Neseniai
FIA paskelbė apie pakeitimus, įsigaliosiančius nuo 2002 metų sezono, kas sukėlė kai kurių komandų vadovų nerimą dėl vis mažėjančios piloto įtakos lenktynių eigoje.
Nuo kito sezono telemetrijos duomenis galima bus perduoti ne tik iš bolido į boksus, kaip buvo anksčiau, bet ir atvirkščiai. Ši naujovė padidins techninių inžinierių vaidmenį, kurie galės nustatinėti bolido elgseną lenktynių eigoje ir netgi jį sustabdyti.
Trasos sektoriuose, kur bus mojuojamos geltonos vėliavėlės, techniniai inžinieriai galės sumažinti bolidų greitį, o avarijos starto metu atveju jie galės išvis išjungti variklį. Tokių priemonių imtasi siekiant padidinti saugumą F-1 lenktynėse.
Tačiau jau dabar F-1 ekspertai kritikuoja tokius pakeitimus, argumentuodami, jog dabar pilotai taps paprasčiausiomis marionetėmis, nes inžinieriai galės kontroliuoti traukos kontrolę, stabdymo jėgą bei keisti bolido reguliavimus.
Kita vertus, naujosios taisyklės vertinamos skirtingai. "Pilotų vaidmuo lenktynėse nesumažės. Apie distanciniu būdu valdomus pilotus negali būti nė kalbos." - teigė Mercedes vadovas Norbertas Haugas.
Jam pritarė ir Michaelis Schumacheris: "Visi šie pakeitimai - tai žingsniai teisinga linkme, juk jie padidina saugumą lenktynėse."
Tuo tarpu BMW atstovas Gerhardas Bergeris nusiteikęs skeptiškai naujųjų pakeitimų atžvilgiu:"Jei kalbama apie saugumą, tai visi šie pakeitimai pateisinami. Tačiau jei tai bus naudojama tam, jog kontroliuoti piloto veiksmus, tai jau visiškai netikęs sprendimas."
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).