N. Tombazis: kontroliuoti jėgos agregatus tampa vis sudėtingiau

N. Tombazis: kontroliuoti jėgos agregatus tampa vis sudėtingiau
logo 2020 Rugsėjo 19 d. 13:45, Daimler

Interviu „Auto Motor und Sport“ FIA technikos direktorius Nicholas Tombazis kalbėjo apie tai, kaip yra sunku kontroliuoti šiuolaikinių „Formulės-1“ bolidų jėgos agregatų parametrus ir apie „kvalifikacinio“ režimo uždraudimo priežastis...

Nicholas Tombazis: „Gaila, bet kontroliuoti dabartinių jėgainių darbą tapo kur kas sudėtingiau nei V8 motorų laikais, kai užtekdavo patikrinti maksimalią jų galią, gabaritus ir naudojamų degalų sudėtį. Problema su šiuolaikinėmis jėgainėmis yra ta, kad įranga gali visiškai atitikti visus parametrus, tačiau naudojant jėgaines galimi pažeidimai.

Norint to išvengti, tekdavo nuolat kontroliuoti labai daug parametrų ir jutiklių kiekviename rate naudojant labai sudėtingą programinę įrangą. O jei lenktynininkas kiekviename rate keitė jėgos agregato parametrų nustatymus, tai užduotis daugelį kartų pasunkėja. Buvo itin sunku garantuoti, kad visų reglamento apribojimų yra paisoma bet kuriuo laiko momentu, tarp kurių ir esminiai lenktynių momentai - rate prieš sustojimą, po jo ir lenkiant varžovą.

Mes apribojome alyvos sunaudojimo normą iki 0,3 litro 100 km, kad alyva nebūtų deginama degalų degimo procese. Mes matavome šį sunaudojimą ne visoje distancijoje, o po kiekvieno rato. Buvo uždrausta viršyti šį lygį kažkurioje konkrečioje atkarpoje, o po to taupyti. Tačiau nuolat keičiant jėgainių darbo režimus susekti padidintą alyvos sunaudojimą tapo kur kas sunkiau, o tai ir buvo viena iš naujos techninės direktyvos atsiradimo priežasčių, uždraudusių jėgainės režimo keitimus.

Taip, be padidintos galios režimo lenkti tapo kur kas sudėtingiau, bet lenktynininkai ir toliau galės naudoti visą hibridinės sistemos energiją.

Mes galvojame apie tai, kaip lenktynininkams suteikti trumpalaikį padidintos galios režimą 2022 metais. Jei lenkiant reikėtų remtis vien variklio galia, tai galios skirtumas turėtų būti gana didelis. Gerokai didesnis nei pilotai naudodavo įjungdami „kvalifikacinį“ režimą.

Galvojame mes ir apie naują jėgos agregatų reglamentą, kuris įsigalios nuo 2026 metų. Mums norėtųsi gauti galimybę kontroliuoti visus jėgainių darbo parametrus, taip pat siekti, kad motorai būtų ekologiškesni ir efektyvesni“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794