Vakar „Formulės-1“ komisija priėmė keletą svarbių nutarimų, kurie turėtų gana smarkiai pakeisti šių lenktynių veidą. Pamėginkime detaliau panagrinėti naujuosius pakeitimus.
Labiausiai kitame sezone pasikeis kvalifikacija. Ji bus suskirstyta į dvi valandos trukmės sesijas penktadienį ir šeštadienį. Kiekvienas pilotas galės įveikti tik po vieną greitą ratą per dieną, taigi – iš viso tik du. Trasoje vienu metu bus tik du bolidai – vienas, važiuojantis greitą ratą, ir kitas, įveikiantis apšilimo ar baigiamąjį ratą. Į trasą penktadienį pilotai išvažiuos ta tvarka, kuria jie yra išsidėstę prieš einamąjį GP pilotų įskaitoje. Jei tai pirmasis metų GP, pilotai kvalifikaciją pradeda ta tvarka, kuria baigė praėjusių metų čempionatą. Tad, Australijos GP penktadienio kvalifikacijos sesiją turės pradėti Michaelis Schumacheris, o užbaigs ją greičiausiai kuris nors iš F-1 naujokų. Penktadienį užfiksuoti laikai galutinėje kvalifikacijos rikiuotėje nebus įrašyti – viską lems kitos dienos rezultatai. Šeštadienio sesijoje pilotai į trasą išriedės jau kita tvarka – pirmasis pasirodys lėčiausias penktadienį buvęs pilotas, o paskutinysis – greičiausias. Manoma, kad kvalifikacija taps žymiai įdomesniu ir gerokai labiau nenuspėjamu reginiu, nei tai buvo iki šiol. Netikėta kvalifikacijos rikiuotė taip pat turėtų padidinti lenkimų skaičių lenktynėse.
Kitas nemažiau svarbus pakeitimas – leidimas kiekvienai komandai atskirai teikti būtent jos bolidui pritaikytas padangas. Tad nuo šiol ne tik „Ferrari“ galės džiaugtis būtent raudoniesiems bolidams skirtomis „Bridgestone“ padangomis, bet ir „Williams“ bei „McLaren“ galės tikėtis gauti skirtingą „Michelin“ bolidų apavą, geriau tiksiantį kiekvieno bolido charakteristikom.
Pilotų ir komandines įskaitas kiek pakeis ir nauja taškų skaičiavimo sistema. Už pergalę, kaip ir iki šiol, bus duodama 10 taškų, tuo tarpu už 2-ąją poziciją – 8, 3-iąją – 6, 4-ąją – 5, 5-ąją – 4, 6-ąją – 3, 7-ąją – 2, 8-ąją – 1. Tai, kad taškais bus apdovanojami ne pirmi šeši, o jau aštuoni pilotai – geras ženklas silpnesnėms komandoms. Dabar jos galės savo remėjams pasigirti pelnančios taškus lenktynėse ir galbūt tai padės jiems privilioti daugiau taip reikalingų lėšų lenktynėms. Taip pat naujoji sistema neleis taip greitai, kaip tai šiemet padarė Michaelis Schumacheris, užsitikrinti pasaulio čempiono titulo, nes taškų skirtumas tarp 1-osios ir 2-osios vietų lenktynėse bus nebe 4, kaip iki šiol, o 2.
Komandoms nepavyko susitarti dėl dalyvavimo Belgijos GP, kuriame nuo kitų metų būtų buvusi uždrausta tabako reklama. Tad šio „Grand Prix“ teko atsisakyti. Kitą sezoną „Formulės-1“ gerbėjams teks pasitenkinti viso labo 16 etapų, tuo tarpu 2004 m. į F-1 kalendorių turėtų būti įtraukti 2 papildomi GP: Kinijos ir Bahreino. Kas bus su nuostabia „Spa“ trasa? Jei Belgijos politikai persigalvotų ir sustabdytų įstatymo įsigaliojima, kitų metų F-1 kalendorius būtų pakeistas ir šioje šalyje lenktynės visgi įvyktų. Tam tereikia bent įstatymo įsigaliojimą nukelti iš rugpjūčio 1-osios (trys savaitės iki planuoto Belgijos GP) į kiek vėlėsnią datą po Belgijos GP.
Uždrausti komandiniai nurodymai vargu ar visiškai apsaugos nuo jų naudojimo lenktynėse. Visgi, tokių į farsą panašių pasirodymų, kaip šio sezono lenktynėse Austrijoje arba, iš dalies, JAV, nebeturėtų būti.
Privaloma tapsianti galvos ir kaklo apsaugos sistema „HANS“ ateityje galbūt išgelbės ne vieną gyvybę.
Komandoms kol kas nepavyko susitarti dėl dar vieno svarbaus dalyko – bandymų problemos.
FIA pateikė pasiūlymą uždrausti bandymus nuo kovo 1 d. iki lapkričio 1 d., ir vietoje to bandyti bolidus penktadienio treniruotėse. Pirmąją GP dieną, dvi valandas, būtų leidžiama naudotis atsarginiais, modifikuotais bolidais, kuriuos galėtų pilotuoti ne tik pagrindiniai komandos pilotai, bet ir bandytojai. FIA pareiškė, jog jei bent trys komandos iki gruožio 15 d. sutiktų su jos pasiūlymu, ši naujoji taisyklė ir galiotų.
“Mes turėjome padaryti tiek, kad nebūtų per mažai ar per daug”, – teigė FIA prezidentas Maxas Mosley po komisijos posėdžio. Ar jiems tai pavyko, pamatysime tik kito sezono metu 2003-iaisias.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).