„Michelin“ pranešė, kad jų nedomina „Formulė-1“

„Michelin“ pranešė, kad jų nedomina „Formulė-1“
logo 2023 Balandžio 20 d. 16:20, BMW

2005 metų gruodį „Michelin“ kompanija pranešė, kad po kito sezono jie pasitrauks iš „Formulės-1“. Tada jų motyvas buvo paprastas: nuo 2007 metų „Formulė-1“ nutarė pereiti prie vieno padangų tiekėjo lenktynėms ir toks požiūris netenkino „Michelin“ vadovybės.

Taip pirmuoju monopolistu F-1 XXI amžiuje tapo „Bridgestone“, o 2011 metais japonus pakeitė „Pirelli“, kuri F-1 pasaulio čempionate dirba iki šiol. Šių metų kovą FIA pranešė apie naujo padangų tiekėjo paieškas, kuris gaus kontraktą tiekti padangas F-1 nuo 2025 iki 2027 metų su teisė sutartį pratęsti dar vieneriems metams.

Ir nors „Formulė-1“ pastaruoju metu atsisakė nuo padangų, kurios greitai dėvisi – toks požiūris taip pat nepatiko „Michelin“, prancūzų gamintojas vis tiek nereiškia jokio susidomėjimo GP lenktynėmis, nors ir stebi, kad vyksta pasaulio čempionate.

„Klausimas yra toks, kaip moderniausias technologijas būtų galima panaudoti puikaus šou spektaklio kūrimui, - teigia „Michelin“ generalinis direktorius Florentas Menegaux. - Būtent dėl to mes ilgą laiką derėjomės su „Formule-1“, bet kol kas neradome bendros kalbos. Jie sako, kad reikia vaizdingumo ir praktiškai susinaikinančių padangų. Bet mes iš esmės net nežinome, kaip pagaminti tokias padangas. Taigi, susitarti nepavyksta.

Komandos puikiai žino, kad pagrindinis reikalavimas padangoms turi būti jų efektyvumas nuo pirmo iki paskutinio rato. Lenktynininkai nuolat kartoja, kad jiems įdomu atakuoti nuo pradžios iki galo. O tada aš girdžiu: „Ne, ne, tai neįmanoma...“

„Michelin“ vadovas pridūrė, kad jiems iki šiol svarbu panaudoti lenktynių technologijas gaminant serijinę produkciją.

„Visų pirmiausia reikia atminti, kodėl „Michelin“ apskritai dalyvauja lenktynėse, - tęsė F. Menegaux. - Ir visų pirma, tai visai nėra šou. Ir ne prekės ženklo propaganda. Tai – technologijos. Lenktynės reikalingos tam, kad tas technologijas būtų galima greitai ir efektyviai patikrinti. Tik po to pradeda veikti kiti elementai, įskaitant vaizdingumą ir žinomumą. Nors pagal žinomumą „Michelin“ ir taip yra pasaulyje gerai atpažįstamas prekės ženklas“.

Neseniai prancūzų gamintojas išėjo iš „Formulės-E“, vietą užleisdami konkurentams iš „Handkook“, tačiau iki 2026 m. „Michelin“ pasiliks „MotoGP“ čempionate.

„Mes kiekvienam „MotoGP“ etapui ruošiame po tris unikalius padangų mišinius, - aiškino F. Menegaux. - „MotoGP“ gali nugalėti bet kuri komanda iš lyderių tarpo. Jie patys sako, kad padangas nori gauti tik iš mūsų. Būtent dėl šių priežasčių mes negrįšime į „Formulę-1“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794