NASCAR. Dodge Charger 500

NASCAR. Dodge Charger 500
logo 2005 Gegužės 10 d. 13:11, NASCAR
Nors Gregas Biffle‘as dominavo visose lenktynėse, paskutiniuose ratuose jo šansai nugalėti atrodė beveik nuliniai po to, kai jo komanda nusprendė šiek tiek pakeisti jo automobilio balansą. Tačiau sėkmė nusišypsojo, ir sportininkas visgi sugebėjo trečią kartą šiais metais nugalėti lenktynėse.
Labai prastai pasirodė praeitų metų čempionas Kurtas Buschas, sugebėjęs jau antrajame rate persistengti išvažiavime iš posūkio su akseleratoriaus pedalu ir, automobilio galui praradus sukibimą, rėžėsi į vidinę sienelę. Po remonto jis dar išvažiavo į trasą, tačiau nieko įspūdingo nepasiekė, o vėliau buvo diskvalifikuotas už tyčinį nepaklusimą teisėjų nurodymui praleisti saugos automobilį ir lenktynių lyderius į priekį.
Vos restartavus lenktynes Michealas Waltripas stumtelėtas Jeffo Greeno rėžiasi į sieną, sukeldamas nemenkus pažeidimus automobilio dešinei pusei ir vėl priversdamas sugrįžti saugos automobilį. Kelios mašinos pasitraukė į boksus pasikeisti padangų. Galų gale 11-ame rate lenktynės buvo paleistos. Pirmus kelis ratus pirmavo pernai metų naujoku išrinktas Kasey‘us Kahne‘as, bet Gregas Biffle‘as jau 13-ame rate aplenkė jį ir pradėjo sparčiai tolti. Jau 26-ame rate jis prisivijo pirmuosius ratu atsilikusius oponentus, o iki 36-ojo sugebėjo išvystyti net keturių sekundžių persvarą prieš artimiausią priešininką, kuriuo tuo metu jau buvo tapęs Elliottas Sadleris. Tačiau visą persvarą kaip mat panaikino saugos fazė 39-ame rate. Visi lenktynininkai suskubo į boksus keistis padangų bei pildytis kuro. G.Biffle‘as išvažiavo pirmasis ir toliau tęsė lenkynes rikiuotės priekyje.
Normalus lenktyniavimas vėl tęsėsi nuo 45 iki 80 rato. Vos vos prieš saugos fazę pastarajame, Jimmie Johnsonas sugebėjo pasivyti ir aplenkti G.Biffle‘ą, kuris po pakabos korekcijos nebebuvo toks greitas, ir užsiėmė lyderio poziciją, kurią sugebėjo išlaikyti ir visiems sugužėjus į boksus keisti ratų. G.Biffle‘as tuo tarpu smarkiai nukrito žemyn, nes komanda nusprendė pakeisti kelias smulkias pakabos detales. Tai neužtruko labai ilgai, ir keli ratai po restarto jis ir vėl pakilo iki trečiosios pozicijos, o jau 97-ame rate, vėl paskelbus saugos fazę dėl Kenny Wallace‘o avarijos ir vėl visiems suvažiavus į boksus, išsiveržė į priekį, sustojimo metu aplenkdamas tiek J.Johnsoną, tiek Jeffą Gordoną.
Nuo šio momento iki 195-o rato lenktynininkų laukė santykinai ramus periodas, nors galima dėl to ir pasiginčyti, nes lyderis keitėsi net kelis kartus: 110-ame rate J.Gordonas, 127-ame rate J.Johnsonas, prasidėjus žalios vėliavos sustojimams Carlas Edwardsas 155-ame rate, J.Johnsonas 160-ame, Ryanas Newmanas 161-ame visi pabuvojo rikiuotės priekyje, kol 162-ame rate G.Biffle‘as vėl atstatė „status quo“ išsiverždamas į pirmąją poziciją. Saugos fazė 195-ame rate nė kiek tam nesutrukdė, ir po nuostabaus sustojimo boksuose jis užtikrintai išliko priekyje.
206-ame rate aistros užverda, kai M.Waltripas, keršydamas J.Greenui už lenktynių pradžios incidentą, tyčia rėžiasi šiam į galą ir apsuka jį trasoje. Įsiutę NASCAR atstovai pasikvietė po finišo abu lenktynininkus ant kilimo, kur jiems buvo pranešta, jog pasikartojus tokiam vaizdui dar bent vienose lenktynėse, jų laukia aršios bausmės ir patarta laikytis toliau vienam nuo kito. Kiti gi pasinaudojo proga eilinį sykį pasikeisti padangas, kurios Darlingtone dėvisi tiesiog beprotiškais tempais.
