kaip ir motininė komanda. „Super Aguri“, tuo tarpu, rengiasi naudoti 2006 metų „Honda“ komandos bolidą. Vis dėlto, M.Theisseno nerimą kelia ne šie veiksmai, o nuo 2008 metų įsigaliosiantis leidimas komandoms tarpusavyje laisvai prekiauti bolidais.
„Diskutuojama apie 2007-uosius, tačiau man svarbesnė pati esmė. Nemanau, kad bolido pardavimas kitai komandai yra gera mintis“, - pareiškė BMW komandos vadovas.
„Ši mintis kilo norint padidinti mažų komandų pajėgumą „Formulėje-1“. Net neabejoju, kad tai joms padėtų. Įsigijus bolidą joms nereikėtų samdyti 300 žmonių jam sukurti ir pagaminti. Kita vertus, vos tik įsigalios ši taisyklė, nepriklausomų komandų požiūris iškart pasikeis“, - aiškino vokietis.
„Dabar nepriklausomos komandos nori būti pajėgios, kiekviena iš jų yra 1 iš 12, kovojančių dėl savo sėkmės. Atsiradus galimybei prekiauti bolidais, greitai turėsime tik 6 komandas ir dar 6 papildomas, ar tiesiog 6 projektus, turinčius po 4 bolidus. Ekipos, kurios bus tarsi nepriklausomos, siūlys savo paslaugas didelėms komandoms mainais už nemokamus bolidus. Reikėtų pagalvoti, ar tai gerai „Formulei-1“. Aš teikčiau pirmenybę matyti 12 komandų, turinčių po 2 bolidus ir kovojančių už savo sėkmę ir išlikimą“, - dėstė jis.
M.Theisseno nuomone, įteisinus bolidų prekybą, nepriklausomos komandos taps pavaldžios didelėms, automobilių gamintojų valdomoms ekipoms, ir taip praras savo laisvę. BMW komandos vadovo teigimu, gali susiklostyti tokia situacija, kai trasoje keturi bolidai iš esmės gina vienos ekipos garbę ar net trys lenktynininkai dirba vieno sportininko naudai.
„Tai didelė problema. Manau, tai pakeis „Formulės-1“ veidą. Bijau, kad nepriklausomos komandos ateityje praras savo laisvę. Manau, kad kiekvienas automobilių gamintojas rimtai svarstys galimybę turėti antrą komandą, o tai prives prie situacijos, kai viena komanda kontroliuoja keturis bolidus, o galbūt net tris iš jų naudoja tik tam, kad padėtų savo pagrindiniam lenktynininkui“, - žurnalistams tvirtino M.Theissenas.
„Mes visada sakėme, kad remiame dabartinę situaciją, kai tarpusavyje dėl pergalių varžosi ir automobilių gamintojų, ir nepriklausomos komandos. Tai sveika konkurencija. Jei visą rikiuotę kontroliuotų tik keturi ar penki dideli žaidėjai, tai jau būtų ne „Formulė-1“, - pabrėžė komandos vadovas.
Nuo 2008 metų įsigaliosiantis leidimas prekiauti bolidais – tik vienas iš nemažo kiekio pokyčių, artimiausiu metu laukiančių „Formulės-1“. Komandos praras sprendimų teisę taisyklių priėmimo procese, o kontrolę šioje srityje perims automobilių gamintojų kompanijų valdybos nariai. Žadama apriboti ir technines inovacijas – leisti naudoti tik tas, kurios bus aktualios įprastų automobilių gamyboje.
Pakeitus bolidų aerodinamikos išvaizdą, variklių formatą, pradėjus naudoti energijos išsaugojimo sistemas, įteisinus dar daugiau elektronikos pagalbų lenktynininkams po penkerių metų galime išvystį beveik neatpažįstamai pasikeitusią „Formulę-1“, kurią, kaip ir teigia M.Theissenas, kontroliuos vos keturi ar penki stambūs automobilių gamintojai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983