NASCAR. Subway Fresh 500

NASCAR. Subway Fresh 500
logo 2005 Balandžio 26 d. 08:51, NASCAR
Iškart po starto buvo aišku - Kurtas Buschas bus nenugalimas. Lyderiavęs net 218 iš 312 ratų, įskaitant 151 iš pirmųjų 156, praeitų metų čempionas pelnytai nugalėjo pirmajame NASCAR istorijoje vakariniame etape „Phoenix International Raceway“ trasoje.
Jeffas Gordonas pradėjo šias lenktynes iš pirmosios pozicijos, tačiau išorėje startavęs Kr.Buschas jau pačiame pirmajame rate jam nepaliko jokių šansų ir užsiėmė vietą karavano priekyje. Ankstyva saugos fazė dėl Jasono Lefflerio ir Sterlingo Marlino kontakto neleido Kr.Buschui atsiplėšti, tačiau ir po restarto jis sugebėjo gana greitai susikrauti sekundės pranašumą prieš Gregą Biffle‘ą, praeitos savaitės lenktynių Teksase nugalėtoją, penktame rate taip pat aplenkusį J.Gordoną.
Lenktynės išsilaikė stabilios iki 67 rato. Rikiuotė patyrė minimalius pasikeitimus, kadangi Fyniksas garsėja kaip viena iš sudėtingesnių trasų lenkimams. Kr.Buschas spėjo pasivyti ratu atsiliekančius sportininkus ir pradėjo juos vieną po kito lenkti, tačiau jo žygį nutraukė saugos fazė, sukelta nuolaužų trasoje. Kadangi nuo starto jau buvo praėjęs nemažas laiko tarpsnis, beveik visi lenktynininkai pasuko į boksus užsipildyti degalų ir pasikeisti padangų. Labai greitas sustojimas leido Kr.Buschui be didesnio vargo išlaikyti antrą poziciją. Pirmąją užsiėmė Scottas Riggsas, nusprendęs nesekti daugumos pavyzdžiu ir pasilikti trasoje, tačiau per restartą Kr.Buschas išsyk jį aplenkė ir vėl grįžo į rikiuotės priekį. Lygiai taip pat sėkmingai mechanikai padirbėjo ir 132 rato saugos fazės metu, vėl išleisdami jį iš boksų pirmąjį.
143 rate, dar nerestartavus lenktynių, nutiko kurioziškas dalykas - buvo parodyta raudona vėliava, nes dėl elektros sistemos perkrovos išsijungė šviesoforai, aplink visą ovalo primetrą dubliuojantys ties finišo linija mojuojamos vėliavos signalus. Elektrikai sparčiai susitvarkė su problema, tad netrukus lenktynės buvo pratęstos.
Nors lenktynes sutrukdė ir dar kelios nereikšmingos saugos fazės, didysis lenktynių įvykis jau buvo ne už kalnų. 206 rate antrajame trasos posūkyje Jimmie Johnsonas rėžėsi į Tony Stewarto automobilio galą, apsukdamas jį kaip vilkelį. Ricky Ruddas, Rusty Wallace‘as, Kenas Schraderis ir Dave‘as Blaney jau nieko nebegalėjo padaryti, ir visi iš eilės trenkėsi į atsiradusią kelyję kliūtį, sudarydami kamštį. Po lenktynių abu pilotai kaltino vienas, tačiau, teisėjų nuomone, kaltų toje situacijoje nebuvo. Kita vertus, manoma, kad bus imtąsi priemonių numalšinti šių dviejų jaunų talentų augančiam konfliktui, prasidėjusiam dar prieš du mėnesius Daytona 500 lenktynėse, kai J.Johnsonas kiek nesportišku manevru prieš pat finišą iškovojo penktąją poziciją iš T.Stewarto.
