Oficialus kaštų mažinimo priemonių sąrašas

Oficialus kaštų mažinimo priemonių sąrašas
logo 2008 Gruodžio 12 d. 17:38, Ferrari
Šiandien Monake posėdžiavo Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) pasaulio autosporto taryba. Posėdžio metu buvo patvirtinti „Formulės-1“ ekipų asociacijos (FOTA) pasiūlymai.
Toliau skelbiame visus pokyčius, kurie laukia „Formulės-1“ jau kitąmet.
2009
Varikliai
Dvigubas variklių darbo laikas. Kiekvienas lenktynininkas galės naudoti iki 8 variklių per sezoną, o komanda galės naudoti papildomus 4 variklius bandymams (viso – 20 vnt.).
Variklių sūkių maksimali riba – 18000 apsisukimų per minutę.
Vienas variklis turės būti naudojamas trijų lenktynių metu.
Jokios galimybės darbams variklio viduje, išskyrus kuro įpurškimo sistemą.
Variklių kainos nepriklausomoms ekipoms sieks apie 50% kainos, kuri buvo mokėta 2008-ais.
Visos komandos pritarė „Renault“ variklio pakeitimams. Kiti varikliai 2009-iems keičiami nebus.
Palyginamieji testa vykdomi nebus.
Bandymai
Jokių bandymų sezono metu, išskyrus lenktynių savaitgalius (treniruočių metu).
Aerodinaminiai tyrimai
Jokių bandymų vėjo tuneliuose, kuriuse bandomi didesni, nei 60% dydžio modeliai ir vėjo greitis didesnis nei 50 m/s nuo 2009 metų sausio 1 dienos.
Formulė vėjo tunelio ir kompiuterinės simuliacijos bandymų palyginimui, jei bus suderinta tarp komandų, bus pateikta federacijai (FIA).
Veikla gamyklose
Gamyklos bus uždaromos šešioms savaitėms per metus, atitinkant vietinius įstatymus.
Lenktynių savaitgaliai
Darbo jėgos mažinimas, pasitelkant informacijos apie padangų ir kuro kieki dalinimasi, atsisakant taip vadinamų „stebėtojų“.
Renginio sportiškumas
Vykdoma rinkos analizė, kurios metu svarstomi įvairūs pakeitimai, tokie kaip kvalifikacinio formato pakeitimas ar medalių sistema vietoje taškų sistemos ir kitos. Visi pasiūlymai bus pateikti federacijai (FIA), kai tik bus žinomi rinkos tyrimų rezultatai.
Pastaba
Manoma, kad aukščiau minėti pakeitimai 2009 metais leis ekipoms išsiversti su 60% biudžetų, kuriais jos naudojosi 2008-ais. O nepriklausomų ekipų taupymas gali būti dar didesnis.
2010
Varikliai
Varikliai nepriklausomoms komandoms bus prieinami už mažesnę nei 5 mln EUR (~17,2 mln. Lt) sumą. Juos tieks arba nepriklausomas tiekėjas, kuris bus dar šiais metais, arba viena iš komandų, įsipareigojanti partnerystės tęstinumui.
Tas pats variklis bus naudojamas ir 2011 ir 2012 sezonų metu.
Jei visos komandos pritars idėjos praktiškumui, visi naudos tą pačią transmisiją.
Važiuoklė
Bus įvardintas kaip sąrašas važiuoklės dalių, kurios skirtos įgyti pranašumą. Tokios dalys bus homologuojamos sezonui.
Kitos dalys bus laisvai naudojamos, tačiau turės būti ekonomiškai pagrįstomis.
Lenktynių savaitgaliai
Standartinės radijo ir telemetrijos sistemos.
Padangų kaitinimo įtaisai uždrausti.
Padangų mechaninis valymas uždraustas.
Kuro papildymas uždraustas.
Galimas lenktynių distancijos ar laiko trumpinimas (bus paskelbta po rinkos tyrimų).
Veikla gamyklose
Tolimesni aerodinaminių tyrimų ribojimai.
Pilna gamyklų įrenginių ir infrastruktūros analizė siekiant rasti naujų ribojimų gamykloms.
Ilgalaikė perspektyva
FIA ir FOTA tirs galimybę naudoti visai naujos konstrukcijos variklius nuo 2013 metų, kurie garsės energijos išsaugojimo funkcija (didesnis atliktas darbas ir mažiau sunaudotos energijos). Tokių variklių kūrimo ir tobulinimo veikla turės didžiąja dalimi suteikti pranašumo įprastų efektyviai energiją naudojančių automobilių gamyboje.
KERS sistema bus leidžiama nuo 2009-ųjų, bet neprivaloma. Nuo 2010-ųjų KERS sistemą planuojama standartizuoti. FIA laukia pasiūlymų iš FOTA.
Dar keli smulkesni pakeitimai yra atlikti 2009 ir 2010 sportiniame ir techniniame reglamentuose.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983