232-ame rate, po eilinės saugos fazės, sukeltos boksuose apsisukusio Dave‘o Blaney, rikiuotės priekyje įvyksta pasikeitimas, kai K.Kahne‘as po itin spartaus sustojimo sugeba aplenkti G.Biffle‘ą boksuose ir išsiveržia į priekį. 259-ame rate J.Johnsonas atlieka neplanuotą sustojimą ir praranda visą ratą lenktynių lyderiams, iškrisdamas iš pirmojo dvidešimtuko. 283-ame rate šių metų naujokas Kyle‘as Buschas, praeitų metų čempiono brolis, smarkiai rėžiasi į sieną, pabaigdamas lenktynes būdamas neįtikėtinai aukštoje ir naujokams šioje trasoje nebūdingoje penktoje pozicijoje. Visi tradiciškai suvažiuoja į boksus, kuriuose vėl sužiba Grego Biffle‘o komanda, išleisdama savo lenktynininką į pirmąją poziciją. Tą patį jie pakartoja ir 319-ojo rato saugos fazėje, bet čia įvyksta nelaimė, kadangi G.Biffle‘o komanda, bereguliuodama automobilį, smarkiai persistengia ir priekinės padangos, kaip paaiškėja, pradeda smarkiai prasčiau sukibti su trasa. Pirmiausiai kritusiu lyderio tempu pasinaudoja R.Newmanas, po to J.Gordonas, o vėliau ir K.Kahne‘as aplenkia jį.
Apsipratęs su neįprastu automobilio elgesiu G.Biffle‘as šiaip ne taip pasidaro konkurentabilus ir netrukus atsikovoja iš J.Gordono antrąją vietą, bet tikrasis jo pergalės išgelbėtojas yra Markas Martinas, kuris apsisuka trasoje, sukeldamas saugos fazę 364-ame rate. Visi, išskyrus Ryaną Newmaną ir Joa Nemecheką, pasuka į boksus, kadangi lenktynės turės baigtis dviejų ratų pratęsimu. Už šių dviejų sportininkų į trasą išvažiuoja C.Edwarsas, J.Gordonas ir G.Biffle‘as. Restarto metu G.Biffle‘as lyg strėlė šauna į priekį, įveikdamas visus oponentus ir išlaiko minimalią persvarą iki sumosuojant finišo vėliavai.
Darlington Raceway
Vienas iš seniausių NASCAR serijos lenktynių žiedų, 1,366 mylios (2,2 kilometro) Darlingtono ovalas neretai yra vadinamas „Ledi juodais drabužiais“ dėl savo kaprizingo charakterio. Visos šios trasos charakteristikos yra tarsi nukreiptos prieš lenktynininką: abrazyvinėmis dulkėmis pasidengęs asfaltas, labai siaura lenktyninė trajektorija, aukšto posvyrio varijuojančio spindulio du posūkiai, labai besiskiriantys vienas nuo kito. Reikalus dar labiau apsunkino tai, kad šiemet lenktynės buvo nukeltos į vakarą, ir pilotams teko sukti ratus apšviečiamiems lempų. „Jei nori laimėti Darlingtone, visų pirmiausiai tu turi neatsipalaiduoti. Tą pačią akimirką, kai tu pagalvosi, jog viskas aišku ir paprasta, jog jau perpratai šią trasą, sudaužysi automobilį į sieną ir ilgai bandysi suvokti, kas atsitiko, nes važiavai lyg ir taip pat, kaip ir praeitą, užpraeitą ratą...“ ,- apie Darlingtoną yra atsiliepęs ne vienas NASCAR veteranas.
Dienos citatos
„Priešpaskutiniame sustojime mes šiek tiek pakoregavome padangų slėgį, ir staiga automobilis pradėjo vangiai suktis posūkiuose. Aš sėdėjau automobilyje ir galvojau - kodėl mes turime pabandyti kažką naujo pačioje lenktynių pabaigoje???“ - Gregas Biffle‘as apie nuosmūkį besibaigiant lenktynėms.
Dodge Charger 500 finišo rikiuotė:
1. Gregas Biffle‘as
2. Jeffas Gordonas
3. Kasey‘us Kahne‘as
4. Markas Martinas
5. Ryanas Newmanas
6. Jamie McMurray‘us
7. Jimmie Johnsonas
8. Dale‘as Earnhardtas Jaun.
9. Carlas Edwardsas
10. Tony Stewartas
11. Joe Nemechekas
12. Rusty Wallace‘as
13. Ricky Ruddas
14. Kevinas Harvickas
15. Dale‘as Jarrettas
Čempionato rikiuotė po Dodge Charger 500 (10 iš 36 etapų):
1. (+0) Jimmie Johnsonas - 1519
2. (+1) Jeffas Gordonas - 1392
3. (+1) Gregas Biffle‘as - 1371
4. (-2) Kurtas Buschas - 1290
5. (+0) Elliottas Sadleris - 1267
6. (+5) Markas Martinas - 1226
7. (-1) Tony Stewartas - 1222
8. (+2) Jamie McMurray‘us - 1217
9. (+0) Dale‘as Earnhardtas Jaun. - 1212
10. (+5) Ryanas Newmanas - 1205
11. (-3) Kevinas Harvickas - 1204
12. (-5) Dale‘as Jarrettas - 1203
13. (+1) Carlas Edwardsas - 1189
14. (-1) Rusty Wallace‘as - 1184
15. (-3) Jeremy Mayfieldas - 1133


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140