Ši saugos fazė įnešė šiek tiek neramumo Kr.Buscho stovykloje, nes nemažai pajėgių lenktynininkų nusprendė nestoti boksuose, priešingai, nei padarė jis. Tai reiškė, kad jis gana nemažai nusmuko rikiuote žemyn. Tačiau čia praeitų metų čempionas įrodė, kad šios dienos lenktynes jam lemta laimėti. Per dešimt ratų jis grįžo į ketvertuką, o jau 227-ajame J.Gordonas buvo antrą sykį priverstas užleisti jam lyderio poziciją. 239-ame rate situacija pasikartoja - Kr.Buschas sustoja, kiti nusprendžia likti trasoje, vėl netiesiogiai nustumdami jį į devintąją poziciją. Tačiau trisdešimt ratų šiam lenktynininkui pakanka, kad vėl išvairuotų savo akivaizdžiai pranašesnį automobilį į pirmąją poziciją, ir jau iki pačios pabaigos pernai metų čempionas išsilaiko joje, iškovodamas pirmąją šio sezono pergalę.
Phoenix International Raceway
Trasa Fynikse yra unikali NASCAR kalendoriuje. Neįprastos konfigūracijos vienos mylios (1,61 km) ilgio ovalo pirmasis posūkis yra aštrus, pasviras ir lėtas, o antrasis posūkis - ilgas, platus ir lėkštas. Tai paverčia automobilių derinimą tikru pragaru, nes dažniausiai pavyksta suderinti tik taip, kad automobilis būtų greitesnis viename trasos gale ir lėtesnis kitame. Kitas unikalus trasos bruožas yra lenkta galinė tiesioji, kurioje yra posūkis visiškai be posvyrio kampo, dar daugiau prisidedantis prie derinimo komplikuotumo. Bet kokiu atveju, dauguma lenktynininkų mėgsta šią trasą. Įdomus faktas: lenktynės Fynikse yra vienintelės NASCAR serijoje, kuriose 500 reiškia ne nuvažiuotų mylių ar ratų, o kilometrų skaičių. Dėl to ir lenktynės trunka ne 500 ratų, kaip būtų galima pagalvoti, o tik 312.
Dienos citatos
„Tiesėje jis man parodo necenzūrinį gestą, vaiko po visą trasos plotį, o kai galų gale aš įsuku į posūkį paskui jį, spaudžia stabdį iki dugno, kad man neliktų vietos ir aš į jį rėžčiausi. Aš nesuvokiu, kas jam yra, kad jis taip susierzina mane pamatęs“,- Jimmie Johnsono nuomonė.
„Aš nesuvokiu, kas jam užėjo. Jis stumdėsi su visais po visą trasą, vos neatsitrenkė į Juniorą (Dale‘o Earnhardto Jaunesniojo pravardė), dėl ko aš pats neatsidūriau šio gale. O tada kaip paskutinis dunda nusprendžia mane apsukti posūkyje. Kažkoks jis šį vakarą man keistas buvo, neįsivaizduoju, kodėl“,- Tony Stewarto pozicija.
Subway Fresh 500 finišo rikiuotė:
1. Kurtas Buschas
2. Michaelas Waltripas
3. Jeffas Burtonas
4. Dale‘as Earnhardtas Jaun.
5. Brianas Vickersas
6. Bobby Labonte
7. Carlas Edwardsas
8. Kyle‘as Buschas
9. Johnny Sauteris
10. Joe Nemechekas
11. Elliottas Sadleris
12. Jeffas Gordonas
13. Jeremy Mayfieldas
14. Ryanas Newmanas
15. Jimmie Johnsonas
Čempionato rikiuotė po Subway Fresh 500 (8 iš 36 etapų):
1. (=) Jimmie Johnsonas - 1260
2. (+2) Kurtas Buschas - 1087
3. (-1) Gregas Biffle‘as - 1052
4. (+1) Jeffas Gordonas - 1027
5. (+3) Elliottas Sadleris - 1009
6. (+1) Markas Martinas - 997
7. (+2) Ryanas Newmanas - 994
8. (+5) Carlas Edwardsas - 979
9. (-3) Sterlingas Marlinas - 968
10. (-7) Rusty Wallace‘as - 960
11. (+1) Kevinas Harvickas - 951
12. (+3) Dale‘as Earnhardtas Jaun. - 947
13. (-3) Dale‘as Jarrettas - 947
14. (-3) Tony Stewartas - 913
15. (-1) Jamie McMurray‘us - 912


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983